Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 juli 2009, 20:22
tgs2008's schermafbeelding
tgs2008 tgs2008 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: TV/Z1 / Cisco EPC3925
DTV: KDL-40EX700
Lightbulb Kan ARRIS TM702B uitlezen met internet verbinding

Hoi,
inmiddels deze link http://homepage.ntlworld.com/robin.d....html#nocmdiag gelezen: site is in het engels.

Inability to connect to cable modem diagnostic address

If you cannot connect to the diagnostic address 192.168.100.1 given above, check the following:
  • if you have set up an explicit web proxy, ensure that you have included the cable modem address in the proxy exclusion list. See How to sidestep the transparent web caches for an example of setting an exclusion, or turn off web proxying for the duration.
  • if you have just swapped computers on the cable modem, see Swapping computers on the cable modem.
  • if you are using a NAT router between your PC and the cable modem, ensure that the router's own configuration will route data for 192.168.100.1 out of the WAN port towards the cable modem.

Deze optie werkt voormij:
  • For many models of cable modem (and for the Surfboard or Tailfin when they are not online to the cable network), you must temporarily manually configure your computer to have an IP address in the same sub-net as the cable modem diagnostic address. For instance, if your cable modem address is 192.168.100.1, you would configure your IP address to be 192.168.100.2. Remember to return your configuration to "automatic" DHCP working afterwards before you try going online to the network.

Laatst gewijzigd door tgs2008; 25 juli 2009 om 05:31 Reden: extra info
Oud 22 juli 2009, 20:28
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
En ik herinner me deze draad over de Arris TM702 (door de starter abusievelijk eerst aangezien voor een motorola):
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...11&postcount=1

In die draad, waar jijzelf trouwens ook nog aan hebt meegedaan, lezen 2 personen (Roel21 en Mutsie) voor zover uit die draad blijkt zonder enige bijzondere moeite of problemen een Arris TM702 DOCSIS 3.0 modem uit.
Dat was me nog niet opgevallen. Aangezien de meeste reacties over het uitlezen van de Arris 702 keurig in het rijtje met de oude Arris modems past, ben ik er van uitgegaan dat het nieuwe modem wat uitlezen betreft hetzelfde werkt.

Ben dan inderdaad benieuwd naar de reacties van Roel21 en Mutsie.
Oud 22 juli 2009, 22:21
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Cool

En je begint nu niet een heel klein mini ietsiepietsie beetje te twijfelen aan die andere modems.......
Maar ja ik heb makkelijk praten; IK heb ze nooit gezien, en ik twijfel toch al aan alles.....

En wat betreft die reacties, vrees ik dat het vakantie-tijd is.

Mees de Roo

Laatst gewijzigd door meesdroo; 22 juli 2009 om 22:47
Oud 22 juli 2009, 22:40
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Standaard

Vanavond wat lopen spelen met routerinstellingen zoals in de Tweakers thread en jouw reactie daarop aangegeven worden. Op geen enkele manier kom ik in mijn Arris 401b. Haal ik de coax uit de AOP, heb ik direct contact, ook door mijn router heen die ik weer terug had gezet naar de normale instellingen (geen speciale routeringen/IP instellingen).

Zoals eerder gezegd, de oudere modems van Arris zitten gewoon potdicht als ze eenmaal online zijn, heb er vaak genoeg een laptop aan gehangen. De enige die ik niet 'persoonlijk' ken is de nieuwe 702, dus wat deze betreft sta ik open voor alle mogelijkheden, maar als ik wat teruglees in deze thread zie ik daar ook reacties dat het modem wel uitleesbaar is als de coax losgehaald is, blijkbaar (maar niet zeker) zonder dat er verder aanpassingen aan firewalls en routers gedaan worden.
Oud 22 juli 2009, 22:56
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Question

Ja, maar dat bewijst op zich niets, zoals ik al eerder in deze draad ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...32&postcount=3 ) uitgelegd heb.
Wel ben ik benieuwd naar je type router en wat je daar precies in kan aanpassen en aangepast hebt. Is dit een (linux-achtig) type waar WAN aliases direct geldig zijn, of moet het eerst ge-herstart worden om de routing tabellen goed op te bouwen?

Mees de Roo
Oud 22 juli 2009, 23:23
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Standaard

Het is een Linksys/Cisco WRT54G2 V1 met Firmware: DD-WRT v24-sp2 (10/30/08) micro.

Hierop zowel via de http GUI 192.168.100.0/24 naar de WAN poort laten routeren, als via telnet het commando van het tweakers forum uitgevoerd. Beide zonder resultaat (op de 402 dus).
Oud 22 juli 2009, 23:47
Senior Member

Question

Dat zou eigenlijk afdoende moeten zijn geweest; bij mijn weten is die ifconfig eenmalig en onmiddelijk, maar die GUI heeft misschien een herstart nodig.

Werk je lokaal uit het class C blok (192.168.0.0/16) of uit het class B blok (172.16.0.0/12)?
Zou je anders voor alle zekerheid nog lokaal iets uit dat class B blok willen kiezen?

Anders laat ik die oudere modems even rusten; de meeste problemen zijn daar nu wel geweest.

Mees de Roo
Oud 22 juli 2009, 23:52
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Standaard

De route lijst in de GUI is refreshable, en wijzigingen komen een seconde of 10 na het saven in de lijst terecht (na refreshen). Lijkt me dus dat dit zonder reboot gaat.

Lokaal gebruik ik 192.168.1.0/24. 192.168.100.0/24 zou dus al automatisch naar buiten gerouteerd moeten worden, wat ook gebeurt, want ik kan het modem dus via de router prima bereiken als het offline is.
Oud 23 juli 2009, 00:22
Senior Member

Question

Je hebt volkomen gelijk, het zou moeten werken (zelfs zonder die alias trouwens).
Zou je dat class B blok toch willen proberen; ik heb een jaar of 10 leiding gegeven aan programmeurs en ken het soort fouten dat ze maken.

Ik vond in amerikaanse forums trouwens een vreemd verhaal over de arris 402/502.
Zonder voip-gebruik kwamen ze er niet in, mét voip-gebruik wel. Het leek of aan voip gerelateerde snmp het verschil maakte (weer routing?)
Jij hebt telefonie, dus dat zou goed moeten gaan.
Ik vond trouwens wel veel ISP's die uitlezing opzettelijk blokkeerden; bang dat de klant te slim wordt?

Mees de Roo

Laatst gewijzigd door meesdroo; 24 juli 2009 om 22:10
Oud 24 juli 2009, 22:51
Senior Member

Exclamation

Ik heb inmiddels van Mutsie de gegevens binnen:

"PC, Vista, gewone modus, Norton Internet security en geen router."

Wel blijkt deze combinatie aan het begin van de dag (na een verse start) meestal wél, en aan het eind van de dag vaak níet op het modem te kunnen komen. Het lijkt of de blokkerende routing-tables of firewal-regels dus ön the fly" aangemaakt worden.

Mees de Roo

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Labels
arris, docsis, firewall, modem, uitlezen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten