Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juli 2009, 09:35
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Bekijk bericht
ja maar wat zegt dan die 100mbs van de router die ik nu heb?
daar is dan ook geen donder van waar.
ik snap het niet echt, op papier zou die geschikt moeten zijn
Is inderdaad verwarrend, maar die snelheden die in de specificaties staan kloppen wel degelijk. Dit is alleen niet het getal dat voor jou relevant is.

De aanduidingen 10/100 en gigabit duiden op de LAN/LAN doorvoersnelheid, of te wel de snelheid tussen twee PCs op je eigen netwerk die beiden op de router zijn aangesloten.

Wat voor je internetsnelheid relevant is, is de WAN/LAN doorvoersnelheid, of te wel de snelheid tussen jouw router en het internet. Die snelheid staat alleen hoogstzelden op de doos helaas. En deze snelheid is volledig afhankelijk van de gebruikte processor van de router (goedkoper is trager) en altijd fors lager dan de LAN/LAN snelheid (de router moet hiervoor nml fors meer doen).

Kortom: de router fabrikanten liegen niet, maar voor de huidige en zeker de toekomstige Ziggo snelheden moet je echt even de online testen van de router die je op het oog hebt bekijken voor de WAN/LAN snelheid.
Oud 22 juli 2009, 12:24
Blue's schermafbeelding
Blue Blue is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brammetje Bekijk bericht
laat me raden, bang gemaakt door de verhalen dat men inlogt op de router zonder toestemming? Zet je draadloos toch uit...
Tis meer dak niet wil betalen voor iets wat toch niet gebruikt gaat worden.
maar als ik een beetje rondkijk in de webshops, dan word het wel erg moeilijk gemaakt om er een geschikte te vinden zonder draadloos.
Oud 22 juli 2009, 13:24
xahmol's schermafbeelding
xahmol xahmol is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max&Play Max (300 Mb), Technicolor tc7210 (in bridge), Apple AirPort Extreme (2015)
DTV: Samsung Horizon (woonkamer),Humax IR-FOX C (slaapkamer),AnyseeE30TC (PC) en TV Extra.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Bekijk bericht
Tis meer dak niet wil betalen voor iets wat toch niet gebruikt gaat worden.
maar als ik een beetje rondkijk in de webshops, dan word het wel erg moeilijk gemaakt om er een geschikte te vinden zonder draadloos.
Sterker nog: als ik rondkijk zijn routers zonder wireless die genoeg WAN/LAN snelheid hebben zelfs duurder. Komt omdat alle consumenten tegenwoordig wireless willen en alleen het MKB+ nog routers zonder wireless afneemt.
Oud 11 september 2009, 00:47
Horcus's schermafbeelding
Horcus Horcus is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutchman01 Bekijk bericht
je kan het draadloze gedeelte op de routers gewoon uitschakelen hoor!!!

Ik gebruik mijn WRT-320N ook alleen maar bedraad met Cat6 kabels.
Wireless is geheel uitgeschakeld en bij mij niet functioneel.

Ik zou daar geen probleem van maken bij de keuze van een nieuwe router.

Op de Linksys WRT-320N zitten 4 lanaansluitingen en natuurlijk de wan poort als 5e poort.

suc6
ik heb sinds vandaag ook de 320n, alleen haal ik mijn maximum snelheid niet! Hiervoor had ik een sitecom 300N router, waarmee ik wel rond de 5.5MB/s haalde maar die het internet er steeds uitgooide. De linksys 320n blijft netjes draaien maar haal maar 4.75MB/s. Firmware al geupdate naar 1.0.0.3 maar maakt geen verschil. UPnP al uit of aan gezet, ook geen verschil. Iemand een idee?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten