Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 augustus 2009, 13:06
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenJ Bekijk bericht
Van de zijlijn mee gaan staan roepen lijkt me niet zo zinvol.

BenJ, ik heb deze discussie goed gevolg en weet waar het over gaat hier. In de toekomst zullen meer tv's worden uitgerust met CI+ en ik ben van plan om in de toekomst een dergelijk toestel te kopen omdat ik dan geen decoder meer nodig heb. Ik ben dus zeker betrokken bij deze discussie aangezien ik niet wil dat dit mij in de toekomst gaat overkomen. Als mijn tv (maar ook decoder) opeens niet meer werkt volgens de specs en zelfs minder functionaliteiten heeft ipv meer dan is dat superslecht. Een zeer slechte zaak is het dat Ziggo dit door onoplettendheid veroorzaakt en dan ook nog de schuld bij Sony neerlegd! Wat kan Sony er aan doen dat Ziggo een verkeerde release voor iedereen beschikbaar stelt? Niets! Sony levert alleen de software om te laten testen door fieldtesters that's all. Ziggo moet dan vervolgens uiterst zorgvuldig omgaan met deze software en niet zomaar bij de eindgebruiker beschikbaar stellen.

De eindgebruiker zit hier niet op te wachten en zit met de gebakken peren. Volgens mij is het door Ziggo ook nog eens makkelijk op te lossen door de voorlaatste goede software op het netwerk te plaatsen met een hoger versienummer. Dit in samenwerking met Sony.
Oud 6 augustus 2009, 15:17
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArChie Bekijk bericht
Het is misschien ouderwets, maar waarom niet gewoon per brief of een andere drukwerk vorm? Ziggo kan toch ook allerlei reclame drukwerk en dure blaadjes als "Zie" verzenden. Daarmee hebben ze voldoende gelegenheid om de klanten ook te informeren over dit soort zaken.
Met de opmerking over die onzinpost heb je gelijk, maar ik heb mij vaak afgevraagd waarom er eigenlijk een mailboxfunctie op de ontvanger zit. Als we eenmaal weten dat daar ook ReadMe's naartoe gaan, lijkt me dat erg gemakkelijk. Alle info in 1 apparaat, toch?

En wat die post betreft: meestal gaat bij ons reclame of Ziggopost gelijk bij het oud papier, dus dat lost niks op, kost alleen maar geld.
Maar ook de gewone Outlookmailbox waar de meesten dagelijks in kijken zou ook best een goed bereik kunnen hebben bij het aankondigen van een update.
Oud 6 augustus 2009, 17:34
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zigmund Bekijk bericht
Als mijn tv (maar ook decoder) opeens niet meer werkt volgens de specs en zelfs minder functionaliteiten heeft ipv meer dan is dat superslecht. Een zeer slechte zaak is het dat Ziggo dit door onoplettendheid veroorzaakt en dan ook nog de schuld bij Sony neerlegd!
Er is ongetwijfeld onoplettendheid in het spel, maar vroeg of laat zou dit toch gebeuren. Ziggo certificeert de Sony televisies met standaard firmware niet, en ondersteunt deze dus niet in combinatie met de nu nog niet beschikbare digitale televisie module. Op het moment dat die wel beschikbaar zijn, zal die aangepaste firmware dus of al in verkochte televisies aanwezig zijn, of alsnog op het netwerk opgedrongen worden, of beide... Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is een firmware update te beperken tot televisies met een Ziggo digitale televisie module erin. Iemand anders?
Oud 6 augustus 2009, 18:05
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Curioso Bekijk bericht
Er is ongetwijfeld onoplettendheid in het spel, maar vroeg of laat zou dit toch gebeuren. Ziggo certificeert de Sony televisies met standaard firmware niet, en ondersteunt deze dus niet in combinatie met de nu nog niet beschikbare digitale televisie module. Op het moment dat die wel beschikbaar zijn, zal die aangepaste firmware dus of al in verkochte televisies aanwezig zijn, of alsnog op het netwerk opgedrongen worden, of beide... Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is een firmware update te beperken tot televisies met een Ziggo digitale televisie module erin. Iemand anders?
Je hebt volkomen gelijk met je vaststelling dat nieuw verkochte TV's van de door Ziggo 'gecertificeerde' of nog te 'certificeren' modelreeksen op termijn allemaal zullen worden uitgeleverd met een aan de extra eisen van Ziggo aangepaste firmware, en dat Ziggo deze aangepaste firmware voor 'gecertificeerde' toestellen ook via het netwerk zal gaan verspreiden c.q. opdringen. Wat dit betreft is de - onbedoeld - op het netwerk terechtgekomen aangepaste (test) firmware voor Sony TV's nog maar een schamel voorproefje van dingen die komen gaan, en meteen ook een eerste voorbode van wat CI+ werkelijk kan gaan betekenen voor abonnees met CI+ apparatuur.

Ziggo eist in alle door haar te certificeren ontvangers dat de kanaallijst niet door de gebruiker kan worden aangepast. Zeker voor TV's is dat een belachelijke eis, want het is al decennia lang zo dat de (analoge) kanalenlijst door de gebruiker geheel naar eigen inzicht kan worden aangepast, ook bij toestellen die automatisch alle kanalen kunnen inscannen en deze op een door de kabelexploitant bepaalde volgorde kunnen zetten. Er is geen enkele - naar consumenten toe - te rechtvaardigen reden te bedenken waarom dit niet ook zo zou kunnen - en moeten - werken bij digitale TV ontvangst met een in de TV ingebouwde DVB-C tuner. In feite werkt dit ook zo bij TV-toestellen met een ingebouwde DVB-C tuner (en CI of CI+ slot) die nu op de markt zijn. Maar als het aan Ziggo ligt moet daar dus een eind aan komen.

Het is niet mogelijk firmware updates die via het Ziggo netwerk worden verspreid te beperken tot toestellen die daadwerkelijk gebruik maken van een CI+ module. De aan- of afwezigheid van een CAM in de TV heeft hier geen enkele invloed op. Sterker nog, ook Sony CI+ TV's die uitsluitend worden gebruikt om analoog te kijken zijn getroffen door de firmware 'update' van Ziggo, tenzij de automatische firmware update functie tevoren uit was gezet. Alleen merken de slachtoffers daar vooralsnog niets van, omdat de update niets verandert aan de functionaliteit van de analoge tuner in het toestel.
Oud 6 augustus 2009, 18:19
mesa57's schermafbeelding
mesa57 mesa57 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ai1 Extra met Ubee EVM3200 en DIR 868L
DTV: CI+ Cam (Sony) / Humax 5000/5300 / Cisco 8455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Het is niet mogelijk firmware updates die via het Ziggo netwerk worden verspreid te beperken tot toestellen die daadwerkelijk gebruik maken van een CI+ module. De aan- of afwezigheid van een CAM in de TV heeft hier geen enkele invloed op. Sterker nog, ook Sony CI+ TV's die uitsluitend worden gebruikt om analoog te kijken zijn getroffen door de firmware 'update' van Ziggo, tenzij de automatische firmware update functie tevoren uit was gezet. Alleen merken de slachtoffers daar vooralsnog niets van, omdat de update niets verandert aan de functionaliteit van de analoge tuner in het toestel.
Ik denk dat dat niet juist is. Mijn sony bevat geen cam en ik gebruik een humax decoder. Ik heb geen update ontvangen. Updates stonden wel aan, die heb ik pas een paar dagen geleden nav dit topic uitgezet voor de zekerheid.
Oud 6 augustus 2009, 18:23
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mesa57 Bekijk bericht
Ik denk dat dat niet juist is. Mijn sony bevat geen cam en ik gebruik een humax decoder. Ik heb geen update ontvangen. Updates stonden wel aan, die heb ik pas een paar dagen geleden nav dit topic uitgezet voor de zekerheid.
Wat is precies het typenummer van je Sony TV? En wat is het versienummer van de firmware die nu in het toestel zit?
Oud 6 augustus 2009, 18:42
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:

Ziggo eist in alle door haar te certificeren ontvangers dat de kanaallijst niet door de gebruiker kan worden aangepast.
Dit is niet correct. Ziggo wil dat de basislijst niet gesorteerd kan worden.
Dat er een sorteer functionaliteit zit in de favourites lijst zal ze een worst zijn.

Dat sony zo dom is geweest om de functionaliteit uit de basislijst te halen en niet terug te plaatsen in de favorites functionaliteit kan je Ziggo niet aanrekenen.
Oud 6 augustus 2009, 18:55
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Dit is niet correct. Ziggo wil dat de basislijst niet gesorteerd kan worden.
Dat er een sorteer functionaliteit zit in de favourites lijst zal ze een worst zijn.

Dat sony zo dom is geweest om de functionaliteit uit de basislijst te halen en niet terug te plaatsen in de favorites functionaliteit kan je Ziggo niet aanrekenen.
Dat is een kwestie van semantiek. Ik had me misschien wat nauwkeuriger moeten uitdrukken door te zeggen dat Ziggo niet wil dat gebruikers de kanaalnummers aan kunnen passen. Voorbeeld: De Vlaamse zender één zit bij Ziggo op kanaalnummer 40. Ik wil die zender bijvoorbeeld op voorkeurspositie 11 kunnen zetten, zowel analoog als digitaal. Ziggo wil niet dat ik één digitaal op 11 zet. Ik wil niks te maken hebben met favorietenlijstjes. Bij het sortoren van analoge kanaalnummers heb je immers ook geen favorietenlijstjes nodig.
Oud 6 augustus 2009, 19:03
Curioso's schermafbeelding
Curioso Curioso is offline
Senior Member

DTV: Samsung LE32B651 met Neotion
Standaard

Citaat:
Dat is een kwestie van semantiek. Ik had me misschien wat nauwkeuriger moeten uitdrukken door te zeggen dat Ziggo niet wil dat gebruikers de kanaalnummers aan kunnen passen. Voorbeeld: De Vlaamse zender één zit bij Ziggo op kanaalnummer 40. Ik wil die zender bijvoorbeeld op voorkeurspositie 11 kunnen zetten, zowel analoog als digitaal. Ziggo wil niet dat ik één digitaal op 11 zet. Ik wil niks te maken hebben met favorietenlijstjes. Bij het sortoren van analoge kanaalnummers heb je immers ook geen favorietenlijstjes nodig.
Mijn interpretatie van wat anoniem hierover geschreven heeft is dat Één best op 11 mag, als de TV maar onthoudt dat het Ziggo digitale kanaal 40 is. Mijn grote vraag is nu nog, welke TV's dit kunnen?
Oud 6 augustus 2009, 19:10
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Wat je zegt dat jij functionaliteit op 1 bepaalde plek wil hebben, dat wil niet zeggen dat ziggo het niet wil hebben.

Analoog is niet gelijk aan digitaal, daar moeten nu eenmaal met andere zaken worden rekening gehouden.

Als ziggo sorteren zou willen tegen houden, dan was de functionaliteit tot sorteren op wat voor mannier dan ook niet aanwezig in wel gecertificeerde ontvangers.

Tevens heeft Anoniem dit ook in deze thread aangegeven dat het ze niet uitmaakt, alleen niet in de basislijst en de reden daarvoor heeft hij ook aangegeven.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten