Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 september 2009, 15:47
Ayrton's schermafbeelding
Ayrton Ayrton is offline
Member

Ziggo Internet: Connect Max & Play Max + TC7210
DTV: Horizon Media Box / Humax iHDR 5050-C / Humax iHDR 5200-C / Humax IR-FOX C
Standaard

Had hetzelfde.

Sinds gisterenavond wordt de Ziggo helpdesk overspoelt met klachten van ziggo gebruikers die geen internet meer hebben maar wel hun kabelmodel goed werkt (op eerste gezicht) en router doet het ook prima.

Heb 2x gebeldt en blijkt dat het komt door nieuwe firmware. Nieuwe firmware wordt geladen maar zet blijkbaar het mac adres van kabelmodem naar 000000000 etc... hiermee krijg je geen DHCP adres.

Heb mijn mac doorgegeven en naar 6 uur kan ik weer internetten.
Oud 27 september 2009, 19:40
Antoniya001's schermafbeelding
Antoniya001 Antoniya001 is offline
Member

Standaard

Hier in heiloo hetzelfde. Met een andere twist toch. Mijn modem wijgert ook te updaten (blijft dus op febr firmware) maar knalt wel mijn mac/ip adres eruit. vannochtend 2x gebeld. 20x gereset als alle lampjes weer eens branden..

Grrr niks helpt. Geen internet wel telefoon. Al 2 dagen. Morgen maar weer bellen.

Ar
Oud 27 september 2009, 19:57
hansdefotograaf's schermafbeelding
hansdefotograaf hansdefotograaf is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra-Arris TM702
DTV: Humax IR-FOX C / Samsung DCB-H360R
Standaard

Ook hier in Hoofddorp.
Wat bij mij hielp is de utp stekker uit het modem halen en weer terugplaatsen.(bij werkend modem)
Oud 27 september 2009, 21:52
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansdefotograaf Bekijk bericht
Ook hier in Hoofddorp.
Wat bij mij hielp is de utp stekker uit het modem halen en weer terugplaatsen.(bij werkend modem)
Dat is inderdaad de oplossing.
Oud 27 september 2009, 22:43
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansdefotograaf Bekijk bericht
Ook hier in Hoofddorp.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Dat is inderdaad de oplossing.
Het zou kunnen dat het volgende gebeurt:
  • Tijdens de reboot van het modem ziet je router of je pc dat de ethernet verbinding wegvalt en gaat zodra de ethernet lijn weer signaal geeft het ip-adres vernieuwen.
  • Op dat moment heeft het modem nog geen internet verbinding (hij is aan het opstarten) en deelt dus een lokaal ip-adres uit aan je router/pc (een 192.168.100.xxx nummer)
  • De router/pc blijft met dit nummer online, maar krijgt nooit een internet verbinding
Wanneer je de kabel even uit je modem haalt en er daarna weer indoet zal je router/pc het ip-adres proberen te vernieuwen, maar krijgt daarna wel een publiek ip-adres, mits je modem dan online is.

Je zou dit ook op kunnen lossen door je PC of router pas aan te zetten als het modem online is, of de router/pc te resetten. (als je moeilijk bij de kabel kunt komen, maar wel in de setup van je router bijvoorbeeld)
Oud 28 september 2009, 07:20
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Gisteravond laat de stroom van mijn modem gehaald. Daarna weer aangesloten en hij begon volgens mij de nieuwe firmware te downloaden. Modem startte diverse keren opnieuw op. Na dit alles had ik nogwel telefoon maar geen internet. Kreeg geen ip-nummer. Vanmorgen werkte alles weer als vanouds. Of ik inderdaad de nieuwe versie heb kan ik niet bekijken, kom met geen mogelijkheid op de statuspagina van het modem.
Oud 28 september 2009, 08:51
Math22's schermafbeelding
Math22 Math22 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Sony KDL40Z5500
Standaard status pagina

Maar de kabel van splitter naar modem los. Start het modem opnieuw op wacht een minuut en daarna in de status balk van je browser ingeven 192.168.100.1 zet ook even internet securety en firewal uit. dan zou het moeten lukken tenminste hier wel.

suc6
Oud 28 september 2009, 10:25
Ollie_NL's schermafbeelding
Ollie_NL Ollie_NL is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één Extra
DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Ik heb al het hele weekend geen internet, moet ik nu wel of niet de stroom van het Arris modem afhalen 10 sec??

Gaat hij vanzelf een nieuwe firmware downloaden?
Oud 28 september 2009, 11:23
Ollie_NL's schermafbeelding
Ollie_NL Ollie_NL is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één Extra
DTV: Humax iHDR-5050C
Standaard

Ben net gebeld door mijn vriendin dat het nu ineens wel werkt, dus weet niet wat het probleem was?!?!?!?
Oud 28 september 2009, 18:21
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Wanneer je de kabel even uit je modem haalt en er daarna weer indoet zal je router/pc het ip-adres proberen te vernieuwen, maar krijgt daarna wel een publiek ip-adres, mits je modem dan online is.
Nee, dat is het niet. Zelfs 100x ipconfig /renew deed niets. Ik las ergens dat het modem het MAC-adres van de verbonden netwerkkaart (zij het desgewenst een router) 'vergeet' en daarom niet meer kan communiceren (bug in nieuwe firmware). Door de netwerkkabel opnieuw aan te koppelen wordt er een nieuwe fysieke verbinding gemaakt en 'ziet' het modem de netwerkkaart wel.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
arris, firmware, kabel, modem, resetten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten