Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 26 juli 2009, 19:33
blackEyEz's schermafbeelding
blackEyEz blackEyEz is offline
Junior Member

Ziggo Internet: AiO 50/5 - Arris Touchstone 702B
DTV: Samsung DCB-H360R
Standaard 3706 storing?

Ik krijg helemaal geen internet meer, de ledjes op de modem, knipperen een voor een aan, na dat de online led aan is, gaan alle ledjes weer uit en begint hij overnieuw. Etc. Is er een storing op 3706?

Edit: als ik verder lees in dit forum lijkt het een arris die zichzelf telkens reset. Joepie, ben een dag bij ziggo en heb nu al spijt

Laatst gewijzigd door blackEyEz; 26 juli 2009 om 19:51
Oud 27 juli 2009, 19:15
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackEyEz Bekijk bericht
Joepie, ben een dag bij ziggo en heb nu al spijt
Als je pas een dag internet bij Ziggo hebt, en je zelf de installatie gedaan hebt, dan heb je vermoedelijk een te zwak signaal waardoor je modem instabiel werkt. Wat voor merk/type modem heb je, dan kunnen we zien of je de signaalsterkte kunt uitlezen.

In elk geval mag er geen splitter tussen de coax kabel zitten en het punt waar je de modem aangesloten hebt via de internet-splitter. Waar heb je de modem aangesloten ?
Oud 27 juli 2009, 19:22
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Als je pas een dag internet bij Ziggo hebt, en je zelf de installatie gedaan hebt, dan heb je vermoedelijk een te zwak signaal waardoor je modem instabiel werkt. Wat voor merk/type modem heb je, dan kunnen we zien of je de signaalsterkte kunt uitlezen.

In elk geval mag er geen splitter tussen de coax kabel zitten en het punt waar je de modem aangesloten hebt via de internet-splitter. Waar heb je de modem aangesloten ?
Ik heb een Arris Touchstone TM702B, en zit rechtstreeks aangesloten zonder splitter.

Trouwens nu staat het ledje wel op online maar ik krijg maar geen contact met het internet. Kan het zijn dat ik nu met mijn laptop werk?, mijn PC waar ik hem mee geinstalleerd heb is in gebruik.
Oud 27 juli 2009, 19:32
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik heb een Arris Touchstone TM702B, en zit rechtstreeks aangesloten zonder splitter.

Trouwens nu staat het ledje wel op online maar ik krijg maar geen contact met het internet. Kan het zijn dat ik nu met mijn laptop werk?, mijn PC waar ik hem mee geinstalleerd heb is in gebruik.
Als je wisselt van computer zonder dat je een router gebruikt moet je wel het modem even resetten. Het modem kan maar met 1 apparaat verbinden en onthoudt het mac-adres daarvan. Indien je nu dus een laptop aangesloten hebt en eerst een andere pc moet je even het modem opnieuw laten opstarten.

Waar je ook even op moet letten is dat er geen DECT basispost of handset, GSM of WiFi router vlakbij het modem staat. Er zijn forumbezoekers die gemeld hebben dat dit het modem laat resetten.
Oud 27 juli 2009, 21:19
Junior Member

Standaard

Citaat:
Als je wisselt van computer zonder dat je een router gebruikt moet je wel het modem even resetten. Het modem kan maar met 1 apparaat verbinden en onthoudt het mac-adres daarvan. Indien je nu dus een laptop aangesloten hebt en eerst een andere pc moet je even het modem opnieuw laten opstarten.

Waar je ook even op moet letten is dat er geen DECT basispost of handset, GSM of WiFi router vlakbij het modem staat. Er zijn forumbezoekers die gemeld hebben dat dit het modem laat resetten.
Ah, ik heb idd mijn ADSL fritz!box met wifi aan en ook mijn draadloze telefoon aangesloten op de modem, maar hier kan ik niets aan doen. Dat is nu eenmaal mijn telefoon. Ik zal de wifi uitzetten
Oud 27 juli 2009, 21:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
maar hier kan ik niets aan doen. Dat is nu eenmaal mijn telefoon.
Tsja, als je daardoor storing hebt zou ik toch een ander plekje (een meter van je modem af) zoeken. Zet het in elk geval als test even uit elkaar om te zien of het wat uitmaakt voor je probleem.
Oud 27 juli 2009, 21:29
Junior Member

Standaard

Citaat:
Tsja, als je daardoor storing hebt zou ik toch een ander plekje (een meter van je modem af) zoeken. Zet het in elk geval als test even uit elkaar om te zien of het wat uitmaakt voor je probleem.
Ik krijg wel een vreemd gevoel van deze modem, ik kan niet inloggen, geen log bestanden, problemen met draadloze netwerken. Ik hoop dat ik mijn magnetron niet weg hoef te doen
Oud 27 juli 2009, 21:36
Junior Member

Standaard

Krijg nou wat!!! wifi uitgeschakeld en gelijk internet...

*neuriet twillight zone theme*

hahahaha

Edit: Alleen krijg ik nog niet de volle bandbreedte, met speedtest 8Mb/0,8Mb met 50/5

oops sorry sorry verkeerde nederlande server nu 40mb/2mb

Laatst gewijzigd door blackEyEz; 27 juli 2009 om 21:43
Oud 27 juli 2009, 21:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Krijg nou wat!!! wifi uitgeschakeld en gelijk internet...

*neuriet twillight zone theme*

hahahaha

Edit: Alleen krijg ik nog niet de volle bandbreedte, met speedtest 8Mb/0,8Mb met 50/5

oops sorry sorry verkeerde nederlande server nu 40mb/2mb
De amsterdam-server is meestal de beste omdat ziggo daar het internet opgaat. Je kunt ook http://speedtest.ziggo.nl proberen voor de eigen speedtest. Probeer desnoods ook eens zonder DECT aan. Als je een meter tussen de kastjes houdt moet het vermoedelijk wel genoeg zijn om geen storing te krijgen.

Komt omdat kabelmodems met hele andere frequenties werken dan ADSL, als je een 'zender' bovenop je televisie zet, kun je ook strepen in het beeld krijgen, dit is net zo'n effect, om te voorkomen dat je direct instraalt in het modem kun je het beste DECT/WiFi en GSM e.d. een stukje uit de buurt houden. Modem kan ook sponaan resetten na een tijdje hierdoor.
Oud 27 juli 2009, 22:02
Junior Member

Standaard

Citaat:
De amsterdam-server is meestal de beste omdat ziggo daar het internet opgaat. Je kunt ook http://speedtest.ziggo.nl proberen voor de eigen speedtest. Probeer desnoods ook eens zonder DECT aan. Als je een meter tussen de kastjes houdt moet het vermoedelijk wel genoeg zijn om geen storing te krijgen.

Komt omdat kabelmodems met hele andere frequenties werken dan ADSL, als je een 'zender' bovenop je televisie zet, kun je ook strepen in het beeld krijgen, dit is net zo'n effect, om te voorkomen dat je direct instraalt in het modem kun je het beste DECT/WiFi en GSM e.d. een stukje uit de buurt houden. Modem kan ook sponaan resetten na een tijdje hierdoor.
Dank je voor die link, ik moest ook mijn wifi van mijn linksys router uitschakelen om aan de volle 50/5 te komen terwijl deze aan de andere kant van de kamer staat. Ikzelf gebruik wifi niet vaak maar ik kan me indenken heel veel andere mensen wel en die zitten in de problemen.

Nogmaals dank. Nu komt mijn volgende uitdaging. Mijn linksys router er tussen zetten. Dit had ik al eerder gedaan en dat ging fout (http://www.xs4all.nl/~blackeye/internet.jpg) de verbinding ging met pieken en dalen en uploaden was in het geheel niet mogelijk.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten