Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Mededelingen

DVB-C met Common Interface slot Nieuwtjes, ervaringen, vragen en opmerkingen over over AlphaCrypts, DVB-C PC-TV kaarten, niet goedgekeurde TV's en ontvangers met een CI slot.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 28 juli 2009, 16:35
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.bruiker Bekijk bericht
Meestal zijn die gebaseerd op eerdere versies.
Door de cumulatieve werking van updates raak je ook verstrikt in de updates.Met name als deze updates puur technische van Sony zijn of Sony + Ziggo-varianten.
De enige manier om dit te omzeilen is dat de eerste op de Sony-website komen te staan. Maar Sony is doorgaans niet zo scheutig met updates. De update waar we het nu over hebben is immers al Ziggo-gestuurd, zeg maar.
Oud 28 juli 2009, 18:29
Ronny1970's schermafbeelding
Ronny1970 Ronny1970 is offline
Junior Member

Standaard

Gelezen op Fok-Forum:

Het is niet stupide, het is doortrapte commercie. Ziggo eist namelijk dat in alle door haar gecertificeerde ontvangers de kanaalvolgorde niet kan worden gewijzigd. De achtergrond hiervan is dat sommige zenders Ziggo (veel) geld betalen om in het digitale (basis)pakket te worden doorgegeven, waarbij het kanaalnummer onderdeel is van de deal. Lagere kanaalnummers zijn namelijk prominenter, daardoor meer gewild, en daardoor ook meer geld waard. Die hele business zou in gevaar komen als klanten zomaar kanaalnummers kunnen gaan veranderen om baggerzenders naar achteren te verplaatsen of uit de lijst te verwijderen, vandaar dat deze mogelijkheid doelbewust wordt gesaboteerd.

Natuurlijk is het mogelijk favorietenlijstjes te maken, maar de praktijk leert dat veel mensen die moeite niet nemen. Bovendien zijn die favorietenlijstjes in de gecertificeerde ontvangers zo geïmplementeerd dat er extra handelingen nodig zijn om die lijstjes te kunnen bereiken.

Deze praktijken kunnen nog een lelijk staartje krijgen voor Ziggo kijkers die al in het bezit zijn van een TV toestel met een CI+ slot. Met een toestel met een ingebouwde DVB-C (HD) tuner en een CI(+) slot is het mogelijk digitale kabeltelevisie te ontvangen zonder gebruik van een decoder. Ziggo gaat CI+ officieel ondersteunen en test momenteel een aantal toestellen van Sony, Samsung, Philips, en LG (andere merken komen later nog aan bod). In veel van deze TV's is het (uiteraard) mogelijk om de zendervolgorde vrij te bepalen, net zoals dat kan met de analoge kanalen in die TV's. Maar om in aanmerking te komen voor de Ziggo certificatie zal de firmware van deze toestellen worden aangepast. De nieuwe firmware voor de betreffende toestellen zal t.z.t. via het Ziggo netwerk worden verspreid. Dat betekent dat mensen die nu in het bezit zijn van een toestel met een CI+ slot tot de onaangename ontdekking zullen komen dat ze na een (wellicht automatisch geïnstalleerde) en door Ziggo opgedrongen firmware update van hun toestel niet meer in staat zullen zijn om de kanaalvolgorde zelf te bepalen, terwijl datzelfde toestel dat nu nog wél kan. En er schijnen nog veel meer boze plannen in het vat te zitten om het zapgedrag van digitale kijkers te manipuleren en aan banden te leggen. Volgens verschillende Duitse internetsites zal CI+ het bijvoorbeeld mogelijk maken voor een commerciële zender om tijdens reclameblokken een zapblokkade in te stellen. Dat betekent dat een kijker tijdens een dergelijk reclameblok niet meer weg kan zappen naar een andere zender en zelfs het toestel niet met de afstandsbediening kan muten of uit kan schakelen, totdat het reclameblok weer voorbij is.
Oud 28 juli 2009, 18:57
Eduard08's schermafbeelding
Eduard08 Eduard08 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 min 1
DTV: Humax 5000HD/Samsung DCB H380R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny1970 Bekijk bericht
Volgens verschillende Duitse internetsites zal CI+ het bijvoorbeeld mogelijk maken voor een commerciële zender om tijdens reclameblokken een zapblokkade in te stellen. Dat betekent dat een kijker tijdens een dergelijk reclameblok niet meer weg kan zappen naar een andere zender en zelfs het toestel niet met de afstandsbediening kan muten of uit kan schakelen, totdat het reclameblok weer voorbij is.
Dit is echt ongehoord en het zou mij niet verbazen dat dit strafbare feiten gaat opleveren. De Sony-bezitters die nu al door de update gedupeerd zijn, zouden best eens een goede zaak kunnen hebben als ze een schadeclaim indienden.
Oud 28 juli 2009, 20:13
Ronny1970's schermafbeelding
Ronny1970 Ronny1970 is offline
Junior Member

Standaard

Dat Ziggo hierachter zit met zijn firmware troep is me nu geheel duidelijk.

Rest mij nu de vraag: wie weet precies hoe je een versienummer van firmware kunt veranderen? Als ik het nummer kan veranderen schiet ik de oude firmware terug in de televisie... voor zo lang als dat gaat want dan zal de tv wel niet meer ziggo-gecertificeert zijn en dan misschien wel helemaal dienst weigeren?

Ik weet wel dat dit een zeer belabberde toestand is.
Oud 28 juli 2009, 20:18
FullHD's schermafbeelding
FullHD FullHD is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willemsj Bekijk bericht
Even voor de goede orde: hebben de "slachtoffers" al geprobeerd via de geëigende kanalen (en daarmee bedoel ik dus niet het jammeren in deze gebruikersgroep) Ziggo een reactie te ontlokken?
ZIGGO ontlok je niets, ZIGGO zit er namelijk niet voor ons maar voor ZICHZELF.
Oud 28 juli 2009, 20:19
FullHD's schermafbeelding
FullHD FullHD is offline
Inactieve account

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny1970 Bekijk bericht
Dat Ziggo hierachter zit met zijn firmware troep is me nu geheel duidelijk.

Rest mij nu de vraag: wie weet precies hoe je een versienummer van firmware kunt veranderen? Als ik het nummer kan veranderen schiet ik de oude firmware terug in de televisie... voor zo lang als dat gaat want dan zal de tv wel niet meer ziggo-gecertificeert zijn en dan misschien wel helemaal dienst weigeren?

Ik weet wel dat dit een zeer belabberde toestand is.
Indienen schadeclaim, ik zou niet langer wachten. Bezorg deze mensen maar een hoop werk. Ze vrager er immers om.
Oud 28 juli 2009, 20:19
rigolo's schermafbeelding
rigolo rigolo is offline
Junior Member

Standaard

Ik zou als ik jou was niet gaan "experimenteren" met je TV. Ik neem aan dat je Ziggo al schriftelijk heb laten weten wat er gebeurd is. Met daar in de melding dat je verwacht dat Ziggo jouw TV weer terug brengen in oude staat. Zij hebben een door jou ongewenste update geinstalleerd op jou TV.

Zelf zaken proberen recht te zetten zal denk ik alleen maar zaken verergeren en misschien dat ze er dan wel opwijzen dat je zelf een ondeugdelijke firmware er op hebt gezet.

Ik zat eigenlijk te wachten op de reacties die je gekregen had van de klanten service over jou probleem. Heb je die gesproken?

Hein
Oud 28 juli 2009, 20:33
willemsj's schermafbeelding
willemsj willemsj is nu online
Senior Member

DTV: Humax 5200C, Humax 5300 en Xtrend 7500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rigolo Bekijk bericht
Ik neem aan dat je Ziggo al schriftelijk heb laten weten wat er gebeurd is. Met daar in de melding dat je verwacht dat Ziggo jouw TV weer terug brengen in oude staat. Zij hebben een door jou ongewenste update geinstalleerd op jou TV.
Dat is het hem nu net, NIEMAND doet iets behalve lopen jammeren in deze groep. In plaats van de koppen bij elkaar te steken en eens te proberen bij Ziggo een voet tussen de deur te krijgen hoor je hier niets anders dan geklaag en allerlei doemscenario's van wat ons verder nog boven het hoofd hangt.

In het verleden was er nog wel eens iemand die direct "dreigde" met Kassa of Radar, maar zelfs dat zit er niet meer in.
=========
Oud 28 juli 2009, 23:09
iNSaNe-oNe's schermafbeelding
iNSaNe-oNe iNSaNe-oNe is offline
Junior Member

DTV: Humax iHDR-5050c op Sony 37W5500
Thumbs up

En toch snap ik een ding niet, en dat is het volgende:

• In de handleiding van de TV staat vrij duidelijk hoe je een aantal opties uit kan zetten. Zo ook de auto-update features. OK, hij staat default op aan, maar als je dat niet wijzigt, accepteer je dus op voorhand dat er zaken veranderd kunnen worden op je TV, zonder dat je van tevoren weet wát. Maargoed, je stemt ermee in, omdat je de optie niet uit zet. Waarom dan nu achteraf zeuren? Je kunt niet zeggen dat de update ongewenst is; je hebt er zelf toestemming voor gegeven!
  • Ook op standalone SD- en HD-decoders bestaat al sinds jaar en dag de mogelijkheid om op afstand firmwares te updaten. Op sommige moet je dat handmatig initiëren, maar op sommige decoders (bijv. de Cisco DVB9455) zit ook een 'auto-update feature' die ook default op 'aan' staat. Waarom is daar geen fuzz over, en accepteert het grote merendeel van de gebruikers daar wél klakkeloos dat die updates gedaan worden door je kabelaar? Ik zie het verschil niet in vergelijking met nu deze Sony-TV's.
Ja, er worden dingen gewijzigd. Ik juich het toe dat het op zo'n simpele manier überhaupt kán. Maar weet wel dat ook ik de auto-update feature op 'uit' heb staan, omdat ik niet onvoorwaardelijk accepteer dat wanneer mijn kabelaar (misschien in opdracht van een TV-fabrikant) besluit om onaangekondigd een firmwareupdate uit te voeren zonder dat ik de wijzigingen ken, dat zomaar kan doen. Ik besluit graag zelf.

Eigenlijk zeg ik hier verkapt "eigen schuld dikke bult" omdat de handleiding niet gelezen is, ook al snap ik dat dat niet het gene is wat de 'gedupeerden' hier willen horen. Technologie verandert, en kennelijk sneller dan waar sommigen op anticiperen.

[edit]
Ik kan me echter wel levendig inbeelden dat de update voor sommigen als een verrassing komt. Ik denk echter niet dat je als gebruiker sterk staat bij een kabelaar of TV-fabrikant als je je gelijk probeert te halen omdat je de handleiding niet hebt gelezen. Het zou een ander verhaal worden indien er nergens een melding gemaakt wordt van de mogelijkheid dat er updates verspreid worden, maar dat is niet zo: de feature staat wel benoemd in je handleiding.

Laatst gewijzigd door iNSaNe-oNe; 28 juli 2009 om 23:21 Reden: iets verduidelijkt..
Oud 29 juli 2009, 01:22
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNSaNe-oNe Bekijk bericht
En toch snap ik een ding niet, en dat is het volgende:

• In de handleiding van de TV staat vrij duidelijk hoe je een aantal opties uit kan zetten. Zo ook de auto-update features. OK, hij staat default op aan, maar als je dat niet wijzigt, accepteer je dus op voorhand dat er zaken veranderd kunnen worden op je TV, zonder dat je van tevoren weet wát. Maar goed, je stemt ermee in, omdat je de optie niet uit zet. Waarom dan nu achteraf zeuren? Je kunt niet zeggen dat de update ongewenst is; je hebt er zelf toestemming voor gegeven!
  • Ook op standalone SD- en HD-decoders bestaat al sinds jaar en dag de mogelijkheid om op afstand firmwares te updaten. Op sommige moet je dat handmatig initiëren, maar op sommige decoders (bijv. de Cisco DVB9455) zit ook een 'auto-update feature' die ook default op 'aan' staat. Waarom is daar geen fuzz over, en accepteert het grote merendeel van de gebruikers daar wél klakkeloos dat die updates gedaan worden door je kabelaar? Ik zie het verschil niet in vergelijking met nu deze Sony-TV's.
En toch is er een wezenlijk verschil: de door Ziggo verspreide firmware update verwijdert functionaliteit die een wezenlijk onderdeel uitmaakt van de gebruikersinterface van het toestel in kwestie. Bij updates van reeds gecertificeerde decoders was dat (tot nog toe) niet het geval.

Citaat:
Ja, er worden dingen gewijzigd. Ik juich het toe dat het op zo'n simpele manier überhaupt kán. Maar weet wel dat ook ik de auto-update feature op 'uit' heb staan, omdat ik niet onvoorwaardelijk accepteer dat wanneer mijn kabelaar (misschien in opdracht van een TV-fabrikant) besluit om onaangekondigd een firmwareupdate uit te voeren zonder dat ik de wijzigingen ken, dat zomaar kan doen. Ik besluit graag zelf.

Eigenlijk zeg ik hier verkapt "eigen schuld dikke bult" omdat de handleiding niet gelezen is, ook al snap ik dat dat niet het gene is wat de 'gedupeerden' hier willen horen. Technologie verandert, en kennelijk sneller dan waar sommigen op anticiperen.

[edit]
Ik kan me echter wel levendig inbeelden dat de update voor sommigen als een verrassing komt. Ik denk echter niet dat je als gebruiker sterk staat bij een kabelaar of TV-fabrikant als je je gelijk probeert te halen omdat je de handleiding niet hebt gelezen. Het zou een ander verhaal worden indien er nergens een melding gemaakt wordt van de mogelijkheid dat er updates verspreid worden, maar dat is niet zo: de feature staat wel benoemd in je handleiding.
Dat zie ik toch anders. In diezelfde handleiding staan namelijk ook de mogelijkheden voor het naar eigen inzicht sorteren van de digitale zenders en het verwijderen van ongewenste kanalen beschreven, en je kunt daarom stellen dat die mogelijkheden een integraal onderdeel uitmaken van de eigenschappen van het toestel. Nergens wordt de bezitter van het toestel in de handleiding gewaarschuwd dat deze met het (impliciet) accepteren van automatische updates het risico loopt dat zijn of haar toestel bestaande gebruiksmogelijkheden zal (kunnen) verliezen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Overige merken ontvangers > DVB-C met Common Interface slot

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten