Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 juli 2009, 11:19
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard Ziggo-topman: kabel na openbreken nauwelijks goedkoper

Ziggo-topman Arent van der Feltz denkt niet dat het openbreken van de kabel een forse verlaging van de abonnementskosten tot gevolg heeft.

Dat zegt hij in het AD. 'De prijs van een standaard analoog tv-pakket is circa 16 tot 17 euro per maand. Daar zit voor ons niet veel lucht in; hoogstens iets van 2 euro.'

Telecomtoezichthouder Opta wil dat monopolisten Ziggo en UPC begin volgend jaar concurrenten toelaten. De kabelbedrijven praten onder toezicht van de Opta met potentiële concurrenten over bijvoorbeeld de prijs en kosten.

Een van gesprekspartners is Tele2. Directielid Günther Vogelpoel vindt de uitspraken van Van der Feltz 'typisch iets voor een monopolist'. Vogelpoel: 'Het is een uitspraak als "wij van WC-eend adviseren WC-eend". Wij hebben uitgerekend dat de kostprijs voor een kabelabonnee circa 7 euro exclusief btw is. Er is dus wel degelijk ruimte: zo'n 9 euro.'

Kamiel Albrecht van Onderzoeksbureau Telecompaper verwacht geen stormloop op de kabel. Hij zegt dat het duur is. 'Daarnaast is er al veel concurrentie tussen de kabel, mobiel en het KPN-netwerk.'

Bron: TotaalTV

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2205
Oud 14 juli 2009, 12:46
propper's schermafbeelding
propper propper is offline
Member

DTV: Samsung DCB-H360RSA
Standaard

Is de concurrentie alleen op de analoge kabel of geld dit ook voor het digitale pakket?
Oud 14 juli 2009, 15:46
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

Analoge toch alleen?
Oud 14 juli 2009, 17:35
pboes's schermafbeelding
pboes pboes is nu online
Senior Member

Ziggo Internet: Office Basis ZZ3
DTV: Diversen
Thumbs down

Deze meneer praat uiteraard voor eigen parochie.
Maar wat ik kwalijker vind is dat hij daar bij gewoon liegt.
Hij zegt dat analoge kabeltelevisie nu eenmaal 16 Euro kost.

Dat is natuurlijk niet waar want voor die 16 Euro "krijgt" de klant er ook digitale televisie bij. En dat zal hij ons niet cadeau doen.

Dus meneer Ziggo: geen onzin praten. Ik denk dat de meneer van de concurrent er dichter bij zit met zijn 9 Euro. 9 Euro voor analoog, 7 Euro voor digitaal, dan kom je ook op de huidge 16 Euro per maand.

Zeker nu het analoge aanbod al zo'n beetje met 25% is afgenomen kun je die hoge prijs niet meer waar maken.

Laatst gewijzigd door pboes; 14 juli 2009 om 17:45
Oud 14 juli 2009, 17:50
vinnie-terranova's schermafbeelding
vinnie-terranova vinnie-terranova is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 "Horizon connect & play Max''
DTV: Horizonbox
Standaard

Ik zit er ook helemaal niet op te wachten dat het goedkoper wordt...... Ik zit er wel op te wachten dat ze gaan concureren in kwaliteit en diensten...... daar hebben we met zn allen veel meer aan.......

Dussuhhhh open gooien die kabelmarkt............
Oud 14 juli 2009, 18:48
Gerard001's schermafbeelding
Gerard001 Gerard001 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

als de analoog wordt vrijgegeven dan kunnen ze ook digitale tv en internet aanbieden
heb vorige week UPC nog gebeld met de vraag als ze ook naar het noorden kwamen
toen zijn de man aan de andere kant van de lijn dan moet eerst de kabel vrij gegeven worden [1 januari 2010]
en dan kan UPC ook alles aanbieden wat ze nu ook doen

Als dat zo is dan is dat niet verkeerd moet ik zeggen
Oud 14 juli 2009, 19:12
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
'De prijs van een standaard analoog tv-pakket is circa 16 tot 17 euro per maand. Daar zit voor ons niet veel lucht in; hoogstens iets van 2 euro.'
Het is toch niet te geloven dat zo'n figuur uit de Ziggo top nu weer met dit soort flauwekul aankomt terwijl toch op hun eigen website wordt uitgelegd waaruit het basis abonnement van € 16,25 is opgebouwd:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo website
Met het basiszenderpakket (Televisie Z1) haal je alle televisiezenders in huis waar Nederlanders al jarenlang met veel plezier dagelijks naar kijken, zoals Nederland 1, 2, 3 en de commerciële zenders.

- 30 analoge televisiezenders
- 60 zenders in digitale kwaliteit
- Enkele zenders in HD-kwaliteit, waaronder Nederland 1, 2 en 3
- ruim 60 radiozenders
- 1 vaste prijs voor alle toestellen in huis
Het enige dat hij hiermee bereikt is dat de klanten nu weer gaan denken dat afschaffing van het analoge TV pakket dus zal leiden tot een verlaging van de abonnementskosten met 16 tot 17 euro per maand.

Verder is uit informatie over de opbouw van het basis abonnement voor de kabel van voormalig Casema duidelijk dat de rechten en kosten voor de kanalen maar een klein deel van die totale € 16,25 per maand bedragen. De rest bestond uit onderhoud, investeringen en een niet nader gespecificeerd bedrag voor de winst. Als je dan als één van de Ziggo top met dergelijke uitspraken in het nieuws probeert te komen, dan ben je dus bezig met stemmingmakerij i.p.v. het verstrekken van feiten.
Oud 14 juli 2009, 23:00
tja's schermafbeelding
tja tja is offline
Senior Member

Ziggo Internet: A-i-1 Plus, Modem: Ubee
DTV: LG 32LD350 (zonder CAM); Cisco 8455, Ziggo IPTV pilot, Humax Fox C
Standaard

De kosten voor onderhoud, investeringen en storingsoplossing blijven bij Ziggo liggen, en zullen hetzij direct, hetzij via de nieuwe aanbieder gefactureerd blijven worden.

Het enige deel van de kosten waar verschil op gemaakt kan worden door een nieuwe aanbieder zijn de rechten en een deel van de administratie en support-kosten. Dit lijken mij maar enkele euro's op de huidige prijs (ongefundeerde aanname).

Aangezien een gedeeld netwerk ook weer nieuwe administratiekosten met zich mee brengt, welke door één of beide maatschappijen gedragen dienen te worden, voorzie ik geen grote prijsverschillen.

Nog oninteressanter wordt het als de nieuwe aanbieder ook nog eens andere zenders door wil geven. Eerder is er ergens op het forum al eens een link geplaatst naar een onderzoek naar de kosten hiervan. Aangezien er hiervoor op klantniveau filters geplaatst zullen moeten worden in de einversterkers, is het geheel niet meer rendabel. Alleen al het plaatsen van de filters zou al zo'n 90 euro gaan kosten, welke niet zomaar terugverdiend zijn in een jaarcontract. Bovendien zou hiervoor in een groot deel van het land een grote frequentiewijziging moeten plaatsvinden om de frequenties van de verschillende diensten (TV, DTV en Data) te groeperen op de kabel. Dit is nu namelijk nog lang niet overal het geval. Dat geeft ook een hoop overlast, terwijl ik denk dat de meeste klanten niet eens op een overstapmogelijkheid zitten te wachten (opnieuw een ongefundeerde aanname).
Oud 14 juli 2009, 23:18
Gerard001's schermafbeelding
Gerard001 Gerard001 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tja Bekijk bericht
ik denk dat de meeste klanten niet eens op een overstapmogelijkheid zitten te wachten (opnieuw een ongefundeerde aanname).

daar zou ik niet zo zeker van willen zijn
ik denk namelijk dat als upc of een andere in het ziggo gebied mag opereren
dat er best veel zijn die willen overstappen

want zo vlekkeloos gaat het nou ook niet de laaste tijd bij ziggo...
Oud 14 juli 2009, 23:33
Barbarian's schermafbeelding
Barbarian Barbarian is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in één plus|Cisco EPC 3928
DTV: SMiT CI+ CAM (Samsung UE40F5700A)|Samsung SMT-C7140|Cisco 8485DVB|Humax IR-FOX C| TV Extra
Standaard

Concurrentie is altijd goed, maar elke 'verandering' hoeft niet altijd een 'verbetering' te zijn.
Zoals tja al vermeld zal er veel moeten worden geïnvesteerd(door Ziggo en/of andere aanbieders. En zoals gezegd, bij iedere provider loopt het niet altijd vlekkeloos(UPC>knijpen van nieuwsgroepen), daar zit ik echt niet om te springen. Tevens wat je eventueel kan verwachten, dat als er niet iets goed werkt, men de 'zwarte pieten' over en weer toespeelt.
We zullen het zien, maar ik denk dat het niet zonder slag of stoot gaat.
My 2 cents.

Bä®bä®îäñ
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten