Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Nieuwsgroepen

Mededelingen

Internet - Nieuwsgroepen Discussies over de news-server van Ziggo, het gebruik van een payserver en usenet software

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 1 augustus 2009, 19:35   #1
Hostpik
Junior Member

Hostpik's schermafbeelding
Standaard Problemen met GrabIt

Ik ben nieuw in de nieuwsgroepscene, dus ik weet er niet zoveel van.

Ik heb vandaag GrabIt geinstalleerd en heel veel tutorials gelezen van binaries4all. Maar ik blijf vastzitten bij het downloaden zelf. Hij geeft me de hele tijd error 482 rejected. Zo staan mijn server properties:

Profile name: default server
Hostname: news.ziggo.nl
Port: 119
account name: jan.van.der.putten
wachtwoord: ****************
SSL: niet aangevinkt
Change active group before downloading article: niet aangevinkt.

Ik weet niet wat hier verkeerd aan is, maar het lijkt me daaraan te liggen.

Bij voorbaat dank,

Hostpik
Hostpik is offline  
Oud 1 augustus 2009, 20:24   #2
Gizmo©
Senior Member

Gizmo©'s schermafbeelding
Standaard

Je moet bij accountnaam je volledige emailadres invoeren meen ik, dus incl. @ziggo.nl
Gizmo© is offline  
Oud 1 augustus 2009, 20:31   #3
Hostpik
Junior Member

Standaard

Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Mijn gebruikersnaam is trouwens niet @ziggo, maar @casema. Voordat ik hier om hulp ging vragen keek ik een beetje rond op google. Daar zie iemand dat als je de hostname op news.quicknet.nl zet dat hij dan werkte. Ik probeerde dat, maar ik kreeg toen een andere foutmelding. Iets met socket error 10060. Weet iemand daar iets van?
Hostpik is offline  
Oud 1 augustus 2009, 22:28   #4
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

wat gebeurt er als je news.casema.nl gebruikt (en dan inloggen met "gebruikersnaam@casema.nl" en het bijgehorende wachtwoord)
Oud 2 augustus 2009, 12:57   #5
Hostpik
Junior Member

Standaard

Ik krijg nog steeds 482 Authentication Rejected.

Maar als ik het goed begrijp, ziet GrabIt dus wel de server, maar wordt hij niet toegelaten?
Hostpik is offline  
Oud 2 augustus 2009, 21:44   #6
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
Ik krijg nog steeds 482 Authentication Rejected.

Maar als ik het goed begrijp, ziet GrabIt dus wel de server, maar wordt hij niet toegelaten?
Ja klopt, hij herkent je inlog niet.
Weet je zeker dat je de goede inlog gegevens invoert, dus hetzelfde wat je voor email moet invoeren ?? ( volledige emailadres inclusief @casema.nl en het bijbehorende wachtwoord)
Oud 2 augustus 2009, 22:57   #7
Hostpik
Junior Member

Standaard

Ja, volgens mijn vader wel. Hij betaalt ervoor en het is ook zijn emailadres.. Als je ermee probeert in te loggen op ziggo.nl werkt dat ook gewoon.

Als ik bij GrabIt zeg dat mijn server encrypted is krijg ik geen last meer van het rejected probleem.. Maar hij wil nog steed geen verbinding maken. Dit is de foutmelding:

Unable to connect: 119

Ik heb nog steeds geen idee wat ik fout doe...
Hostpik is offline  
Oud 3 augustus 2009, 08:32   #8
CeeS
Legend (✝ 2016)

CeeS's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hostpik Bekijk bericht
Ja, volgens mijn vader wel. Hij betaalt ervoor en het is ook zijn emailadres.. Als je ermee probeert in te loggen op ziggo.nl werkt dat ook gewoon.
Je probeert het toch wel vanaf een Ziggo ip-adres? (omdat je zelf 'hetnet' als ISP in je profiel op het forum gezet hebt)
Oud 3 augustus 2009, 13:55   #9
Hostpik
Junior Member

Standaard

Ja HetNet was mijn vorige ISP, daar vroegen ze toch om toen ik dat moest neerzetten? Ik zit op een Ziggo adres, dat weet ik zeker. Zou het misschien helpen om GrabIt op een hele andere poort te zetten?
Hostpik is offline  
Oud 3 augustus 2009, 15:54   #10
TRaSH
Senior Member

TRaSH's schermafbeelding
Standaard

de standaard usenet poort is 119. Misschien heel stom maar heb je een firewall die misschien de boel tegen houd ? Probeer eens newsleecher
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
TRaSH is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Nieuwsgroepen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten