Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 juli 2009, 14:38
costertje's schermafbeelding
costertje costertje is offline
Junior Member

Standaard geen mail verzenden

Hallo

Ik lees op dit forum dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het verzenden van de mail. Ook ik heb dit probleem, maar het is volgengs mij toch net iets anders. Ik heb een nieuwe pc en nieuwe router aangesloten en vanaf dat moment kan ik geen @Home mail meer verzenden. Ontvangen lukt wel. Maar mail versturen van andere accounts dan @Home lukt wel zonder problemen. Ook hier wordt poort 25 gebruikt. Als ik mijn oude router weer aansluit gaat het versturen meteen zonder problemen. Ik heb op de nieuwe router al mijn Mac-adres gecloont, maar dat helpt blijkbaar niet. Ik werk nu maar weer met mijn oude router, maar wil natuurlijk mijn nieuwe gaan gebruiken. Heeft iemand nog tips voor mij. Ik weet niet of het belangrijk is maar mijn oude pc heeft meer als 1 week constant aangestaan.

Ik ben geen ervaren gebruiker dus het zou fijn zijn als het in begrijpelijke termen toegelicht wordt.

Bedankt alvast,
Costertje
Oud 31 juli 2009, 17:30
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Als je het mac-adres van je pc gecloned hebt en daarna alles opnieuw opgestart hebt, krijg je dan ook een ander ip-adres ?

Heb je deze forumpost van jou vanaf je Ziggo account verzonden, want ik zie daarop iets vreemds en misschien is dit de oorzaak (lijkt of je niet via Ziggo werkt nu) als je via deze verbinding ook mail probeert te versturen.
Oud 31 juli 2009, 17:49
Junior Member

Standaard

Hoi Cees

Allereerst antwoord op je 2e vraag; ik heb de vraag op het forum gezet via een andere computer en netwerk, dus dat bevestigd je vermoeden.

Ik heb de nieuwe router verschillende keren gereset en ingesteld maar weet nu niet zeker of ik ook een keer opnieuw opgestart heb. Ik zal dit voor de zekerheid nog eens proberen en laat het dan wel even weten.

Peter
Oud 31 juli 2009, 19:14
Junior Member

Standaard

Hoi Cees

Ik heb de volgende stappen gedaan:
modem van stroom af
nieuwe router aangekoppeld
modem weer stroom
mac adres gecloond in router
opnieuw opgestart
resultaat: geen internet, geen mail

Toen weer me oude router aangesloten en meteen internet en mail versturen/ontvangen.

Waarschijnlijk is het iets kleins met een ip-adres ofzo, maar wat!!

Groetjes,
Peter
Oud 1 augustus 2009, 00:11
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Nadat je het mac adres gecloned hebt, moet je wel het modem opnieuw laten opstarten, daarna de router opstarten. Dus als je het clonen niet ongedaan gemaakt hebt zou je nu de nieuwe router weer aan kunnen sluiten en dan het modem resetten en router aanzetten.

Werkt je setup dan ?
Oud 1 augustus 2009, 11:44
Junior Member

Thumbs up

Beste Cees

Jouw advies opgevolgd en ja hoor het werkt weer!! Soms het het zo eenvoudig hé.

Bedankt ,
Costertje
Oud 3 augustus 2009, 13:18
wever's schermafbeelding
wever wever is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in een
Standaard

Die Cees die helpt wat af

Waarschijnlijk heb je mijn oude ip-adres gekregen....maar ben blij dat het allemaal weer werkt !

@ Cees: is het wellicht een id om die geblokkeerde ip-adressen (voor verzenden mail) te gaan verzamelen ?
Want dat is mijn inziens het probleem weer hier. Iemand krijgt een geblokkeerd ip-adres

Jammer dat ik nog steeds niets van "unknown" heb gehoord betreffende de status van mijn oude ip.
Oud 5 augustus 2009, 00:15
erikk's schermafbeelding
erikk erikk is offline
Junior Member

Standaard

Hierbij wil ik ook CeeS bedanken voor de prima tip van het MAC clonen. Sinds een tijdje deed het sturen van mail via smtp op poort 25 het niet meer. Vanavond was ik de wanhoop nabij. Na dagen testen (nieuw email account, ander email programma, ander OS, virus scanner uit, windows herstel etc) en een aantal telefoontjes met de helpdesk bleek de situatie als volgt:
1. telnet smtp.ziggo.nl 25 met Netgear WGR614v6 router ... niets
2. telnet smtp.ziggo.nl 25 zonder de router ... verbinding
3. telnet smtp.xs4all.nl 25 met router ... verbinding
Conclusie: met de router ertussen weigert de ziggo smtp server de verbinding maar dit doet de server en niet de router want anders zou 3. niet werken. Volgens ziggo's helpdesk echter zit het probleem in de router en moet Netgear het oplossen, volgens de Netgear helpdesk ligt het probleem bij ziggo omdat deze de router heeft geleverd en er eigen firmware op heeft gezet (een Netgear firmware update lukt inderdaad niet hoewel dit wel een tip was van een medewerker van ziggo).
Ik had dus de hoop opgegeven maar nu lijkt toch een einde aan dit drama te zijn gekomen. Ik heb het MAC van de modem overgezet op de router waardoor ik hetzelfde IP adres krijg als wanneer de router er niet tussen zit. Ja wever, er worden IP adressen geblokkeerd (in mijn geval 94.212.46.232) maar dat de helpdesk dit ontkend en mij met een kluitje in het riet stuurt vind ik schandalig.
Oud 5 augustus 2009, 10:01
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikk Bekijk bericht
er worden IP adressen geblokkeerd (in mijn geval 94.212.46.232) maar dat de helpdesk dit ontkend en mij met een kluitje in het riet stuurt vind ik schandalig.
IP-adressen kunnen worden geblokkeerd doordat de 'eigenaar' van dat ip-adres spam heeft verzonden (doordat misschien zijn pc geinfecteerd is geweest met malware). Dit wordt door de abuse-desk gedaan. Als die een ander ip-adres krijgt, blijft het vorige adres blijkbaar nog steeds geblokkeerd staan en kan iemand anders het probleem krijgen dat ze geen mail kunnen versturen. De helpdesk controleert dit meestal niet als je belt is de ervaring. Misschien moeten we een lijstje maken met ip-adressen die "niet werken" en kunnen we deze via onze contacten bij Ziggo navragen en laten deblokkeren. Het lijkt er nu op dat ze niet automatisch gedeblokkeerd worden als iemand anders dit ip-adres toegewezen krijgt.

Dus 94.212.46.232 is de eerste in dit lijstje. Weten de mensen die eerder in dit topic hetzelfde hadden nog om welke ip-adressen dit gaat? Graag even melden.
Oud 5 augustus 2009, 23:39
erikk's schermafbeelding
erikk erikk is offline
Junior Member

Standaard

Heb inmiddels op dit forum wat meer ervaringen gelezen over IP blokkades. De bijdragen van no-bit 'kan NIE mailen NIE' zijn bij vlagen hilarisch en laten zien dat als je vastloopt op een helpdesk je het beste je gevoel voor humor koestert.

Maar nu even hierover
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
IP-adressen kunnen worden geblokkeerd doordat de 'eigenaar' van dat ip-adres spam heeft verzonden (doordat misschien zijn pc geinfecteerd is geweest met malware).
Ik ben mij van geen kwaad bewust, heb zeker geen 1000 mails aan een vriendenclub gestuurd en hoop ook dat mijn anti-virus zijn werk doet, indien nodig. Het kan dat ik een ander, 'fout' IP adres kreeg na een weekje vakantie voor mij en de router? Grappig. Heb ik nou zo'n mazzel of komt dit vaak voor? Aan de hoeveelheid reacties te lezen het eerste. Of men accepteert het als ziggo zegt dat het eigenlijk alleen nog webmail ondersteunt.

Heb ook maar een klacht bij ziggo neergelegd dat het in mijn geval een blokkade ontkent/niet kan/niet wil nagaan. Eens kijken wat het doet behalve
Citaat:
Bedankt voor het opsturen van je vraag of klacht. Je stelt ons daarmee in de gelegenheid om onze diensten weer te verbeteren.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten