Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 november 2009, 09:26
databoy's schermafbeelding
databoy databoy is offline
Senior Member

DTV: Sony KLD46X4500 en Humax IRC5050C
Standaard

Ik hoop dat de openstelling ook geldt voor de HD kanalen in het basispakket.
Dan kan UPC het nog weleens heel benauwd krijgen, want die geven geen enkel HD kanaal door in hun basispakket. Tevens kost het digitale basispakket bij UPC 4 euro extra per maand. Als de andere aanbieders dat ook nog eens zonder meerkosten gaan aanbieden en voor het analoge gedeelte een lagere prijs en niet meer die verplichte mediabox, krijgt UPC een enorme leegloop van klanten.

Ziggo pakt het flexibeler aan en staat zelfs een eigen codering toe of FTA, als ik het goed heb gelezen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zal uitpakken.
Oud 11 november 2009, 18:32
Gizmo©'s schermafbeelding
Gizmo© Gizmo© is offline
Senior Member

Standaard

Tis net de zorgverzekering. Dat zou toch ook goedkoper worden door de concurrentiewerking. Nou nee hoor. Kreeg vandaag de polis van Ohra voor volgend jaar weer binnen. Wederom weer een aantal procenten omhoog.
Oud 11 november 2009, 18:57
FJRobert's schermafbeelding
FJRobert FJRobert is offline
Senior Member

Standaard

Ik hoop dat Caiway een gooi gaat doen in Ziggo-gebied.
Oud 11 november 2009, 19:19
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJRobert Bekijk bericht
Ik hoop dat Caiway een gooi gaat doen in Ziggo-gebied.
Dat gebeurt niet. Die zogenaamde openstelling is alleen voor nieuwkomers op de kabelmarkt.
Oud 11 november 2009, 19:24
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gizmo© Bekijk bericht
Tis net de zorgverzekering. Dat zou toch ook goedkoper worden door de concurrentiewerking. Nou nee hoor. Kreeg vandaag de polis van Ohra voor volgend jaar weer binnen. Wederom weer een aantal procenten omhoog.
Precies. En zo zal het met de kabel ook gaan. Kijk maar naar de VS. Daar heb je concurrentie, maar mensen betalen zich blauw aan de kabel. Kabel is daar zo duur dat vele huishoudens met een laag inkomen zich dat niet eens kunnen veroorloven. Let maar eens goed op als je straatbeelden ziet in Amerikaanse TV-series of zo. Is het niemand ooit opgevallen dat je ook in verstedelijkte gebieden heel veel huizen ziet met (hark)antennes op het dak? Ondertussen blijven velen hier de (vermeende) zegeningen van marktwerking en kapitalisme prediken. Nou, mensen, vergeet het maar.

Laatst gewijzigd door Riparius; 16 november 2009 om 17:10
Oud 11 november 2009, 19:28
FJRobert's schermafbeelding
FJRobert FJRobert is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Dat gebeurt niet. Die zogenaamde openstelling is alleen voor nieuwkomers op de kabelmarkt.
Dan blijft er weinig over denk ik. Wie/welk nieuw bedrijf gaat nu in deze tijd van economische recessie nog investeren in analoge of digitale doorgifte van kanalen.

Je kan op je vingers natellen dat de nieuwkomers buitenlandse bedrijven zijn, die hier graag in Nederland een graantje mee willen pikken.

Al met al als de openstelling alleen maar geldt voor newbee´s heeft Ziggo vooralsnog weinig te vrezen.
Oud 11 november 2009, 19:43
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Ik kan er over heen gelezen hebben, maar ik zie niet zo snel dat het alleen toegankelijk is voor nieuwkomers...

Gert.
Oud 12 november 2009, 09:17
Clevegt's schermafbeelding
Clevegt Clevegt is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Start & Play Max Max
DTV: Horizon TV
Standaard

OPTA heeft de twee grootste kabelmaatschappijen, UPC en Ziggo, verplicht om hun analoge aansluiting administratief door te verkopen aan andere aanbieders*. Deze partijen kunnen op hun beurt de aansluiting plus een televisiepakket aanbieden aan consumenten. KPN kan van deze verplichting geen gebruik maken om de investeringen in haar eigen netwerk niet af te remmen. KPN kan via IP tv en Digitenne reeds tv bieden aan haar klanten. Door deze maatregelen kunnen alternatieve tv-aanbieders via het netwerk van deze kabelaars analoge televisie aanbieden. Daarnaast kunnen zij hun eigen digitale diensten over het kabelnetwerk leveren. In overleg met kabelexploitanten en nieuwe toetreders gaat OPTA in 2009 het aanbod van UPC en Ziggo vormgeven. In dit aanbod staan alle maatregelen die technisch en administratief nodig zijn om andere aanbieders op de kabel toe te laten, zoals afspraken over de overstap van klanten, levertermijnen, opzeggingsvoorwaarden, en gebruik van elkaars decoder. OPTA let erop dat overstappen zo eenvoudig mogelijk wordt voor de consument. Daarnaast stelt OPTA de tarieven voor de doorverkoop van de aansluiting en het doorgeven van tv-signalen vast. Als alternatieve tv-aanbieders van deze mogelijkheid gebruik gaan maken, kunnen consumenten straks kiezen op de kabel.
Oud 12 november 2009, 09:49
thomas999's schermafbeelding
thomas999 thomas999 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles In Een Extra - Arris modem
DTV: Humax PVR
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Ik kan er over heen gelezen hebben, maar ik zie niet zo snel dat het alleen toegankelijk is voor nieuwkomers...

Gert.
Tot nu toe hebben zich alleen Tele 2 en die club van Jergersma zich gemeld als afnemer/doorverkoper van het UPC en Ziggo signaal.
IMHO zal het nog heel lang duren voordat het gerealiseerd wordt. (Als het al gebeurt vanwege het onrendabele vooruitzicht voor de wederverkopers.)
Oud 13 november 2009, 06:30
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

haha kreeg net mailtje van ziggo dat het abonnement al duur van alles in een
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten