Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 juli 2009, 07:39
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik zie niet in wat je probleem nu precies is.
Even goed lezen wat ik heb geschreven: nooit updaten is niet vol te houden. Je kunt namelijk nooit een latere update kiezen die je wel zou willen. Keuzevrijheid is er niet.
Oud 25 juli 2009, 07:48
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Even goed lezen wat ik heb geschreven: nooit updaten is niet vol te houden. Je kunt namelijk nooit een latere update kiezen die je wel zou willen. Keuzevrijheid is er niet.
Tuurlijk wel. Om te beginnen word je niet gepest met reminders om alsnog te updaten wanneer de automatische firmware update functie uit staat in Sony TV's, en verder is er technisch gezien geen enkele reden om aan te nemen dat het toestel niet gewoon blijft werken. De firmware in het toestel heeft namelijk helemaal niets te maken met de CI+ certificatie waaraan een CI+ toestel sowieso voldoet. Vanuit het perspectief van de gebruiker gezien is er ook geen enkele reden om de firmware van een toestel dat goed functioneert te gaan updaten.
Oud 25 juli 2009, 07:51
Senior Member

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel. Om te beginnen word je niet gepest met reminders om alsnog te updaten wanneer de automatische firmware update functie uit staat in Sony TV's, en verder is er technisch gezien geen enkele reden om aan te nemen dat het toestel niet gewoon blijft werken. De firmware in het toestel heeft namelijk helemaal niets te maken met de CI+ certificatie waaraan een CI+ toestel sowieso voldoet. Vanuit het perspectief van de gebruiker gezien is er ook geen enkele reden om de firmware van een toestel dat goed functioneert te gaan updaten.
Dat is in principe waar, maar er zijn updates die functionaliteiten toevoegen. Ik kan mij voorstellen dat iemand zo'n update wel zou willen, maar die mogelijkheid is er niet gezien de cumulatieve werking van updates.
Oud 25 juli 2009, 09:36
zanders77's schermafbeelding
zanders77 zanders77 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z1
DTV: DTV
Standaard

Gisteren had ik niet veel tijd, maar ik gaf dus aan dat bij mijn T.V. hetzelfde was gebeurt.
Ik heb een Sony KDL40W5720, dus niet de 5710.
En ik gebruik geen Alphacrypt Cam, heb inderdaad wel mijn ingebouwde tuner getest en kijk ook Ned 1 in HD.
Oud 25 juli 2009, 09:40
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zanders77 Bekijk bericht
Gisteren had ik niet veel tijd, maar ik gaf dus aan dat bij mijn T.V. hetzelfde was gebeurt.
Ik heb een Sony KDL40W5720, dus niet de 5710.
En ik gebruik geen Alphacrypt Cam, heb inderdaad wel mijn ingebouwde tuner getest en kijk ook Ned 1 in HD.
Die SD-versies staan nu verderop in de lijst.
Oud 25 juli 2009, 09:54
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Dat is in principe waar, maar er zijn updates die functionaliteiten toevoegen. Ik kan mij voorstellen dat iemand zo'n update wel zou willen, maar die mogelijkheid is er niet gezien de cumulatieve werking van updates.
Dan is het op dat moment dus aan de klant om te bepalen of die het voordeel van die toevoeging vindt opwegen tegen de nadelen die bekend zijn van de firmware update(s), zoals nu bijvoorbeeld al bekend is dat je de controle over de kanalen lijst kwijt raakt. Sony heeft bijvoorbeeld tot nu toe niets gedaan aan het verspreiden van firmware updates voor haar TV's, dus het is heel goed mogelijk dat een gekochte TV nooit een firmware update heeft gekregen en toch normaal heeft gefunctioneerd.

De consensus over firmware updates is dat die altijd zullen leiden tot verbeteringen. Helaas hebben ervaringen met door Ziggo "goedgekeurde" firmware updates geleerd dat dit veelal niet het geval is en dat firmware updates regelmatig leiden tot meer problemen voor de klanten dan dat ze oplossen. En helaas is Ziggo ook nog eens de partij die eventueel de release notes opstelt en zoals uit uitspraken van Ziggo medewerkers is gebleken worden de release notes eerst nog door Ziggo gefilterd op "relevantie" voor de klant. Ofwel: Men houdt informatie achter die als nadelig voor de klant bestempeld kan worden. Voor een beter overzicht van de release notes ben je dus altijd afhankelijk van de ervaringen van gebruikers die besloten hebben om wel de firmware update te installeren. Zo komen we er dus achteraf achter dat bij de Cisco de S-Video optie en de Original resolution modus zijn verdwenen.
Oud 25 juli 2009, 10:18
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
De consensus over firmware updates is dat die altijd zullen leiden tot verbeteringen.
Helaas hebben ervaringen met door Ziggo "goedgekeurde" firmware updates geleerd dat dit veelal niet het geval is en dat firmware updates regelmatig leiden tot meer problemen voor de klanten dan dat ze oplossen.
Oftewel: de conclusie moet zijn: nooit deze updates downloaden.
Een enorme toekomstonzekerheid en - zoals al eerder op de forum is geconcludeerd - een waardevermindering van de Sony, die niet eens het eigendom van Ziggo is.
Oud 25 juli 2009, 10:43
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard Belangrijk voor Sony bezitters

Voor de Sony bezitters die ook die 'ziggo' firmware er op hebben zitten:
De ondertiteling op alle zenders staat nu standaard uit(Dit is ook veroorzaakt door de firmware update.)

Ga naar digitale setup dan naar ondertiteling instellen dan zie je maar 1 optie voor de ondertiteling in te stellen en die staat op nederlands maar werkt dus niet meer, ga met de cursor omlaag dan verschijnt er een 2e optie waar je de ondertiteling kan instellen en die werkt wel.
Je ziet dus nu 2x de optie voor ondertiteling in te stellen waarvan de originele optie niet meer werkt.

Er is dus niet alleen met de sorteer functie geknoeid.

Laatst gewijzigd door twigger; 25 juli 2009 om 10:50
Oud 25 juli 2009, 11:29
gjstroom's schermafbeelding
gjstroom gjstroom is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo AIP 150/15 Ubee
DTV: SamsunG 46F8000 CI+, Vu+ Solo SE
Standaard

Citaat:
Nee, ook dat is een misvatting! Ook mensen die uitsluitend analoog kijken met één van getroffen toesteltypen krijgen de ongewenste update ongemerkt door de strot gedouwd. Bij de eerste ingebruikname van het toestel is er namelijk een wizard doorlopen die automatisch alle beschikbare digitale en analoge kanalen heeft ingescand. Het toestel is zodoende in staat om automatische updates op het Ziggo netwerk te detecteren en ongemerkt te installeren, tenzij de automatische update functie expliciet uit is gezet.
Ja ok, daar heb je een punt. Ik ken die 5000 serie verder niet, maar een 4000 serie sony scant volgens mij geen digitale kanalen in de setup wizzard.
Anyway alle auto updates staan hier toch uit, dat moest al want de 40w4000 (geen ci+) gooit wel eens alle kanalen weg als de autoservice update aan staat. Daardoor heb ik de autosoftware download ook maar uit gezet.
Voor zover ik kan zien (dvbviewer-transedit scanner) staat de sony loader nog niet op het Ziggo-Casema netwerk.

Laatst gewijzigd door gjstroom; 25 juli 2009 om 11:40
Oud 25 juli 2009, 12:26
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is offline
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Even voor de goede orde: hebben de "slachtoffers" al geprobeerd via de geëigende kanalen (en daarmee bedoel ik dus niet het jammeren in deze gebruikersgroep) Ziggo een reactie te ontlokken?
=========
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten