Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 augustus 2009, 20:35
Lightning99's schermafbeelding
Lightning99 Lightning99 is offline
Member

DTV: W5500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeB78 Bekijk bericht
Uit jouw verhaal begrijp ik dat deze policy bedoeld is om klanten zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van netwerk updates. De vele negatieve reacties lijken mij echter een duidelijk signaal dat klanten de beperkingen die Ziggo hiermee oplegt zeer ongewenst vinden. Tijd voor een policy-rethink?

Volgens velen op dit forum zit er in werkelijkheid een commerciele reden achter het vastleggen van de basis lijst. Een simpele vraag: vraagt Ziggo meer geld voor een prominenter zendernummer van de zenderaanbieders?
Volkomen mee eens. En ik zie ook graag een eerlijk antwoord op deze vraag door Ms. 007 "anoniem".
Oud 1 augustus 2009, 20:38
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is offline
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lightning99 Bekijk bericht
Volkomen mee eens. En ik zie ook graag een eerlijk antwoord op deze vraag door Ms. 007 "anoniem".
Waarom ?? Als hij zegt dat Ziggo geen geld vangt voor een prominente plaats op de lijst geloven jullie hem toch niet.
=========
Oud 1 augustus 2009, 20:39
Jdd's schermafbeelding
Jdd Jdd is offline
Inactieve account

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: 9401 | Alphacrypt 3.19 (W4000)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lightning99 Bekijk bericht
Jullie snappen mn punt niet.

Ik zei: Ziggo bepaald de zendervolgorde: wij als klant dus niet. En dus wordt die functie uit je TV gehaald.

Dat is wat ik opmaak uit het verhaal van Anoniem. Hij heeft het weliswaar over "additionele" lijsten, maar die boeien mij niet. Het gaat om de basislijst, en die maakt Ziggo dus voor je.
Die maakt ziggo altijd al voor je.

Eigenlijk gaat het hier om de implemenatie van zender en zender nummers.

Alle fabrikanten (zo ver ik weet) op sony na laten je in de favorieten lijsten de zenders en hun nummers geschikken zoals je zelf wil.

Sony liet het schikken van de zenders toe op de basis lijst, alleen heeft sony besloten om dus die functionaliteit te laten vervallen om ziggo aproved te worden. Helaas hebben ze verzuimd om deze functionaliteit nu toe te voegen in de favorieten lijst.

Een beetje "dom" laten we maar zeggen. En mijn inziens een reden voor Ziggo om ook deze versie van de firmware af te keuren.

Ik vraag me trouwens af of ziggo bereidt is de mensen te helpen om de mensen die de oude firmware terug willen hebben in contact te brengen met de juiste personen. Via een contact formulier/ helpdesk zal het ongetwijfeld een drama worden, zoals contact zoeken via de standaard weg bij ieder b edrijf een drama is.

Laatst gewijzigd door Jdd; 1 augustus 2009 om 20:55
Oud 1 augustus 2009, 20:40
MikeB78's schermafbeelding
MikeB78 MikeB78 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Misschien ligt het inderdaad aan mij, maar die maakt Ziggo toch altijd voor je? Of bedoel je dat je eerst ook kon wijzigen in de basislijst?
Waar denk je dat dit topic over gaat?
Oud 1 augustus 2009, 20:41
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard08 Bekijk bericht
Misschien ligt het inderdaad aan mij, maar die maakt Ziggo toch altijd voor je? Of bedoel je dat je eerst ook kon wijzigen in de basislijst?
Juist dat bedoel ik. Wanneer je een CAM gebruikt dan houd het beleid van Ziggo zoals omschreven door "anoniem" in dat de firmware op je TV weldegelijk zal moeten worden aangepast zodat je je basislijst niet meer kun wijzigen!

Oud 1 augustus 2009, 20:46
MikeB78's schermafbeelding
MikeB78 MikeB78 is offline
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Waarom ?? Als hij zegt dat Ziggo geen geld vangt voor een prominente plaats op de lijst geloven jullie hem toch niet.
Dat is niet waar. Ik sta hier vrij open in. Ofwel er is een commerciele reden, maar geef dit dan ook eerlijk toe. Ofwel het is een geval van een verkeerde visie op de wensen van de klant: men denk dat men de klant een plezier doet door hem/haar zo min mogelijk te hinderen in geval van netwerk updates, terwijl de klant in werkelijkheid de vrijheid om de basislijst aan te passen vele malen belangrijker vindt....
Oud 1 augustus 2009, 20:49
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jdd Bekijk bericht
Die maakt ziggo altijd al voor je.

Eigenlijk gaat het hier om de implemenatie van zender en zender nummers.

Alle fabrikanten (zo ver ik weet) op sony na laten je in de favorieten lijsten de zenders en hun nummers geschikken zoals je zelf wil.

Sony liet het schikken van de zenders toe op de basis lijst, alleen heeft sony besloten om dus die functionaliteit te laten vervallen om ziggo aproved te worden. Helaas hebben ze verzuimd om deze functionaliteit toe te voegen.

Een beetje "dom" laten we maar zeggen. En mijn inziens een reden voor Ziggo om ook deze versie van de firmware af te keuren.

Ik vraag me trouwens af of ziggo bereidt is de mensen te helpen om de mensen die de oude firmware terug willen hebben in contact te brengen met de juiste personen. Via een contact formulier/ helpdesk zal het ongetwijfeld een drama worden, zoals contact zoeken via de standaard weg bij ieder b edrijf een drama is.
Nog iemand die het snapt, we gaan de goede kant op

Gelukkig heb ik hier en daar wat know-how zitten in de zin van software en network engineering.. Dusja we bepalen nog altijd lekker zelf wat we met onze TV en zenders doen.

Alleen vind ik het zo sneu dat het allemaal op deze manier moet. Het leven kon zoveel makkelijker zijn. Maarja we willen altijd méér en beter...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Klopt! Toch mooi als onze 007 wél de waarheid zo vertellen.
Oud 1 augustus 2009, 21:01
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is offline
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeB78 Bekijk bericht
..... terwijl de klant in werkelijkheid de vrijheid om de basislijst aan te passen vele malen belangrijker vindt....
Wat is dat toch voor een gezeur met die basislijst. Koop een apparaat die je 4 of 5 favorietenlijsten laat aanmaken en laat die basislijst voor wat het is.
=========
Oud 1 augustus 2009, 21:29
copymaster's schermafbeelding
copymaster copymaster is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Cisco EPC3925
DTV: Humax 5200C, Humax iPVR 9200 C
Standaard

Waarom vallen we eingenlijk Ziggo aan? Uit het verhaal van anoniem blijkt dat de firmware update van Sony afkomstig is. Sinds maart wordt er getest en nu Sony de firmware definitieft heeft gemaakt en op het netwerk is gezet heeft Ziggo het gedaan? Denk dat jullie de pijlen op Sony moeten richten in plaats van Ziggo.
Oud 1 augustus 2009, 21:33
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door copymaster Bekijk bericht
Waarom vallen we eingenlijk Ziggo aan? Uit het verhaal van anoniem blijkt dat de firmware update van Sony afkomstig is. Sinds maart wordt er getest en nu Sony de firmware definitieft heeft gemaakt en op het netwerk is gezet heeft Ziggo het gedaan? Denk dat jullie de pijlen op Sony moeten richten in plaats van Ziggo.
Denk het niet. Ziggo is onze kabelboer en deze beheert het netwerk. Dat blijkbaar Sony zomaar iets op dat netwerk kan gooien waar, ongewild, klanten last van kunnen hebben is de verantwoordlijkheid van onze kabelboer en niet van Sony.

Gert.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten