Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 juli 2009, 21:46
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Zou best kunnen hoor, ik word niet gehinderd door kennis van deze materie maar ik ben wel benieuwd hoe een tv kan weten via de niet-gecodeerde kanalen (in mijn geval ned1, ned1hd & nickelodeon) waar een update klaar staat voor deze tv. Ik ken hier het fenomeen van de freq 369 MHz waar je in de zenderlijst elke 'decoder' tegen komt.
Via de DVB Service Information (DVB-SI). Het kanalen overzicht op de Digitalekabeltelevisie website is ook opgebouwd op basis van die DVB-SI. Zoek maar even naar Sony IDTV. De TV weet zo ook de locatie te vinden van waar de firmware updates worden uitgezonden.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl...k/tvhome.shtml
Oud 24 juli 2009, 21:50
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Waarom zou het wel of niet verkrijgen van een firmware update afhangen van de manier waarop je de TV gebruikt. Wel is het zo dat Ziggo waarschijnlijk alleen wijzigingen laat uitvoeren in het DVB deel van de firmware dus zullen klanten die alleen rechtstreeks analoog kijken met de TV niets merken van de wijziging die plaats heeft gevonden in de digitale modus van de TV tot het moment dat ze het gaan gebruiken. En dan weten ze waarschijnlijk niet eens dat de originele DVB firmware eerst anders functioneerde.
Nou ja, dat de oorspronkelijke firmware eerst anders functioneerde zullen ze dan kunnen concluderen uit de meegeleverde handleiding, waarin functionaliteiten zoals het sorteren en verwijderen van kanalen staan beschreven, die dan niet meer werken.

Maar ja, de meeste mensen lezen geen handleidingen, en al helemaal niet vóór aankoop. Ik doe dat zelf wel, altijd, want ik wil weten wat ik van een toestel kan verwachten en wat voor mogelijke pitfalls er zijn. Toen ik - vóór aanschaf dus - las over die automatische firmware updatefunctie gingen er al meteen alarmbellen rinkelen. Daar ben ik namelijk niet van gediend, net zo min als bijvoorbeeld bij besturingssystemen voor computers. Ik wil zelf de regie houden, altijd. Dus heb ik die updatefunctie meteen bij de ingebruikname en nog vóór aansluiting van de coaxkabel uitgezet. En terecht, zo blijkt.
Oud 24 juli 2009, 22:02
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Via de DVB Service Information (DVB-SI). Het kanalen overzicht op de Digitalekabeltelevisie website is ook opgebouwd op basis van die DVB-SI. Zoek maar even naar Sony IDTV. De TV weet zo ook de locatie te vinden van waar de firmware updates worden uitgezonden.

http://www.digitalekabeltelevisie.nl...k/tvhome.shtml
Weer wat geleerd. Maar wat ik nog niet begrijp is dat bezitters die uberhaupt geen dvb-c cam gebruiken (en dus alleen maar analoog kijken) ook deze update zouden kunnen krijgen. Oei, ok, ik snap het wel. Zo'n tv heeft natuurlijk geen aparte aansluiting om te kijken via dvb-c maar alles gaat via 1 input. Ok, duidelijk.

Gert.

Gert.
Oud 24 juli 2009, 22:44
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Oei, ok, ik snap het wel. Zo'n tv heeft natuurlijk geen aparte aansluiting om te kijken via dvb-c maar alles gaat via 1 input. Ok, duidelijk.
Gert.
Anders gezegd: de tv volgt gewoon (slaafs) de commando's op die die binnenkrijgt. Tenzij je juist die functie uitzet, m.a.w. de kraan dichthoudt.
Maar dat lijkt me op de lange termijn niet vol te houden, omdat je niet kunt kiezen welke updates je wel wilt, en welke niet. Updates werken immers cumulatief: elk hoger versienummer bevat de lagere bij voorbaat, dus ook de updates die je niet wilde.
Oud 24 juli 2009, 22:57
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Anders gezegd: de tv volgt gewoon (slaafs) de commando's op die die binnenkrijgt. Tenzij je juist die functie uitzet, m.a.w. de kraan dichthoudt.
Maar dat lijkt me op de lange termijn niet vol te houden, omdat je niet kunt kiezen welke updates je wel wilt, en welke niet. Updates werken immers cumulatief: elk hoger versienummer bevat de lagere bij voorbaat, dus ook de updates die je niet wilde.
Als je niet wil dat Ziggo bestaande functionaliteit van je TV om zeep gaat helpen dan moet je uiteraard helemaal geen firmware updates accepteren. Ik zie niet in wat je probleem nu precies is. Natuurlijk is dit gemakkelijk vol te houden, gewoon een kwestie van de automatische update functie altijd uit laten staan.
Oud 25 juli 2009, 00:29
MikeB78's schermafbeelding
MikeB78 MikeB78 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Als je niet wil dat Ziggo bestaande functionaliteit van je TV om zeep gaat helpen dan moet je uiteraard helemaal geen firmware updates accepteren. Ik zie niet in wat je probleem nu precies is. Natuurlijk is dit gemakkelijk vol te houden, gewoon een kwestie van de automatische update functie altijd uit laten staan.
Tenzij het uiteindelijk neer gaat komen op 'updaten of niet kunnen kijken'...
Oud 25 juli 2009, 00:33
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeB78 Bekijk bericht
Tenzij het uiteindelijk neer gaat komen op 'updaten of niet kunnen kijken'...
Dat is, althans voorlopig, niet aan de orde. Als je een CI+ toestel hebt (want over deze toestellen hebben we het nu) en straks een door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM, dan zal het toestel gewoon werken en ook blijven werken, zolang het niet door toedoen van Ziggo expliciet op een blacklist komt te staan.
Oud 25 juli 2009, 00:49
MikeB78's schermafbeelding
MikeB78 MikeB78 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat is, althans voorlopig, niet aan de orde. Als je een CI+ toestel hebt (want over deze toestellen hebben we het nu) en straks een door Ziggo gecertificeerde CI+ CAM, dan zal het toestel gewoon werken en ook blijven werken, zolang het niet door toedoen van Ziggo expliciet op een blacklist komt te staan.
Makes sense. Grappig dat het uiteindelijk zo zou kunnen zijn dat de eigenaren van niet-ziggo-gecertificeerde CI+ toestellen / software versies beter af zijn...
Oud 25 juli 2009, 02:39
DVB-Extraterrestrial's schermafbeelding
DVB-Extraterrestrial DVB-Extraterrestrial is offline
Junior Member

DTV: iDTV KDL-46W5500E SMiT CI+ CAM
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Er zat eerst software versie 1.105EA op en nu zit er 1.538EA op, dus dat kan alleen Ziggo gedaan hebben. Ik heb geen bevestiging gekregen de software zat er ineens op.

Dat begrijp ik wel maar ziggo heeft recht toch niet om ongevraagd andere software op mijn tv te zetten.
Ik begrijp dat Twigger kwaad is, maar volgens mij is het probleem met de kanalenlijst wel op te lossen. Op de Sony Europe site is FW versie 1.303EA beschikbaar met een beschrijving van de updateprocedure met een USB stick. Deze FW zit ook in mijn TV (Sony KDL-46W5500E) en is zo geleverd uit de winkel. Ik heb op internet gezien dat dezelfde FW ook in TV's zit in de UK en Duitsland.
Deze FW is geschikt voor volgende modellen, dus ook het model van Twigger:

• KDL-22E5300 / E5310
  • KDL-32E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
  • KDL-37V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
  • KDL-40E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5
  • KDL-46V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5
  • KDL-52V5500 / V5610 / W5500
Wel twee aandachtspunten:
  • Er is een disclaimer, dus ik weet niet hoe het zit met garantie als het flashen fout gaat!
  • Er is geen support om een oudere FW te flashen. Dit is natuurlijk erg gevaarlijk indien een Ziggo versie FW door de TV als nieuwer wordt gezien dan een standaard verkrijgbare FW!
Dit is de link naar de FW: http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1303EA
Oud 25 juli 2009, 03:10
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DVB-Extraterrestrial Bekijk bericht
Ik begrijp dat Twigger kwaad is, maar volgens mij is het probleem met de kanalenlijst wel op te lossen. Op de Sony Europe site is FW versie 1.303EA beschikbaar met een beschrijving van de updateprocedure met een USB stick. Deze FW zit ook in mijn TV (Sony KDL-46W5500E) en is zo geleverd uit de winkel. Ik heb op internet gezien dat dezelfde FW ook in TV's zit in de UK en Duitsland.
Deze FW is geschikt voor volgende modellen, dus ook het model van Twigger:

• KDL-22E5300 / E5310
  • KDL-32E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
  • KDL-37V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740
  • KDL-40E5500 / E5510 / E5520 / V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5
  • KDL-46V5500 / V5610 / W5500 / W5710 / W5720 / W5730 / W5740 / WE5
  • KDL-52V5500 / V5610 / W5500
Wel twee aandachtspunten:
  • Er is een disclaimer, dus ik weet niet hoe het zit met garantie als het flashen fout gaat!
  • Er is geen support om een oudere FW te flashen. Dit is natuurlijk erg gevaarlijk indien een Ziggo versie FW door de TV als nieuwer wordt gezien dan een standaard verkrijgbare FW!
Dit is de link naar de FW: http://support.sony-europe.com/TV/do...W_Bravia1303EA

Goede tip, ik was ook al op zoek naar geschikte firmware om Twigger en mogelijke andere slachtoffers van de sneaky praktijken van Ziggo te helpen, maar nu lees ik bij de mogelijke foutmeldingen die kunnen optreden bij het updaten ook het volgende:

"Update data of newer version is not detected" is displayed on the TV front panel display

Your TV set already has newer firmware installed.

Dit wijst erop dat de Sony TV's geen downgrade accepteren naar een 'oudere' firmware versie. Kortom, dit zal niet werken.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten