Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 augustus 2009, 16:46
twigger's schermafbeelding
twigger twigger is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Max, Ubee Modem
DTV: Samsung UE40F6510 3D, Horizon Box, Quantis CI+1.3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Een waardeloos toestel dus.
Waar slaat dit op???? Toen ik die tv kocht Je kon je wel de zenders sorteren maar door die f*king update is die optie verdwenen.

Toestel werkt verder prima, het is de decoder waar mee geknoeid is.

kan beheer hier 's wat meer opletten hier want op zulke botte opmerkingen zitten de gedupeerde gebruikers niet te wachten.

Laatst gewijzigd door twigger; 2 augustus 2009 om 16:51
Oud 2 augustus 2009, 16:50
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Prima, jij en Archie zullen wel gelijk hebben, maar dat gaat aan de ontstane situatie niets veranderen .
je geniet blijkbaar van de ellende die sony bezitters meemaken!

@beheer

doe hier a.u.b iets aan.
Oud 2 augustus 2009, 17:19
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twigger Bekijk bericht
je geniet blijkbaar van de ellende die sony bezitters meemaken!

@beheer
doe hier a.u.b iets aan.
Dit heeft volgens mij niets met genieten van Sony ellende te maken.
De "klagers" leggen de schuld bij Ziggo neer terwijl Sony diegene is die een firmware aanpassing heeft gedaan. Hierdoor is functionaliteit verloren gegaan op de Sony tv. Van de test firmware heeft niemand last gehad en nu Sony die officieel heeft gemaakt blijkt een en het ander niet meer te kunnen op de Sony tv. En nu niet weer beginnen over de certificering van Ziggo. Dat verhaal hangt mijn strot uit inmiddels. Mijn inziens moet je dan toch echt bij Sony klagen en niet bij Ziggo. Als een update via Internet je computer om zeep helpt ga je toch ook niet klagen bij Ziggo omdat die update via hun Internet verbinding bij je binnen is gekomen.

Neemt niet weg dat het voor de Sony bezitters onder ons lastig is. Sony had deze firmware release niet uit mogen geven. En de discussie of Ziggo een firmware update op het netwerk mag zetten komen we niet uit. Zelf heb ik daar geen problemen mee maar zorg dan wel dat een autoupdate van de firmware uitstaat. Een notificatie was beter geweest. Heb liever zelf de regie in handen aangaande firmware updates. Het zou Sony sieren hier met een oplossing te komen. Al dan niet met hulp van Ziggo.

Over de door Ziggo bepaalde zendervolgorde kunnen we nog heel lang doorgaan. Diegene die hier moeite mee hebben hebben nog Digitenne en schotel als alternatief. Niemand die je verplicht de diensten van Ziggo af te nemen.
Oud 2 augustus 2009, 17:36
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
De "klagers" leggen de schuld bij Ziggo neer terwijl Sony diegene is die een firmware aanpassing heeft gedaan. Hierdoor is functionaliteit verloren gegaan op de Sony tv. Van de test firmware heeft niemand last gehad en nu Sony die officieel heeft gemaakt blijkt een en het ander niet meer te kunnen op de Sony tv. En nu niet weer beginnen over de certificering van Ziggo. Dat verhaal hangt mijn strot uit inmiddels. Mijn inziens moet je dan toch echt bij Sony klagen en niet bij Ziggo. Als een update via Internet je computer om zeep helpt ga je toch ook niet klagen bij Ziggo omdat die update via hun Internet verbinding bij je binnen is gekomen.
Deze analogie gaat niet op. Het zal best zo zijn dat de firmware update door Sony is geleverd, maar dat neemt niet weg dat het saboteren van de eerder bestaande mogelijkheid om de kanalen te sorteren er onder druk van Ziggo is gekomen. Ziggo zal ontvangers namelijk alleen maar certificeren als deze aan de (aanvullende) eisen van Ziggo voldoen. Dat staat helemaal los van de CI+ certificatie, waar Ziggo niets over te zeggen heeft. Natuurlijk wil Sony (evenals andere merken die toestellen ter certificatie ter beschikking hebben gesteld aan Ziggo) dat de betreffende toestellen goedgekeurd worden. En dus zal Sony Nederland (en niet alleen Sony, dat moge duidelijk zijn) de oren laten hangen naar Ziggo. De certificatie c.q. de door Ziggo gestelde (extra) eisen zijn in dit hele verhaal dus wel degelijk de boosdoener, niet Sony of andere fabrikanten die CI+ TV toestellen ter certificatie ter beschikking hebben gesteld.
Citaat:
Neemt niet weg dat het voor de Sony bezitters onder ons lastig is. Sony had deze firmware release niet uit mogen geven. En de discussie of Ziggo een firmware update op het netwerk mag zetten komen we niet uit. Zelf heb ik daar geen problemen mee maar zorg dan wel dat een autoupdate van de firmware uitstaat. Een notificatie was beter geweest. Heb liever zelf de regie in handen aangaande firmware updates. Het zou Sony sieren hier met een oplossing te komen. Al dan niet met hulp van Ziggo.
Inderdaad, maar ik verwacht hier geen oplossing van Sony (en al helemaal niet van Ziggo), omdat Sony dan het beleid (c.q. de certificatie-eisen) van Ziggo zou gaan doorkruisen.
Citaat:
Over de door Ziggo bepaalde zendervolgorde kunnen we nog heel lang doorgaan. Diegene die hier moeite mee hebben hebben nog Digitenne en schotel als alternatief. Niemand die je verplicht de diensten van Ziggo af te nemen.
Dit zie je ook verkeerd. Je moet onderscheid maken tussen de door Ziggo geleverde diensten en de apparatuur waarmee je van die geleverde diensten gebruik kunt maken. Ziggo heeft ten enen male niet het recht om ongevraagd en zonder voorafgaande waarschuwing wijzigingen aan te brengen in de functionaliteit van apparatuur van abonnees die niet haar eigendom is en niet door haar is geleverd.
Oud 2 augustus 2009, 17:40
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Het gaat om de smiley(very happy) die willemsj gebruikte in zijn bericht.
Oud 2 augustus 2009, 18:36
schellej's schermafbeelding
schellej schellej is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2
Standaard

Omdat ik zelf ook een sony heb, heb ik nog maar eens in de boekjes gekeken. Hierin staat het zelf indelen van de digitale zenders toch echt wel als functie van de tv beschreven.
Bij deze mensen doet de tv dan toch niet meer zoals hij beschreven staat en zoals ze hem gekocht hebben. Ik zou zeggen terug met dat ding en het probleem bij Sony leggen.

Ik blijf het overigens wel sterk vinden dat Ziggo software op HUN netwerk toelaat dat de funtionaliteit van de apparatuur van HUN klanten aanpast en dan alleen naar Sony wijst. Sony heeft volgens mij geen belang bij die vaste kanalenlijst.
Oud 2 augustus 2009, 18:36
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dit zie je ook verkeerd. Je moet onderscheid maken tussen de door Ziggo geleverde diensten en de apparatuur waarmee je van die geleverde diensten gebruik kunt maken. Ziggo heeft ten enen male niet het recht om ongevraagd en zonder voorafgaande waarschuwing wijzigingen aan te brengen in de functionaliteit van apparatuur van abonnees die niet haar eigendom is en niet door haar is geleverd.
Het was toch Sony die een aanpassing heeft gedaan in de firmware en niet Ziggo. Dus Sony heeft het recht niet om zonder voorafgaande waarschuwing wijzigingen aan te brengen in de functionaliteit van apparratuur van abonnees. Ziggo kan niet eens firmware updates uitbrengen en is en blijft afhankelijk van de fabrikanten.

Verdere discussie is zinloos. We zullen het niet eens worden. Het blijft modder gooien naar Ziggo.

Laatst gewijzigd door copymaster; 2 augustus 2009 om 18:42
Oud 2 augustus 2009, 18:40
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schellej Bekijk bericht
Ik blijf het overigens wel sterk vinden dat Ziggo software op HUN netwerk toelaat dat de funtionaliteit van de apparatuur van HUN klanten aanpast en dan alleen naar Sony wijst. Sony heeft volgens mij geen belang bij die vaste kanalenlijst.
Als het functionaliteit toevoegd was je maar wat blij geweest met de service van Ziggo door de firmware updates op het netwerk te zetten.

Als het toestel aan het Internet had gehangen had ie wel via deze weg de update binnen gehaald met hetzelfde resultaat. Ook de schuld van Ziggo?
Kijk naar de opmerking van anoniem verder terug in deze draad over de Philips tv.
Oud 2 augustus 2009, 18:48
schellej's schermafbeelding
schellej schellej is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2
Standaard

In neem aan dat Ziggo toch echt zelf wel weet wat er aan updates en andere software op zijn kabelnetwerk staat en dat ze dit controleren. Dit is op het internet natuurlijk niet mogelijk, dat is wel degelijk een verschil vind ik.
Oud 2 augustus 2009, 19:04
Senior Member

Standaard

Dit is een zinloze discussie aan het worden waar we tot in lengte van dagen mee door kunnen gaan.
Ik taai af...
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten