Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Mededelingen

Humax iHDR5050-C (HD-PVR) Ervaringen, vragen en opmerkingen over deze High Definition Personal Video Recorder van Humax

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23 juli 2009, 00:30   #1
JTP Janssen
Junior Member

JTP Janssen's schermafbeelding
Standaard Humax 5050 geluid via homecinema

Ik wil het geluid van mijn Humax 5050 laten weergeven door mijn Philips homecinema HTS 3357.
Humax heeft SPDIF uitgang en Philips coax digital ingang.
Bij de Humax is een RF-kabel meegeleverd. Graag advies!
JTP Janssen is offline  
Oud 23 juli 2009, 02:56   #2
tja
Senior Member

tja's schermafbeelding
Standaard

Je hebt dan een omzetter zoals deze nodig. Vanaf de Humax gaat er dan een toslink kabel naar de omzetter, en dan verder met een coax naar je HC.
tja is offline  
Oud 5 september 2009, 09:51   #4
bobg
Member

bobg's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
Je hebt dan een omzetter zoals deze nodig. Vanaf de Humax gaat er dan een toslink kabel naar de omzetter, en dan verder met een coax naar je HC.
Ik heb dit gedaan met een simpel kabeltje met tulpstekkers, bij Humax audio out en op HTS naar AUX.
Voegt de route via de omzetter iets toe wat ik nu mis?
bobg is offline  
Oud 5 september 2009, 11:14   #5
TheGrouch
Senior Member

TheGrouch's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobg Bekijk bericht
Ik heb dit gedaan met een simpel kabeltje met tulpstekkers, bij Humax audio out en op HTS naar AUX.
Voegt de route via de omzetter iets toe wat ik nu mis?
Via de spdif kabel (al dan niet via een omzetter) naar de homecinemaset wordt dolby digital 5.1 geluid op kanalen die dat meezenden, zoals Ned3 HD, Discovery HD, NGC HD, Eurosport HD en Film1 HD doorgegeven.
Via de tulpstekkers blijft het beperkt tot analoge stereo.

De omzetter doet trouwens niets met het geluid zelf, maar zet de optische (toslink) signalen om naar elektrische (coax).

Laatst gewijzigd door TheGrouch; 5 september 2009 om 11:19
TheGrouch is offline  
Oud 5 september 2009, 14:01   #6
bobg
Member

bobg's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheGrouch Bekijk bericht
Via de spdif kabel (al dan niet via een omzetter) naar de homecinemaset wordt dolby digital 5.1 geluid op kanalen die dat meezenden, zoals Ned3 HD, Discovery HD, NGC HD, Eurosport HD en Film1 HD doorgegeven.
Via de tulpstekkers blijft het beperkt tot analoge stereo.

De omzetter doet trouwens niets met het geluid zelf, maar zet de optische (toslink) signalen om naar elektrische (coax).

Goeie tip, ga er een bestellen. Dank.
bobg is offline  
Oud 10 september 2009, 14:22   #7
Pharos2001
Junior Member

Pharos2001's schermafbeelding
Standaard

Mijn PC heeft beide. TosLink en SPDiF. Wanneer je naar de manier kijkt waarop de verbinding gemaakt is zie ik +5V GND en SPDiF(o). Ik heb de GND/SPDiF gesplitst (verdubbeld) om deze 2 draadjes ook te verbinden met de HDMI voor audio. De audio gaat direct naar de versterker en direct naar de TV (LCD). De TV kan alleen PCM audio weergeven dus forceer ik een downconvert wanneer AC3 of DTS door de file weergegeven worden. Als ik toch DTS of AC3 wil gebruiken kan ik alleen de versterker gebruiken voor geluidsweergave.

Nu neem ik aan dat de Humax niet veel anders is en dat je de SPDiF intern naar een tulp stekkertje kan lussen. Ik heb hem nog maar 1 maal open gehad dus weet ik dat niet zeker. De humax bij mij zit gewoon via TosLink op de versterker aangesloten! (Yamaha)
Pharos2001 is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale TV - Irdeto ontvangers > Humax > Humax iHDR5050-C (HD-PVR)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten