Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 augustus 2009, 17:47
Diegotjes's schermafbeelding
Diegotjes Diegotjes is offline
Member
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Locatie: Capelle aan den IJssel/ Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Ziggo alles in één Z3I (Extra)
DTV: Humax 5000 & 5050 PVR & Cisco 8485
Berichten: 39
Standaard Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Ik heb sinds woensdag mijn Docsis 3 modem binnen de Arris 702.
Gelijk aangesloten natuurlijk en zoals bijna altijd heeft deze meneer weer eens pecht, net als met de overgang van Casema naar Ziggo.

Vanaf het eerste moment werkte het activatie scherm niet, dus iemand van Ziggo, heeft het mac adres geregistreerd en geprovisioned.
Toen werkte het internet wel, alleen de upload snelheid was rond de 0.3MB.

Toen heb ik de volgende dag de modem maar weer eens gereboot en sindsdien krijg ik af en aan een stabiele verbinding, en dan weer niet.
De snelheden varieren tussen de 16 en 47 mb en upload 0.3 en 4.1 mb.

Ik heb 2 pc´s en een laptop en ze hebben alle hetzelfde probleem.
Een draait er op windows 7, 1 op xp en 1 op vista
Kan het nou aan mijn netwerk liggen, of is dit op het moment met de eurodocsis 3 modems een veel voorkomend probleem

Het modem is aangesloten direct op het AOP punt. (momenteel zonder router)
Het vreemd vind ik dat ik voorheen nooit geen problemen heb gehad met de oude modem die kan ik helaas nu niet meer testen.

Woensdag komt er een monteut langs om te kijken naar het netwerk, maar kan ikzelf al iets controleren aan het modem, om te tackelen of het daar niet aan ligt.

Het kan toch niet aan firewall of een virusscanner liggen als de ene keer de verbinding wel goed is en de andere keer na een reboot van het modem niet.
Graag jullie hulp gevraagd want nu blijf ik tot woensdag klooien en misschien wel langer...

Op dit moment is de verbinding zo, dus helemaal top , maar dat is over een paar minuten weer anders, en als ik de pc reboot kom ik helemaal niet meer online negen van de tien keer



En een half uurtje laters is t weer zo


Laatst gewijzigd door Diegotjes; 1 augustus 2009 om 18:40
  #2  
Oud 1 augustus 2009, 19:52
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Zuidhorn/@Home
Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Berichten: 611
Standaard

Lees dit draadje eens door en dan met name de toevoeging van Cees.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...&postcount=679
  #3  
Oud 1 augustus 2009, 20:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Gebruik je een router ?
Bij mij is het nu aardig stabiel (sinds vanmiddag nieuwe modem)



Heb wel een aantal keren moeten resetten. Ook een bekend verschijnsel is verstoring doordat er een 'zender' in de buurt van het modem staat.
Zoals een DECT telefoon of een WiFi router die vlak bij het modem staat kan ook roet in het eten gooien.

PS:
Als de speedtest-site druk is kan dat ook het resultaat wat vertroebelen omdat de server daar dan vol zit. Je kunt ook testen via de speedtest van Ziggo zelf:
http://speedtest.ziggo.nl
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #4  
Oud 1 augustus 2009, 20:11
Diegotjes's schermafbeelding
Diegotjes Diegotjes is offline
Member
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Locatie: Capelle aan den IJssel/ Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Ziggo alles in één Z3I (Extra)
DTV: Humax 5000 & 5050 PVR & Cisco 8485
Berichten: 39
Standaard

Ik gebruik op het moment geen router, en er is direct een laptop aan het modem aangesloten die verbonden is met een korte kabel vanaf het AOP !

Ik heb geprobeerd de firmware te refreshen aangezien deze mogelijk corrupt is.
Dat heeft ook niet geholpen.

Twee manieren geprobeerd±

1. stekker erin, reset knopje 10 seconden ingedrukt houden.
2. Modem opstarten en nadat het us lampje gaat branden wederom reset voor max 10 seconden ook dit deed de software niet opnieuw laden.

Iemand een ander idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
  #5  
Oud 1 augustus 2009, 23:39
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NH (Multikabel gebied)
Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Berichten: 12.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diegotjes Bekijk bericht
Ik gebruik op het moment geen router, en er is direct een laptop aan het modem aangesloten die verbonden is met een korte kabel vanaf het AOP !

Ik heb geprobeerd de firmware te refreshen aangezien deze mogelijk corrupt is.
Dat heeft ook niet geholpen.

Twee manieren geprobeerd±

1. stekker erin, reset knopje 10 seconden ingedrukt houden.
2. Modem opstarten en nadat het us lampje gaat branden wederom reset voor max 10 seconden ook dit deed de software niet opnieuw laden.

Iemand een ander idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen.
Als het modemlog aangeeft dat je de laatste firmware hebt is die niet corrupt. Er zit namelijk een checksum op. Hij kan wel tijdens downloaden corrupt zijn, maar dan wordt hij niet geupdate en blijft hij elke reboot firmware updaten. Als hij dat niet doet is je firmware in orde.
__________________
The difference between theory and practice in practice is greater than the difference between theory and practice in theory....
  #6  
Oud 3 augustus 2009, 10:48
Diegotjes's schermafbeelding
Diegotjes Diegotjes is offline
Member
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Locatie: Capelle aan den IJssel/ Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Ziggo alles in één Z3I (Extra)
DTV: Humax 5000 & 5050 PVR & Cisco 8485
Berichten: 39
Standaard

Iemand nog een idee wat te testen !
Anders wordt het wachten tot de monteur is langsgeweest !
  #7  
Oud 3 augustus 2009, 12:52
Hotzenwalder's schermafbeelding
Hotzenwalder Hotzenwalder is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Locatie: Waddinxveen
Ziggo Internet: Ziggo Alles-in-1 Extra (Ubee EVM3200)
DTV: Sony 40W4710 + XTrend 6000 + Sundtek DVB-C stick
Berichten: 152
Standaard

Gaat het online lampje ook uit als je internet hapert of blijft die gewoon branden?
  #8  
Oud 3 augustus 2009, 13:12
ronchico's schermafbeelding
ronchico ronchico is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 2 augustus 2009
Locatie: kerkrade@home
Ziggo Internet: alles in 1 extra Arris TM-702B
DTV: humax ir-fox c en nokia 119c
Berichten: 2
Standaard arris modem beter dan ubee

hoi allemaal
ik had het nieuwe modem ontvangen voor alles in 1 extra
het betrof een ubee evm 3200
gelijk van het begin al problemen dus ff bellen.
vanmorgen is de monteur langs geweest en wat bleek het probleem dat mijn ubee modem had kwam hem al bekend voor.
daar waar namelijk de coax kabel op het modem zit geschroeft daar werd het modem plus de kabel loei heet en was bijna niet vast te pakken met je handen.
na 2 uurtjes internetten vloog hij er telkens uit en probleem bleef.
nu is het modem vervangen door het arris modem en moet zeggen alles blijft mooi koel en het werkt perfect
dus weer een blije man
dus zo zie je maar de monteur zei al ze geven modems uit en ze zijn niet eens getest.
enige verschil met het arris en het ubee modem is de arris is stukken groter

Laatst gewijzigd door ronchico; 3 augustus 2009 om 13:23
  #9  
Oud 3 augustus 2009, 14:42
kingpin's schermafbeelding
kingpin kingpin is offline
Inactieve account
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Locatie: Support N.W.
Ziggo Internet: A-I-Extra, Ubee EVM3200, Sitecom Gigabit/XR
DTV: Humax / PVR
Berichten: 1.054
Standaard warm worden Ubee modem

Ik heb u een PB gestuurd
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronchico Bekijk bericht
daar waar namelijk de coax kabel op het modem zit geschroeft daar werd het modem plus de kabel loei heet en was bijna niet vast te pakken met je handen.
  #10  
Oud 3 augustus 2009, 15:13
Diegotjes's schermafbeelding
Diegotjes Diegotjes is offline
Member
 
Geregistreerd: 23 februari 2009
Locatie: Capelle aan den IJssel/ Casema/Ziggo
Ziggo Internet: Ziggo alles in één Z3I (Extra)
DTV: Humax 5000 & 5050 PVR & Cisco 8485
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hotzenwalder Bekijk bericht
Gaat het online lampje ook uit als je internet hapert of blijft die gewoon branden?
Nee mijn modem lampjes blijven altijd hetzelfde branden, alleen "link" knippert maar dat klopt uiteraard.
Ik kan nu zelfs niet eens mijn mail versturen, omdat ik helemaal geen upload heb.
Kan niet eens een test afronden op www.speedtest.net omdat hij de upload test niet kan doen. na rebooten is dit ook het geval, ze zijn behoorlijk wat aan het klooien in het netwerk.
Zal bij mij in de wijk wel "The Early adaptor" zijn, waardoor ik weer eens een dikke week of meer met de gebakken peren zit, net als de overgang Casema ---> Ziggo.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl