Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 23:37
blhazelzet's schermafbeelding
blhazelzet blhazelzet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Digitaal Totaal en Interactieve Televisie
DTV: Cisco 8455
Standaard (Kort) wegvallen signaal Digitale TV op willekeurige momenten

Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden Interactieve TV in huis (met de Cisco 8455), en van begin af aan het volgende probleem:

Het TV signaal (wat ik zie binnen het menu Instellingen - Info) valt op willekeurige momenten voor 1 a 2 seconden weg (van 100% naar 0%) en springt dat meteen weer terug naar 100%. Ik krijg de foutmelding (E52) op de decoder. Beeld is kraakhelder ervoor en erna. Ik heb het probleem op alle zenders (SD en HD) voor zover ik weet. Soms kan het uren goed gaan, maar soms valt het signaal ook 4 keer weg in 1 minuut. Ik heb de indruk dat het tussen 18:00-20:00 en 22:00-23:00 vaker voorkomt dan op andere momenten, maar ik heb op alle momenten van de dag dit probleem "gespot".

Dit heb ik al geprobeerd om het op te lossen:
  • Meerdere kabels geprobeerd, ook een dure monster cable (alle kabels waren max 3 meter)
  • Aan-/uizetten van de decoder (stroom eraf)
  • Fabrieksinstellingen meerdere malen opnieuw geladen (dus ook laatste firmware update)
  • Wisselen van de versterker uitgangen naar hogere output (signaal altijd 100%)
  • Omzeilen van de versterker, dus rechtstreeks naar de OAB in de muur (1-gats aansluiting) naar de Cisco decoder - signaal nog steeds 90-100%
  • Ziggo monteur langsgeweest, heeft alle kabels nagekeken, en het signaal is uitstekend volgens hem
Maar helaas blijft het probleem bestaan. Ik vermoed nu dat het aan het binnenkomende Ziggo signaal zelf ligt, of dat de Cisco decoder eventueel zelf iets mankeert. Iemand een soortgelijk probleem, of liever: een oplossing? De Ziggo helpdesk lijkt me niet verder te kunnen helpen en als dit probleem aanhoudt ga ik de boel bij Ziggo maar terugdraaien denk ik.

Overige relevante gegevens:
  • BER is altijd 0.0E-6
  • Kwaliteit staat in principe altijd op 100%, maar zakt soms naar 74%
  • Hiervoor had ik al 2 jaar digitale tv met een Samsung DCB-P850R en nooit problemen gehad met het signaal. Het enige dat sindsdien veranderd is (bij installatie van het ITV pakket) is de 2-gats aansluiting in de muur door een 1-gats aansluiting.
  • Interactieve TV werkt in principe prima, maar klapt er ook af en toe uit. Zal wel aan het zelfde probleem liggen, wegvallen van signaal
Honderd maal dank voor jullie input. Groeten, Bas

Laatst gewijzigd door blhazelzet; 26 juli 2009 om 15:13 Reden: paar typos
Oud 28 augustus 2009, 19:32
blhazelzet's schermafbeelding
blhazelzet blhazelzet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Ziggo Digitaal Totaal en Interactieve Televisie
DTV: Cisco 8455
Standaard Opgelost - kabelcontact buiten in kast

Na veel vijven en zessen een nieuwe Cisco decoder opgestuurd gekregen van Ziggo. Probleem bleef bestaan. Opnieuw Ziggo monteur langsgeweest die dit keer ook kasten buiten heeft gecheckt. Bleek een los contact van aansluiting in kast buiten. Monteur heeft kabel opnieuw gestript en aangesloten en alles werkt vlekkeloos sindsdien.

Laatst gewijzigd door blhazelzet; 15 september 2009 om 01:46
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten