Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 11:04
Zyphrax's schermafbeelding
Zyphrax Zyphrax is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-extra
Standaard Nieuwe Arris modem blijft firmware updaten

Als verse Ziggo klant ging ik gisteren vol enthusiasme het Arris modem aansluiten.

Na het aansluiten van het modem kreeg ik op mijn laptop netjes het activatiescherm, daar kon ik 1 keer op next drukken en kreeg meteen een "Helaas, tijd om Ziggo te bellen" scherm. Daar heeft een aardige helpdeskvrouw mijn modem geactiveerd met het juiste CMAC adres. Waarschijnlijk zou ik het modem even moeten herstarten. Zo gezegd zo gedaan.

Het modem ging herstarten en US en DS ging samen tegelijk knipperen (dit betekent leerde ik later, dat het modem via de Ziggo server een nieuwe firmware aan het downloaden is). Minder goed bericht was dat het modem hier niet helemaal goed mee omging, het na een tijdje opgaf, herstartte en dacht "Hey ik zie nieuwe firmware, dat gaan we eens downloaden". Sindsdien (GOTO 10) blijft het modem zich maar rebooten, doet weer een poging, rebooten etc. etc.

Het modem is nu puur aangesloten op stroom en mijn binnenkomende kabelverbinding (lees: groene kabel). Ik begin er wel een beetje hopeloos van te worden. Ik heb zoveel keer met Ziggo gebeld dat op een gegeven moment het bandje zei "Er is potentieel een storing in uw gebied". Dit schijnt automatisch te gebeuren als er veel vanuit een postcode gebeld wordt (de helpdesk-medewerker zag geen storing op de storingspagina, en dacht ook dat dat puur door mijn telefoontjes kwam).

Mocht iemand een briljant idee hebben, dan hoor ik het graag. Ik heb geprobeerd:
- Modem 10 sec resetten (met knopje achterop) bij het opstarten
- Modem op diverse manieren aan te sluiten (met versterker/verdeler, direct op de groene kabel)
- Ziggo kan het modem niet opnieuw activeren, door firmware-update-status, maar het downloaden van de firmware impliceert dat het CMAC adres bij hun goed staat (voor de zekerheid nog even geverifieerd bij Ziggo, door het opnieuw op te noemen)
Oud 25 juli 2009, 17:07
Junior Member

Standaard

de firmware update is eindelijk gelukt, ik kan niet precies zeggen hoe dit nu verholpen is, misschien dat er net iets mij Ziggo goed sprong of dat het door mijn eigen gerommel kwam.

Helaas heb ik nu nog steeds geen hele stabiele connectie. Soms kan ik 5min prima internetten/bellen. Daarna klapt hij er uit en besluit het modem dat het tijd is om te herstarten
Oud 25 juli 2009, 18:35
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Lees voorlopig draden over RF storingen (o.a. dect telefoons):
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...05&postcount=1
en probeer het modem uit te lezen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Mees de Roo
Oud 27 juli 2009, 18:40
Bartjebart's schermafbeelding
Bartjebart Bartjebart is offline
Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus
DTV: CI+ module
Standaard

Same here, Update failed....

Laatst gewijzigd door Bartjebart; 27 juli 2009 om 20:09
Oud 30 juli 2009, 00:39
Junior Member

Standaard

Okey BartjeBart, je hebt dit niet van mij, maareh:

Het modem heeft een verborgen pagina: http://192.168.100.1/scanover.htm

Gevoelsmatig heeft die pagina invloed op de range van frequenties waar hij de link op probeerd te baseren. Ik heb even met die pagina zitten stoeien en toen deed hij het ineens. Als ik even in mijn geheugen graaf deed ik dit:

- Ga naar de scanover pagina
- Clear de cache met de clear knop
- Voer 218 in als freq bij een upload channel van 4 en doe Save
- Herstart je modem (power er af voor 10 sec)
- Ga weer naar de scanover pagina, voer nogmaals dezelfde waarden in en doe Change freq.

Voor mij was 218 bij 4 de juiste combinatie van waarden, ik heb dit gebaseerd op waarden die ik eens in het eerste scherm bij DS terug zag komen (lijstje van vier waarden).

Ik hoop dat het jou en/of andere ook helpt.
Wellicht is een gewone herstart niet voldoende, maar moet je hem even uitzetten en opstarten met 10sec reset knopje ingedrukt.

Bovenstaand advies werkte voor mij, maar ik denk niet dat het gesupport wordt door Ziggo, dus wees voorzichtig en voer geen hele rare waarden in

==================================================

Wat erg interessant is, is het scherm van het modem die aangeeft in welk stadium het modem verkeerd (dit is niet het log scherm, maar die erna geloof ik).

Op het beginscherm toont hij het stadium waar hij zich nu in verkeerd.

Als hij blijft hangen op TOPOLOGY status:
Er is iets mis met de bekabeling, er zit er misschien eentje scheef of niet helemaal goed op of maakt sluiting

Als hij blijft hangen op SECURITY_ESTABLISHED:
Dan zit hij waarschijnlijk nog vast in de oneindige firmware update, wat waarschijnlijk komt omdat hij stiekem toch nog geen goede verbinding heeft met de Ziggo server. (Herkenbaar aan: alle lampjes aan behalve telefonie en US en DS knipperen tegelijk)

Als hij blijft hangen op UNKNOWN of .... INIT of ... SYNCHRONIZE:
Dan is je scanrange waarschijnlijk niet helemaal goed (of er zitten verkeerde ranges in de cache). Op het hoofdscherm worden bij downlink waarschijnlijk nu helemaal geen waarden getoond of absurde waarden (lees -9999999999 Db enzo)

En bij TELEPHONY-REG COMPLETE:
Als je dit stadium bereikt hebt moet je erg blij worden, want dan heeft hij de hele boot sequence goed doorlopen en zou je een prima connectie moeten hebben!

Laatst gewijzigd door Zyphrax; 30 juli 2009 om 00:49
Oud 30 juli 2009, 01:01
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Smile

Bedankt voor de info over de extra schermen.

Problemen met verkeerde waarden in cache komen over het algemeen (je raadt het nooit!) omdat er verkeerde waarden in de cache geladen zijn.
Dat kan omdat Ziggo een server met een kapotte file heeft geladen (of één die kapot is gegaan tijdens het laden), maar meestal zijn daarvoor twee omstandigheden een noodzaak:
1. Een slechte verbinding die deze file verminkt tijdens het laden.
2. Belabberde software (loader) die voordat hij hem accepteert niet b.v. een MD5 maar alleen een eenvoucige CRC (of helemaal niets) controleert.

Je merkt dit doordat het modem er overdreven lang (uren tot dagen) over doet om de firmware te laden. Het modem blijft het ondanks de slechte verbinding steeds proberen; als je geluk hebt totdat de files goed zijn, als je pech hebt totdat de verminkte CRC matched met de verminkte file (en de kans daarop is een stuk groter).

Flushen van de cache en terugzetten naar fabriekswaarden (wanneer dat de cache niet flushed) zou eigenlijk voldoende moeten zijn om dit probleem op te lossen.

Mees de Roo
Oud 30 juli 2009, 23:55
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyphrax Bekijk bericht
- Voer 218 in als freq bij een upload channel van 4 en doe Save
Ten eerste denk ik dat je een download channel bedoelt. Daarnaast is het zeer belangrijk om je te realiseren dat de frequenties per regio flink kunnen afwijken. Controleer daarom vooraf de frequenties in het eerste scherm, en kies één van die frequenties.
Oud 9 augustus 2009, 10:47
Drrrrkkk's schermafbeelding
Drrrrkkk Drrrrkkk is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra (Arris)
DTV: Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjebart Bekijk bericht
Same here, Update failed....
Maar... is nu alles werkend?
Oud 13 augustus 2009, 23:32
The Puma's schermafbeelding
The Puma The Puma is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Het modem heeft een verborgen pagina: http://192.168.100.1/scanover.htm

Kon 1x de pagina oproepen
daarna kreeg ik geen verbinding meer

Hoe is dat te verhelpen?
Oud 13 augustus 2009, 23:43
The Puma's schermafbeelding
The Puma The Puma is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra
DTV: Humax 5050c
Standaard

Blijft hangen op de telefonie:
Daarom doet de telefoon het ook niet

Wat is hiervan de oorzaak??

Docsis-Downstream Scanning Completed
Docsis-Downstream Ranging Completed
Docsis-Upstream Ranging Completed
Docsis-DHCPCompletedDocsis-TFTP Completed
Docsis-Data Reg Complete Completed
Telephony-DHCP In Progress
Telephony-TFTP Not Started
Telephony-Reg with Call Server Not Started
Telephony-Reg Complete Not Started
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
arris, firmware, kabel, modem, resetten

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten