Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 juli 2009, 00:40
le0n's schermafbeelding
le0n le0n is offline
Junior Member

Ziggo Internet: All-in-one
DTV: Dreambox 7025+ (Kabel & Sateliet)
Standaard LG Televisies (bijv. LH-serie)

Zijn er nog mensen met een LG tv die ervaring hebben met een Alphacrypt module?

Ik kwam er gisteren achter dat bijna alle huidige LG tv's (en wellicht ook andere merken) gewoon dvb-c ondersteunen, zonder dat dit geadverteerd wordt. Zelf heb ik bijvoorbeeld een LG 42LH3000, die volgens de handleiding alleen een dvb-t tuner heeft. Deze ondersteund echter ook gewoon dvb-c en ik weet bijna zeker dat dit in ieder geval ook voor de rest van de LH serie (xxLH3000 t/m xxLH7000) geld.

Gisteren heb ik eens een scan gedaan en hij vind direct alle kanalen. Alleen NL1 en NL1hd zijn uiteraard zichtbaar omdat dat het enige FTA kanaal is. Helaas kon ik geen enkele winkel vinden in de omgeving die een Alphacrypt module op voorraad heeft, dus ik heb er maar een besteld. Ik ga er van uit dat dat gewoon moet werken.....
Oud 24 juli 2009, 01:44
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door le0n Bekijk bericht
Zijn er nog mensen met een LG tv die ervaring hebben met een Alphacrypt module?

Ik kwam er gisteren achter dat bijna alle huidige LG tv's (en wellicht ook andere merken) gewoon dvb-c ondersteunen, zonder dat dit geadverteerd wordt. Zelf heb ik bijvoorbeeld een LG 42LH3000, die volgens de handleiding alleen een dvb-t tuner heeft. Deze ondersteunt echter ook gewoon dvb-c en ik weet bijna zeker dat dit in ieder geval ook voor de rest van de LH serie (xxLH3000 t/m xxLH7000) geldt.

Gisteren heb ik eens een scan gedaan en hij vindt direct alle kanalen. Alleen NL1 en NL1hd zijn uiteraard zichtbaar omdat dat het enige FTA kanaal is. Helaas kon ik geen enkele winkel vinden in de omgeving die een Alphacrypt module op voorraad heeft, dus ik heb er maar een besteld. Ik ga er van uit dat dat gewoon moet werken.....
Tja, veel zaken (ook Nederlandse) zetten het toch echt gewoon bij de specs hoor. Hier bijvoorbeeld. Als je er een meertalige handleiding bij hebt gekregen moet je ook de handleidingen in de andere talen maar eens doornemen. Grote kans dat daar wel wordt gesproken over DVB-C.

En lees ook dit verhaal maar eens even. Daar wordt bij de bespreking van de LG 42LH4000 beweerd dat de DVB-C tuner pas tevoorschijn komt wanneer er een andere landeninstelling wordt gekozen, in dit geval Zweden. Maar digitale TV van Ziggo werkt verder probleemloos met een AlphaCrypt CAM.
Oud 29 augustus 2009, 19:10
wned's schermafbeelding
wned wned is offline
Junior Member

Standaard Lg, 42lg3000

Ik heb zelf de LG, 42LG3000, met DVB-T, Digitenne dus, kan iemand mij vertellen of ik in deze dan wel de DVD-C kan doen zoals de TV waar het wel bij kan? (eerder in dit forum beschreven) ik kan er absoluut niets over vinden, wel dat deze DVB-T geschikt is maar dat weet ik nu wel.
Oud 29 augustus 2009, 19:21
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wned Bekijk bericht
Ik heb zelf de LG, 42LG3000, met DVB-T, Digitenne dus, kan iemand mij vertellen of ik in deze dan wel de DVD-C kan doen zoals de TV waar het wel bij kan? (eerder in dit forum beschreven) ik kan er absoluut niets over vinden, wel dat deze DVB-T geschikt is maar dat weet ik nu wel.
Zet de instellingen terug naar default en doorloop daarna opnieuw de setup, maar kies dan als landeninstelling Zweden (de menutaal kan wel gewoon op Nederlands staan). Als je dan geen mogelijkheden krijgt om te kiezen voor kabel (of DVB-C) bij het doorlopen van de setup, dan kun je er van uitgaan dat er echt geen DVB-C tuner in het toestel zit.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten