Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 juli 2009, 21:17
FullHD's schermafbeelding
FullHD FullHD is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Waarschijnlijk heb je dan de automatische software update uit staan. Als je dat zelf niet hebt uitgezet, dan heb je geluk gehad dat je handelaar of installateur dat voor je heeft gedaan. Absoluut uit laten staan, anders zul je geconfronteerd worden met hetzelfde probleem dat je toestel door Ziggo kreupel wordt gemaakt.

Nee, Sony heeft de gewoonte om toestellen met afwijkende modelnummers maar met dezelfde techniek als soortgelijke bestaande nummers (in dit geval de W5500 reeks) te produceren die dan bijvoorbeeld exclusief via bepaalde winkelketens kunnen worden verkocht. Door gebruik te maken van een ander modelnummer kunnen hiervoor aparte prijsafspraken worden gemaakt met de afnemers. Het is dus geen importmodel.
ok, duidelijk.

Als Ziggo een toestel "kreupel" maakt zul je toch echt Ziggo verantwoordelijk moeten stellen voor hun praktijken.
Het is dan namelijk willens en wetens.
Oud 24 juli 2009, 21:22
gjstroom's schermafbeelding
gjstroom gjstroom is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo AIP 150/15 Ubee
DTV: SamsunG 46F8000 CI+, Vu+ Solo SE
Standaard

Citaat:
Nee, dit heeft niets met de AlphaCrypt te maken. Ook mensen die helemaal geen CAM in hun toestel hebben zitten zullen de ongewenste firmware update ongemerkt door de strot gedouwd krijgen, tenzij de automatische firmware update in het toestel uit is gezet.
Ja maar alleen als je wel digitale tv hebt ingesteld, via de analoge kabel krijg je echt geen updates hoor.
Oud 24 juli 2009, 21:28
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjstroom Bekijk bericht
Ja maar alleen als je wel digitale tv hebt ingesteld, via de analoge kabel krijg je echt geen updates hoor.
Nee, ook dat is een misvatting! Ook mensen die uitsluitend analoog kijken met één van getroffen toesteltypen krijgen de ongewenste update ongemerkt door de strot gedouwd. Bij de eerste ingebruikname van het toestel is er namelijk een wizard doorlopen die automatisch alle beschikbare digitale en analoge kanalen heeft ingescand. Het toestel is zodoende in staat om automatische updates op het Ziggo netwerk te detecteren en ongemerkt te installeren, tenzij de automatische update functie expliciet uit is gezet.
Oud 24 juli 2009, 21:28
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gjstroom Bekijk bericht
En dus alleen voor de gebruikers van alphacrypt dus...

Gert.
Oud 24 juli 2009, 21:32
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht

Gert.
Nee dus. Nogmaals: dit heeft niets met AlphaCrypt te maken en de ongewenste firmware update wordt in de getroffen toestellen ook geïnstalleerd als er uitsluitend analoog mee wordt gekeken. Alleen zullen de analoge kijkers daar niets van merken. Dat komt later pas, als ze besluiten toch digitaal te gaan kijken en dan tot de ontdekking komen dat de in de handleiding beschreven functionaliteit om de (digitale) zenders te sorteren niet (meer) werkt.
Oud 24 juli 2009, 21:33
Senior Member

Standaard

Citaat:
Nee, ook dat is een misvatting! Ook mensen die uitsluitend analoog kijken met één van getroffen toesteltypen krijgen de ongewenste update ongemerkt door de strot gedouwd. Bij de eerste ingebruikname van het toestel is er namelijk een wizard doorlopen die automatisch alle beschikbare digitale en analoge kanalen heeft ingescand. Het toestel is zodoende in staat om automatische updates op het Ziggo netwerk te detecteren en ongemerkt te installeren, tenzij de automatische update functie expliciet uit is gezet.
Waarom zou zo'n update ook voor bezitters gelden die alleen analoog kijken? Die hebben alle vrijheid en kunnen dat ding instellen zoals ze willen, dit in tegenstelling van dvb-c cam gebruikers... Dus overtuig me, voorlopig ga ik er vanuit dat het alleen geldt voor de dvb-c kijkers van dit soort toestellen. Want ik heb niet het gevoel dat die een bepaalde freq kunnen uitlezen waar verteld wordt dat er een update klaar staat.

Gert.
Oud 24 juli 2009, 21:34
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Waarom? Er zullen genoeg klanten met een Sony TV zonder AlphaCrypt toch even geprobeerd hebben of hun TV de digitale kanalen weet te vinden en of ze daarvan Nederland 1 en Nederland 1 HD kunnen bekijken. Vanaf dat moment weet de TV ook via welke Transport Stream de firmware updates worden doorgegeven en kan er dus een automatische update van de firmware plaatsvinden als bijvoorbeeld de TV standby staat. Ik neem tenminste aan dat tijdens standby stand de firmware updates worden uitgevoerd net als tijdens standby stand de kanalen lijst wordt bijgewerkt als dat aan staat.
Oud 24 juli 2009, 21:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Waarom zou zo'n update ook voor bezitters gelden die alleen analoog kijken? Die hebben alle vrijheid en kunnen dat ding instellen zoals ze willen, dit in tegenstelling van dvb-c cam gebruikers... Dus overtuig me, voorlopig ga ik er vanuit dat het alleen geldt voor de dvb-c kijkers van dit soort toestellen.

Gert.
Ik heb hierboven alles al duidelijk uiteengezet. De betreffende Sony toestellen zijn zodanig geconcipieerd dat aangeboden firmware updates automatisch en zonder dat daarvoor toestemming van de gebruiker wordt gevraagd worden geïnstalleerd, tenzij de automatische updatefunctie uit is gezet. Dat gebeurt ook als het toestel uitsluitend wordt gebruikt om analoog te kijken, alleen zullen de gebruikers er dan (nog) niets van merken.
Oud 24 juli 2009, 21:39
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Waarom zou zo'n update ook voor bezitters gelden die alleen analoog kijken? Die hebben alle vrijheid en kunnen dat ding instellen zoals ze willen, dit in tegenstelling van dvb-c cam gebruikers... Dus overtuig me, voorlopig ga ik er vanuit dat het alleen geldt voor de dvb-c kijkers van dit soort toestellen.
Waarom zou het wel of niet verkrijgen van een firmware update afhangen van de manier waarop je de TV gebruikt. Wel is het zo dat Ziggo waarschijnlijk alleen wijzigingen laat uitvoeren in het DVB deel van de firmware dus zullen klanten die alleen rechtstreeks analoog kijken met de TV niets merken van de wijziging die plaats heeft gevonden in de digitale modus van de TV tot het moment dat ze het gaan gebruiken. En dan weten ze waarschijnlijk niet eens dat de originele DVB firmware eerst anders functioneerde.
Oud 24 juli 2009, 21:43
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Waarom? Er zullen genoeg klanten met een Sony TV zonder AlphaCrypt toch even geprobeerd hebben of hun TV de digitale kanalen weet te vinden en of ze daarvan Nederland 1 en Nederland 1 HD kunnen bekijken. Vanaf dat moment weet de TV ook via welke Transport Stream de firmware updates worden doorgegeven en kan er dus een automatische update van de firmware plaatsvinden als bijvoorbeeld de TV standby staat. Ik neem tenminste aan dat tijdens standby stand de firmware updates worden uitgevoerd net als tijdens standby stand de kanalen lijst wordt bijgewerkt als dat aan staat.
Zou best kunnen hoor, ik word niet gehinderd door kennis van deze materie maar ik ben wel benieuwd hoe een tv kan weten via de niet-gecodeerde kanalen (in mijn geval ned1, ned1hd & nickelodeon) waar een update klaar staat voor deze tv. Ik ken hier het fenomeen van de freq 369 MHz waar je in de zenderlijst elke 'decoder' tegen komt.

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten