Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Nieuwsgroepen

Mededelingen

Internet - Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 augustus 2009, 19:35   #1
Hostpik
Junior Member

Hostpik's schermafbeelding
Standaard Problemen met GrabIt

Ik ben nieuw in de nieuwsgroepscene, dus ik weet er niet zoveel van.

Ik heb vandaag GrabIt geinstalleerd en heel veel tutorials gelezen van binaries4all. Maar ik blijf vastzitten bij het downloaden zelf. Hij geeft me de hele tijd error 482 rejected. Zo staan mijn server properties:

Profile name: default server
Hostname: news.ziggo.nl
Port: 119
account name: jan.van.der.putten
wachtwoord: ****************
SSL: niet aangevinkt
Change active group before downloading article: niet aangevinkt.

Ik weet niet wat hier verkeerd aan is, maar het lijkt me daaraan te liggen.

Bij voorbaat dank,

Hostpik
Hostpik is offline  
Oud 1 augustus 2009, 20:24   #2
Gizmo©
Senior Member

Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Je moet bij accountnaam je volledige emailadres invoeren meen ik, dus incl. @ziggo.nl
Gizmo© is offline  
Oud 1 augustus 2009, 20:31   #3
Hostpik
Junior Member

Standaard

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Mijn gebruikersnaam is trouwens niet @ziggo, maar @casema. Voordat ik hier om hulp ging vragen keek ik een beetje rond op google. Daar zie iemand dat als je de hostname op news.quicknet.nl zet dat hij dan werkte. Ik probeerde dat, maar ik kreeg toen een andere foutmelding. Iets met socket error 10060. Weet iemand daar iets van?
Hostpik is offline  
Oud 1 augustus 2009, 22:28   #4
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

wat gebeurt er als je news.casema.nl gebruikt (en dan inloggen met "gebruikersnaam@casema.nl" en het bijgehorende wachtwoord)