Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo

Mededelingen

Storingen Digitale TV bij Ziggo Storingen die (vermoedelijk) meerdere digitale-TV gebruikers in het hele Ziggo gebied treffen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juli 2009, 21:19
vanoost's schermafbeelding
vanoost vanoost is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: etten-leur, casema
Ziggo Internet: all-in one,
Berichten: 3
Standaard geen HD ontvangst op ned 1,2 en 3

na de update krijg in geen ontvangst op HD ned 1,2 en 3 en film 1 action.
vooraf had ik wel alle zenders digitaal goede ontvangst. van ziggo krijg ik al 2 weken nietszeggende en afschepende antwoorden.
bij nieuwe installatie geeft de zendersterkte 25 % aan.
alle standaard antwoorden van ziggo heb ik al uitgeprobeerd.
wie heeft de oplossing
  #2  
Oud 20 juli 2009, 21:28
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard

Wat voor decoder heb je? Wat is de BER-waarde? Hoe is het beeld direct bij het AOP?

pvd
  #3  
Oud 20 juli 2009, 21:46
vanoost's schermafbeelding
vanoost vanoost is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: etten-leur, casema
Ziggo Internet: all-in one,
Berichten: 3
Standaard HD op ned 1,2 en 3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
Wat voor decoder heb je? Wat is de BER-waarde? Hoe is het beeld direct bij het AOP?

pvd
de decoder is Humax IRHD- 5000C

de termen BER en AOP ken ik niet
  #4  
Oud 20 juli 2009, 21:54
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard

De BER = Bit error Rate. Dze moet 0 zijn. Bij de samsung controleer je deze door 3 x op i te drukken. Voor de Humax weet ik dat niet.

Het AOP is het Abonnee-Overname-Punt. Dat is dus de wandcontactdoos waar de groene ziggo-kabel op aangesloten is. Bij nieuwe woningen meestal in de meterkast. Bij oude woningen meestal in de woonkamer.

Als je de BER-waarde 0 is terwijl je de Humax met een goede korte kabel op het AOP hebt aangesloten dan moet je de problemen bij je huisinstallatie zoeken.

pvd
  #5  
Oud 21 juli 2009, 15:32
vanoost's schermafbeelding
vanoost vanoost is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Locatie: etten-leur, casema
Ziggo Internet: all-in one,
Berichten: 3
Standaard HD op ned 1,2 en 3

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvd Bekijk bericht
De BER = Bit error Rate. Dze moet 0 zijn. Bij de samsung controleer je deze door 3 x op i te drukken. Voor de Humax weet ik dat niet.

Het AOP is het Abonnee-Overname-Punt. Dat is dus de wandcontactdoos waar de groene ziggo-kabel op aangesloten is. Bij nieuwe woningen meestal in de meterkast. Bij oude woningen meestal in de woonkamer.

Als je de BER-waarde 0 is terwijl je de Humax met een goede korte kabel op het AOP hebt aangesloten dan moet je de problemen bij je huisinstallatie zoeken.

pvd
de BER is 0.
de signaalsterkte dij AOP is 40 %, bij de TV 25 %.
ik heb een versterker gemonteerd en heb nu ontvangst.
de sterkte van het ziggo signaal vind ik overigens te zwak.
  #6  
Oud 21 juli 2009, 18:48
pvd's schermafbeelding
pvd pvd is offline
Senior Member
 
Geregistreerd: 9 mei 2008
Locatie: - @home
Ziggo Internet: Alles-in-een basis, Ubee EVW3200
DTV: HUMAX 5050c en samsung DCB-B270R
Berichten: 1.119
Standaard

De signaal sterkte zegt helemaal niks. Het enige dat wat zegt is de BER. Zolang die 0 is heb je niks te klagen......Het beeld wordt dan namelijk weergegeven zoals het wordt aangeleverd.

Overigens moet je de BER controleren op die zenders waarvan jij vindt dat het signaal onvoldoende is.

pvd
  #7  
Oud 11 augustus 2009, 21:33
honingbij's schermafbeelding
honingbij honingbij is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 augustus 2009
Locatie: Soest
Ziggo Internet: alles-in-1 plus, motorola SBV5120E
DTV: 2 x humax IRHD-5000C
Berichten: 7
Standaard een beetje klagen ook niet?

Als het signaal (beeld en geluid), zonder te zijn versterkt dus "bij de voordeur" voor de zenders Ned. 1,2 en 3 in HD, slecht is ... zo slecht dat er moet worden gekeken naar de niet-HD zenders Ned. 1,2 en 3 ... dan mag je toch wel een beetje klagen.

Gelukkig is dit probleem met een eenvoudige versterker en natuurlijk goede bekabeling, prima op te lossen.
  #8  
Oud 27 augustus 2009, 17:03
OrakelJos's schermafbeelding
OrakelJos OrakelJos is offline
Junior Member
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Locatie: Veenendaal
Berichten: 12
Standaard

Ik zit met dezelfde problemen. Sedert Ned 1,2 en 3 in HD uitzenden heb ik slechte ontvangst of helemaal geen ontvangst van deze zenders.
Monteur is langs geweest die heeft geconstateerd dat het binnenkomende signaal te zwak was. Is in in de wijkkast bezig geweest waarna het signaal weer wat sterker werd. Echter zonder iets aan de instellingen te veranderen fluctueerde de kwaliteit tussen de 70 en 100 procent. Daarna wederom verschillende malen gebeld voor een oplossing o.m. op 23 aug. De twee daarop volgende dagen was de signaalkwaliteit 100% op mijn beide TV's en géén bit-errors. Hoera!! Echter gisteren en vandaag is het weer volkomen mis. Kwaltiteit tussen de 50% en 80% dus volkomen onbruikbaar. Gisteravond (26/8) maar weer gebeld maar helaas niets meer terug gehoord van de afdeling support.
Ik zal maar zwijgen over de herhaalde adviesen van Ziggo om de decoders van de spanning af te halen, te resetten, zenders opnieuw te laten zoeken terwijl het probleem dus overduidelijk bij Ziggo zelf zit.
Ziggo: lost dit nu eens op!!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Storingen Digitale TV bij Ziggo




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.


© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl