Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 31 augustus 2009, 14:06
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Waarom denk je dat die CI+ CAM de landeninstelling van je TV zou checken?
Volgens mij heeft anoniem laatst ergens in dit forum gezegd dat je bij de installatie voor Nederland moet kiezen als je CI+ gaat gebruiken.
Oud 31 augustus 2009, 14:27
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
Volgens mij heeft anoniem laatst ergens in dit forum gezegd dat je bij de installatie voor Nederland moet kiezen als je CI+ gaat gebruiken.
Het zal best dat hij dat gezegd heeft, want alleen als je voor Nederland kiest krijg je de door Ziggo gewenste en doorgedrukte aanpassingen van de firmware voor je kiezen. Maar dat bewijst niet dat het niet werkt als je een andere landeninstelling kiest.

In andere Europese landen zijn er kennelijk (nog) geen kabeloperators die zulke idiote eisen stellen aan de inperkingen van de functionaliteit van de gebruikersinterface zoals het niet naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de kanalen in de basislijst of het verwijderen van kanalen uit die lijst, en zodoende is die functionaliteit nog gewoon in de nieuwe firmware aanwezig bij alle landeninstellingen behalve Nederland.
Oud 31 augustus 2009, 14:42
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Het zal best dat hij dat gezegd heeft, want alleen als je voor Nederland kiest krijg je de door Ziggo gewenste en doorgedrukte aanpassingen van de firmware voor je kiezen. Maar dat bewijst niet dat het niet werkt als je een andere landeninstelling kiest.

In andere Europese landen zijn er kennelijk (nog) geen kabeloperators die zulke idiote eisen stellen aan de inperkingen van de functionaliteit van de gebruikersinterface zoals het niet naar eigen inzicht kunnen sorteren en nummeren van de kanalen in de basislijst of het verwijderen van kanalen uit die lijst, en zodoende is die functionaliteit nog gewoon in de nieuwe firmware aanwezig bij alle landeninstellingen behalve Nederland.
Precies! Als blijkt dat de TV het gewoon doet met de buitenlandse instellingen dan vind ik het wel gezegend. Het is mooi dat Ziggo het updaten van het zenderpakket eenvoudig wil maken maar als dat ten koste gaat van dit soort functionaliteit, dan voer ik zo nu en dan wel een herinstallatie uit. Ik zie een herinstallatie als een uur ergernis terwijl het niet kunnen sorteren een voortdurende ergernis is.

Als ik het goed heb begrepen was het voornaamste probleem dat zenders niet terugkwamen nadat je ze weggegooid hebt. Die actie zal bij mij praktisch nooit voorkomen en als ik al een zender wegkegel, dan is het niet voor niets zullen we maar zeggen...
Oud 31 augustus 2009, 17:56
ArnoudBM's schermafbeelding
ArnoudBM ArnoudBM is offline
Member

DTV: Sony 32V5500 met CI+; Humax 5050c
Standaard

Citaat:
...want alleen als je voor Nederland kiest krijg je de door Ziggo gewenste en doorgedrukte aanpassingen van de firmware voor je kiezen
Maar er zijn toch meerdere kabelaars etc in Nederland? Ok, op dit moment is Ziggo de enige die CI+ doet, maar wat als het wat later is?

En ik blijf ook nog steeds zitten met het probleem wat er moet gebeuren als ik mijn TV ooit weer verkoop, bijvoorbeeld aan iemand die bij UPC zit...
Oud 31 augustus 2009, 18:20
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArnoudBM Bekijk bericht
Maar er zijn toch meerdere kabelaars etc in Nederland? Ok, op dit moment is Ziggo de enige die CI+ doet, maar wat als het wat later is?
Abonnees van andere nederlandse kabelaars worden ook gedupeerd door de onder druk van Ziggo doorgevoerde wijzigingen in de firmware. Als een andere kabelaar niet de door Ziggo gebruikte implementatie van de LCN hanteert kan het zelfs zo zijn dat het toestel na een automatische scan de digitale kanalen in ogenschijnlijk willekeurige volgorde zet en dat de gebruiker die volgorde - die nergens op slaat - ook niet kan wijzigen. Dit heeft trouwens niets met CI+ an sich te maken. Bij andere Nederlandse kabelexploitanten (uitgezonderd UPC) blijft de AlphaCrypt gewoon werken in een CI+ toestel en wordt alleen de 'gewone' CI functionaliteit gebruikt.
Citaat:
En ik blijf ook nog steeds zitten met het probleem wat er moet gebeuren als ik mijn TV ooit weer verkoop, bijvoorbeeld aan iemand die bij UPC zit...
UPC is echt the least of your worries. UPC ondersteunt de ingebouwde DVB-C tuners in TV's sowieso niet (ongeacht of het toestel nu een CI of een CI+ slot heeft) en ziet ook geen reden om hierin verandering te brengen (tenzij ze bijvoorbeeld door wetgeving gedwongen zouden worden om andere dan de door hunzelf geleverde ontvangers te gaan ondersteunen).
Oud 31 augustus 2009, 21:24
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:

Andere landen kennen ook operator specifieke aanpassingen, daar wordt ook juist de landkeuze voor gebruikt. Als je een andere landkeuze selecteert dan zul je op de voorhand niet weten weten welke ondersteuning een dergelijke keuze oplevert. Zo wordt bij een aantal landen geen automatisch netwerkupdate gesupport door de software. Zodra er een aanpassing op het netwerk plaatsvindt zal de applicatie dit niet opmerken en aanpassen. Het gevolg is dat je zelf een her-installtie moet uitvoeren en alles opnieuw moet indelen.
Uiteraard staat het ieder vrij om een andere landkeuze te maken om daarmee een mogelijkheid te hebben voor het sorteren van kanalen. Ik heb de vraag al weken uitstaan bij Sony UK maar tot op heden is er geen duidelijkheid of het enable'n conflicten oplevert met de autonetwerk update functionaliteit. Alle andere operators (muv UPC) ondersteunen dezelfde functionaliteit. Sterker nog alle andere operators testen dezelfde producten gezamenlijk met Ziggo.

Oud 31 augustus 2009, 22:26
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Maar Ziggo kan toch ook onmogelijk blij zijn met al die Sony bezitters die straks hun televisie niet meer kunnen bedienen zoals ze willen?

En speelt dit probleem bij alle andere merken televisies die Ziggo geceritficeerd zijn niet?

Kan je daar nog wel gewoon al je zenders in je eigen volgorde zetten en verwijderen naar wens?

Laatst gewijzigd door databoy; 31 augustus 2009 om 22:36
Oud 31 augustus 2009, 22:30
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Maar Ziggo kan toch ook onmogelijk blij zijn met al die Sony bezitters die straks hun televisie niet meer kunnen bedienen zoals ze willen?
De kabelboer is wel blij, de gebruikers niet.

Citaat:
En speelt dit probleem bij alle andere merken die Ziggo geceritficeerd zijn niet?
Bij die andere teevee's gaat hetzelfde gebeuren. Waarom zou dit specifiek voor Sony's gelden dan?

Citaat:
Kan je daar nog wel gewoon al je zenders in je eigen volgorde zetten en verwijderen naar wens?
Ik denk het niet.

Gert.
Oud 31 augustus 2009, 22:42
saar's schermafbeelding
saar saar is offline
Junior Member

Ziggo Internet: power --> Z3
Standaard

Tja, als sony het probleem niet oplost, voor het uitrengen van de CA+ cams door ziggo. zal dit zeer veel negatieve publiciteit opleveren.
en de verkoop in het ziggo gebied zeker geen goed doen.
Oud 31 augustus 2009, 22:47
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saar Bekijk bericht
Tja, als sony het probleem niet oplost, voor het uitrengen van de CI+ cams door ziggo. zal dit zeer veel negatieve publiciteit opleveren. en de verkoop in het ziggo gebied zeker geen goed oen.
Hoezo? Dat is een manco, voor de teevee's, die gaat komen door de introduktie van de CI+ cams eigenlijk.

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten