Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14 augustus 2009, 12:15   #11
Transalp
Junior Member

Transalp's schermafbeelding
Standaard

Vind de display prima zo (niet storend) en inderdaad goed leesbaar vanaf grote afstand. Van mij mogen ze de eventuele programmeerenergie in andere features stoppen.
Transalp is offline  
Oud 17 augustus 2009, 23:32   #12
HenkM
Member

HenkM's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bukkie Bekijk bericht
Een stukje folie dat gebrukt wordt om autoruiten te tinten doet ook wonderen.
Zo'n stukje is vaak voor niets te krijgen bij autotinters
Heb ik ook gebruikt, afhankelijk van de folie kun je (bij niet al te donkere folie) de helderheid "regelen" met het aantal laagjes (in mijn geval 3).

Natuurlijk niet zoals bij het tinten van de autoramen de zaak met een plantenspuit nat maken , de folie over een nat tissue bevochtigen alvorens op het display te plakken zorgt dat e.e.a. luchtbel-vrij, en dus onzichtbaar, geplakt wordt .
HenkM is offline  
Oud 20 augustus 2009, 19:39   #13
Yoda!
Junior Member

Yoda!'s schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheDebonair Bekijk bericht
De beschermfolie van de fabriek zit er nog op

Maar hij komt straks toch in een kastje onzichtbaar te staan.
En hoe bedien je 'm dan? D'r zit toch geen remote IR-oogje bij? Heb hier zo'n Humax SD decoder in de kast staan, maar dan mag 't klepdeurtje toch heel de avond verplicht open staan...
Yoda! is offline  
Oud 29 oktober 2009, 19:21   #14
Ridder
Junior Member

Ridder's schermafbeelding
Thumbs down Bizar fel

Vandaag toch eindelijk de PVR aangeschaft na het een en ander gelezen te hebben op diverse fora.

En inderdaad: die display is veel te fel.
Niet van deze tijd dat dat niet dimbaar is.
Mijn TV staat op een kastje met daarin de diverse audio en video componenten....een best wel vaker voorkomende opstelling...en die Humax verblind me veel te veel. Zelfs op grote afstand zie je vanaf de zijkant een grote witte vlek.
Het is eigenlijk van de gekke dat je moet lopen prutsen met folie o.i.d.
Alles doet het naar wens....maar hier krijgt het apparaat een vette onvoldoende voor en zorgt er voor dat dit apparaat in mijn lijst met miskopen komt, totdat dit is opgelost.
Persoonlijk zou ik er nog wel aan kunnen wennen....misschien....maar mijn vrouw vroeg zich toch echt af of ik geen gaatje in mijn hoofd had....

57% van het personeelsbestand van Humax zit bij R&D.....maar dit zijn ze toch even vergeten.
Ben benieuwd of er nog iets aan gedaan wordt....moet toch niet zo moeilijk zijn....en wanneer het wel moeilijk is, is het al in de ontwerpfase gruwelijk fout gegaan.
Ridder is offline  
Oud 29 oktober 2009, 19:44   #15
Jan_Assen
Senior Member

Jan_Assen's schermafbeelding
Standaard

Ik heb een stukje negatief (van ouderwetse foto's) achter de klep gedaan en...perfect
Oud 29 oktober 2009, 21:59   #16
bukkie
Member

bukkie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ridder Bekijk bericht
Vandaag toch eindelijk de PVR aangeschaft na het een en ander gelezen te hebben op diverse fora.

En inderdaad: die display is veel te fel.
Niet van deze tijd dat dat niet dimbaar is.
Mijn TV staat op een kastje met daarin de diverse audio en video componenten....een best wel vaker voorkomende opstelling...en die Humax verblind me veel te veel. Zelfs op grote afstand zie je vanaf de zijkant een grote witte vlek.
Het is eigenlijk van de gekke dat je moet lopen prutsen met folie o.i.d.
Alles doet het naar wens....maar hier krijgt het apparaat een vette onvoldoende voor en zorgt er voor dat dit apparaat in mijn lijst met miskopen komt, totdat dit is opgelost.
Persoonlijk zou ik er nog wel aan kunnen wennen....misschien....maar mijn vrouw vroeg zich toch echt af of ik geen gaatje in mijn hoofd had....

57% van het personeelsbestand van Humax zit bij R&D.....maar dit zijn ze toch even vergeten.
Ben benieuwd of er nog iets aan gedaan wordt....moet toch niet zo moeilijk zijn....en wanneer het wel moeilijk is, is het al in de ontwerpfase gruwelijk fout gegaan.

Ik begrijp niet dat je zegt dat als dit niet wordt opgelost je dit apparaat in je lijst met miskopen moet zetten.
Ik denk dat er belangrijkere dingen in het functioneren van het apparaat verbeterd moeten worden dan de helderheid van de display. Je hebt in dit topic diverse oplossingen kunnen lezen om iets aan die helderheid te doen.
Natuurlijk heb je gelijk dat het de wens van de meeste bezitters is als er met een update iets aan die felheid gedaan kan worden. Persoonlijk denk ik niet dat een update van de firmware iets zal veranderen aan de display.
Ik denk dat dit door een spanning wordt geregeld vanaf de print.

Iedereen wacht dan ook met spanning op de update die volgens mij al voor ruim 2 maanden geleden gepland was.
bukkie is offline  
Oud 2 november 2009, 14:07   #17
Roger Rabbit
Junior Member

Roger Rabbit's schermafbeelding
Standaard

Het is wel fel, maar echt afschuwlijk niet. In ieder geval goed leesbaar.
Roger Rabbit is offline  
Oud 4 november 2009, 14:49   #18
Ridder
Junior Member

Ridder's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bukkie Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat je zegt dat als dit niet wordt opgelost je dit apparaat in je lijst met miskopen moet zetten.
Ik denk dat er belangrijkere dingen in het functioneren van het apparaat verbeterd moeten worden dan de helderheid van de display. Je hebt in dit topic diverse oplossingen kunnen lezen om iets aan die helderheid te doen.
Natuurlijk heb je gelijk dat het de wens van de meeste bezitters is als er met een update iets aan die felheid gedaan kan worden. Persoonlijk denk ik niet dat een update van de firmware iets zal veranderen aan de display.
Ik denk dat dit door een spanning wordt geregeld vanaf de print.

Iedereen wacht dan ook met spanning op de update die volgens mij al voor ruim 2 maanden geleden gepland was.
Het is sowieso een beetje mosterd na de maaltijd, dat een update die display-ergernis op zou moeten lossen.
Dat had er al veel eerder uitgehaald moeten worden. Het lijkt er op dat het product niet uitvoerig getest is voordat het op de markt gedumpt is.
En dat vindt ik kwalijk.
En zeker voor een bedrijf wat prat gaat op haar R&D afdeling.
Zo'n display is goed sofwarematig dimbaar....de rood/blauwe LED is dat tenslotte ook.
De achtergrond is bij mij blauwgrijs en zou donkerblauw of zwart moeten zijn, zodat alleen de text zichtbaar is. Vanaf de zijkant is de display zichtbaar (en niet leesbaar) als een lichtbak.

Mijn DVD/HDD speler die eronder staat stoort mij totaal niet: in standby gedimd en alleen tekst (niet storend) zichtbaar en in bedrijf wordt de tekst feller, maar achtergrond blijft zwart.

Dat er mensen zijn die bezig zijn met folie om de zaak pruimbaar te maken, maakt toch wel duidelijk dat er iets niet klopt.
Ridder is offline  
Oud 4 november 2009, 16:24   #19
bukkie
Member

bukkie's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Het is sowieso een beetje mosterd na de maaltijd, dat een update die display-ergernis op zou moeten lossen.
Dat had er al veel eerder uitgehaald moeten worden. Het lijkt er op dat het product niet uitvoerig getest is voordat het op de markt gedumpt is.
En dat vindt ik kwalijk.
Zo'n display is goed sofwarematig dimbaar....de rood/blauwe LED is dat tenslotte ook.
De achtergrond is bij mij blauwgrijs en zou donkerblauw of zwart moeten zijn, zodat alleen de text zichtbaar is. Vanaf de zijkant is de display zichtbaar (en niet leesbaar) als een lichtbak.

Mijn DVD/HDD speler die eronder staat stoort mij totaal niet: in standby gedimd en alleen tekst (niet storend) zichtbaar en in bedrijf wordt de tekst feller, maar achtergrond blijft zwart.

Dat er mensen zijn die bezig zijn met folie om de zaak pruimbaar te maken, maakt toch wel duidelijk dat er iets niet klopt.
Dat de display te fel is daar kan ik het geheel mee eens zijn maar om het apparaat dan een miskoop te noemen dat gaat mij wat ver.
bukkie is offline  
Oud 4 november 2009, 17:03   #20
Riparius
Senior Member

Riparius's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
En dat vindt ik kwalijk.

Is er nog nergens op het net een modificatie beschreven om het display te dimmen door bijvoorbeeld een weerstandje in serie met de voeding van het display te zetten? Knoeien met folie vind ik ronduit primitief.
Riparius is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten