Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 augustus 2009, 14:29
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door double0dennis Bekijk bericht
Het schijnt een probleem te zijn om kanalen terug te halen als je ze eenmaal verwijderd hebt:
Zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn om dat te implementeren?
Gewoon een nieuwe zenderscan kunnen laten uitvoeren waarbij dan alle niet in de actuele lijst aanwezige zenders als "nieuw" gevonden worden gemarkeerd.

Zo werkt het ook bij de meeste DVB applicaties op de pc.
Oud 21 augustus 2009, 19:44
double0dennis's schermafbeelding
double0dennis double0dennis is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Internet Z2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Doman Bekijk bericht
Zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn om dat te implementeren?
Gewoon een nieuwe zenderscan kunnen laten uitvoeren waarbij dan alle niet in de actuele lijst aanwezige zenders als "nieuw" gevonden worden gemarkeerd.

Zo werkt het ook bij de meeste DVB applicaties op de pc.
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat juist de zenderscan een van de onderdelen is die verwijderd is uit de Sony firmware. Helaas kan ik dat bericht nu zo snel niet terugvinden. De discussies zijn soms nogal uitgebreid
Oud 21 augustus 2009, 20:00
The_Doman's schermafbeelding
The_Doman The_Doman is offline
Senior Member

DTV: Humax 5050/5100/5300/DM500/TechnoTrend/Terratec/M750C
Standaard

Citaat:
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat juist de zenderscan een van de onderdelen is die verwijderd is uit de Sony firmware. Helaas kan ik dat bericht nu zo snel niet terugvinden. De discussies zijn soms nogal uitgebreid
Dat was een "volledige" zenderscan op alle frequenties inplaats van alleen met de ingevoerde Ziggo gegevens.
Voor het herkennen van nieuwe zenders die niet (meer) in de (basis)lijst staan moet dat niet uitmaken.

Maar nu deze sorteer/verwijder/scan functies er eenmaal uit zijn gehaald zie ik deze echt niet zo snel meer terugkomen ondanks de gedane beloftes.
Sony zal het natuurlijk allemaal wel best vinden zodra ze het begeerde "Ziggo keurmerk" eenmaal binnen hebben.
Oud 21 augustus 2009, 20:45
anoniem's schermafbeelding
anoniem anoniem is offline
Ziggo Official

DTV: ALL
Standaard

Citaat:
Het schijnt een probleem te zijn om kanalen terug te halen als je ze eenmaal verwijderd hebt:

Het niet kunnen verwijderen van kanalen vind ik op zich geen heel groot probleem. Als ik ze in plaats daarvan eenvoudig achteraan op de lijst kan dumpen dan is het mij om het even of kanalen daadwerkelijk verwijderd kunnen worden of niet.

Ik ben echter wel zeer benieuwd naar het opnieuw opnemen van de sorteerfunctie. Ik overweeg om een Sony TV aan te schaffen en digitaal te gaan kijken maar Sony kan het vergeten als ik niet de vrijheid krijg om de zenders in een voor mij praktische volgorde te zetten.

Natuurlijk kan ik informatie proberen in te winnen bij Sony maar we hebben al verschillende voorbeelden op dit forum gezien waaruit blijkt dat dat weinig zin heeft. Anoniem lijkt op het juiste niveau bij Sony binnen te zitten. Dus Anoniem, ik vraag me af of Sony jou al meer heeft laten weten over deze functie...
Ik heb gisteravond weer een reminder gestuurd naar de UK, de Sony engineer die de afgelopen dagen op bezoek was dacht dat de sorteer functie mogelijk een probleem zou kunnen veroorzaken met de auto update functie.
Oud 21 augustus 2009, 21:08
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniem Bekijk bericht
Ik heb gisteravond weer een reminder gestuurd naar de UK, de Sony engineer die de afgelopen dagen op bezoek was dacht dat de sorteer functie mogelijk een probleem zou kunnen veroorzaken met de auto update functie.
Voor auto update moet de TV intern het door Ziggo toegekende kanaal blijven onthouden, ook al geeft de gebruiker het kanaal een ander nummer in de sorteer-volgorde. Als Sony dat intern niet doet, dan hebben ze inderdaad een probleem. De vraag is dan hoe moeilijk dat te wijzigen is, en het kan betekenen dat de sorteer-functie dus weg blijft.
Oud 22 augustus 2009, 12:47
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Voor auto update moet de TV intern het door Ziggo toegekende kanaal blijven onthouden, ook al geeft de gebruiker het kanaal een ander nummer in de sorteer-volgorde. Als Sony dat intern niet doet, dan hebben ze inderdaad een probleem. De vraag is dan hoe moeilijk dat te wijzigen is, en het kan betekenen dat de sorteer-functie dus weg blijft.
Hmmm... als die sorteerfunctie niet terugkomt dan zal ik mijn plannen om een W5500 aan te schaffen moeten heroverwegen.
Oud 22 augustus 2009, 13:33
JW-NHS's schermafbeelding
JW-NHS JW-NHS is offline
Senior Member

DTV: 22 en 26PFL5604H FW.078 met resp. Neotion en SMiT
Standaard

...daar denk ik ook zo over.

Groet,
JW
Oud 22 augustus 2009, 13:53
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Ja, dit is een vreselijke antireclame voor Sony, met dank aan Ziggo
Oud 22 augustus 2009, 16:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door databoy Bekijk bericht
Ja, dit is een vreselijke antireclame voor Sony, met dank aan Ziggo
Laten we hopen dat de mensen van Sony meelezen alhoewel ik me geen illusies maak dat het wat zal uitmaken. Ik heb ondertussen genoeg op dit forum gelezen om te weten hoe hoog klantgerichtheid bij de betrokken bedrijven in het vaandel staat.

Dat de kabel maar snel opgesteld mag worden voor concurrentie en dat er concurrenten voor Ziggo zullen opstaan om te laten zien dat het anders kan.
Oud 25 augustus 2009, 18:48
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Dat de kabel maar snel opgesteld mag worden voor concurrentie en dat er concurrenten voor Ziggo zullen opstaan om te laten zien dat het anders kan.
Ben nog steeds bang dat ook dat een illusie zal blijken te zijn.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten