Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 14:38
G.bruiker's schermafbeelding
G.bruiker G.bruiker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een extra 200/20,Ubee EVW320b
DTV: 2x Samsung CI+ TV met SMiT cam,Samsung SMT-C7140A HD Recorder, Humax 5300C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Even voor de goede orde: hebben de "slachtoffers" al geprobeerd via de geëigende kanalen (en daarmee bedoel ik dus niet het jammeren in deze gebruikersgroep) Ziggo een reactie te ontlokken?
Wha.. sorry.. maar die horen denk ik de bekende wij ondersteunen nog geen cams en zeker geen alphacrypt.
Het enige dat je kan doen is met een hex editor de oude firmware weer een nieuwer nummer geven, op eigen risico.
Ziggo had dit op het testnetwerk moeten uitproberen..maar net als met de Samsung decoders zwijgt ziggo.
Oud 25 juli 2009, 20:39
Japiooo's schermafbeelding
Japiooo Japiooo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Tel, www, TV: hdtv, ere, film, kids, kennis
DTV: cam ce+
Standaard dito

ik heb net een paar weken de ce+ cam en een sony KDL-32V5500 eerst alles prima, maar nu hetzelfde geduvel kan geen zenders meer sorteren...

ik eerst denken dat ik wat gedaan had, dus een paar uur bezig om alles bij langs te gaan, opnieuw zenders zoeken etc etc

toen maar eens op www gaan snuffelen en warempel

ik kijk ongeveer naar zo'n 30 zenders dus die had ik mooi gesorteerd en nu is het enige nog de favo lijst waarin je NIET kunt zappen

baal er best van!
Oud 25 juli 2009, 20:45
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Japiooo Bekijk bericht
ik heb net een paar weken de ce+ cam en een sony KDL-32V5500 eerst alles prima, maar nu hetzelfde geduvel kan geen zenders meer sorteren...
Ik neem aan dat je CI+ CAM bedoelt i.p.v. ce+? Zoja, dan ben je waarschijnlijk de eerste die al een CI+ CAM heeft en zelfs al een paar weken. Mag ik vragen hoe je aan die CI+ CAM bent gekomen, wat die CI+ CAM gekost heeft en of er nog een merk op de CI+ CAM staat?
Oud 25 juli 2009, 20:54
Japiooo's schermafbeelding
Japiooo Japiooo is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Tel, www, TV: hdtv, ere, film, kids, kennis
DTV: cam ce+
Standaard

hmm nee het is volgens mij nog een ce+, gekocht bij Expert voor e 150,-

merk Mascom

ps ik heb de auto update e.d. nu maar laten aanstaan in de hoop dat een volgende update misschien eea weer oplost, of is dat whishfull thinking?
Oud 25 juli 2009, 21:04
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:

merk Mascom

ps ik heb de auto update e.d. nu maar laten aanstaan in de hoop dat een volgende update misschien eea weer oplost, of is dat whishfull thinking?
Whishfull thinking dus...
Of onze kabelboer moet tot andere gedachten gebracht worden om deze (mede voor hun) pijnlijke update terug te draaien...

Gert
Oud 25 juli 2009, 21:06
hansm's schermafbeelding
hansm hansm is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
hier zei zanders77 al dat hij dezelfde tv had, KDL 40W5710 dus.

Mag ik vragen waarom je dat wilt weten?
Om een beeld te vormen bij welke TV's dit probleem uiteindelijk optreedt. Kan een idee geven welke TV's op de Ziggo lijst komen.

Laatst gewijzigd door hansm; 25 juli 2009 om 22:15
Oud 25 juli 2009, 21:37
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:

merk Mascom
Een ce+ bestaat niet. Als het merk Mascom is heb je bij de Expert een AlphaCrypt Classic CAM gekocht. Die werkt, maar het is geen CI+ CAM die Ziggo van plan is uit te gaan brengen en te ondersteunen

Citaat:
Ik vind het nogal link omdat Ziggo en Sony nog aan het testen zijn en de kans dan groot is dat je per ongeluk weer een volgende test versie krijgt die misschien zo buggy is dat je hele TV ontregelt raakt. En dan zal je moeten wachten totdat ze een volgende firmware versie ontwikkeld hebben totdat je TV weer werkt. Mijn advies is om van je TV geen test TV te maken aangezien Ziggo en Sony je ook niet op de hoogte houden van de ontwikkelingen en bij problemen hoef je niet te rekenen op support zoals nu al blijkt in dit topic.
Oud 26 juli 2009, 09:47
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Ik vind het nogal link omdat Ziggo en Sony nog aan het testen zijn en de kans dan groot is dat je per ongeluk weer een volgende test versie krijgt die misschien zo buggy is dat je hele TV ontregelt raakt. En dan zal je moeten wachten totdat ze een volgende firmware versie ontwikkeld hebben totdat je TV weer werkt. Mijn advies is om van je TV geen test TV te maken aangezien Ziggo en Sony je ook niet op de hoogte houden van de ontwikkelingen en bij problemen hoef je niet te rekenen op support zoals nu al blijkt in dit topic.
Het vervelende is dat de zg. "updates" () niet worden begeleid door ReadMe 's, of mails. Terwijl de receiver vaak een Mailbox bevat. Bij een update lijkt het me een kleine moeite die even door een toelichting te laten vergezellen. Niks meer dan fatsoenlijk.
Oud 26 juli 2009, 11:48
Johnny Hulst's schermafbeelding
Johnny Hulst Johnny Hulst is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee -> Airport Extreme
DTV: Sony Bravia 37W5500
Standaard firmware

Bij mij is hetzelfde gebeurt...
Sony KDL-37W5500 met alphacrypt... en de mogelijkheid om te sorteren is mij ontnomen, en daar ben ik 'redelijk' pist-off over.
Het hele bestaan van firmware update was mij niet bekend...

Als het een 'foutje' is graag herstellen...
Oud 26 juli 2009, 12:09
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Hulst Bekijk bericht
Het hele bestaan van firmware update was mij niet bekend...
Ik denk dat de meeste klanten zich niet realiseren dat dit de consequentie kan zijn als ze hun TV aansluiten op het kabelnetwerk van Ziggo. Ik neem tenminste niet aan dat Sony Nederland met grote letters een waarschuwing op de doos en/of TV heeft laten zetten dat gebruikers rechten op de firmware in de TV worden overgedragen aan Ziggo op het moment dat de TV wordt aangesloten op het kabelnetwerk van Ziggo. Dus ga je niet vanuit dat Ziggo kan doen wat het wil met die firmware in jouw apparaat. Welk bedrijf test er nu op een netwerk dat ook toegankelijk is voor klanten? Ziggo heeft toch ook niet eerst aan alle klanten een brief verzonden met de waarschuwing dat ze willen testen met firmware updates en dat het daarom verstandig is om dergelijke functionaliteit in de TV uit te zetten om te voorkomen dat zij ongevraagd buggy test firmware installeren? Zal Ziggo het leuk vinden als hun bankier met hun bankrekening gaat testen waarbij er misschien wel wat fout kan gaan?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten