Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 juli 2009, 12:56
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Standaard Word een beetje gek van de snelheids wisselingen

Sinds enkele dagen grote problemen met de snelheid van men internet en dan met namen de download snelheid.
men snelheid valt af en toe gewoon terug tot minder dan 1mbps down terwijl ik met gemak een 47mbps kan behalen

helpdesk zecht dat de waardes in de modem goed zijn reset van modem levert het zelfde resultaat.

meetingen naar andere modems in de wijk geven zelfde waardes in de wijk.

heb het probleem zowel met als zonder router en met een oude en nieuwe windows installatie.

alle kabels in huis zijn reeds vervangen door nieuwe maar ook dat mocht niet baten.

ik word er een beetje gek van.
Wie heeft er een idee want op de helpdesk snappen ze niet eens het verschil tussen een Kb/s en Mb/s volgensmij word het tijd dat ze daar ook eens beter personeel neer gaan zetten ipv van een papiertje af lezen

P.s. dit loopt sinds afgelopen donderdag.
DOCSIS 3 modem heeft voor tijd altijd goed gewerkt met de DOCSIS 2 nooit geen problemen gehad.

p.s.s. het uitlezen van men modem op http://192.168.100.1 is geen succes krijg een timeout op de pagina. zou kunnen komen doorat mijn iprange zit in de 172.17.Y.Z range maar dat betwijfel ik aangezien je met de meest gebruikte 192.168.Y.Z en subnet 255.255.255.0 ook in een ander netwerk sigment val.

Laatst gewijzigd door marcoonline; 12 juli 2009 om 13:51
Oud 12 juli 2009, 15:53
marcoonline's schermafbeelding
marcoonline marcoonline is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z3i-Alles-in-1 Extra Docsys 3, Cisco modem
Standaard

Sinds enkele dagen grote problemen met de snelheid van men internet en dan met namen de download snelheid.
men snelheid valt af en toe gewoon terug tot minder dan 1mbps down terwijl ik met gemak een 47mbps kan behalen

helpdesk zecht dat de waardes in de modem goed zijn reset van modem levert het zelfde resultaat.

meetingen naar andere modems in de wijk geven zelfde waardes in de wijk.

heb het probleem zowel met als zonder router en met een oude en nieuwe windows installatie.

alle kabels in huis zijn reeds vervangen door nieuwe maar ook dat mocht niet baten.

ik word er een beetje gek van.
Wie heeft er een idee want op de helpdesk snappen ze niet eens het verschil tussen een Kb/s en Mb/s volgensmij word het tijd dat ze daar ook eens beter personeel neer gaan zetten ipv van een papiertje af lezen

P.s. dit loopt sinds afgelopen donderdag.
DOCSIS 3 modem heeft voor tijd altijd goed gewerkt met de DOCSIS 2 nooit geen problemen gehad.

p.s.s. het uitlezen van men modem op http://192.168.100.1 is geen succes krijg een timeout op de pagina. zou kunnen komen doorat mijn iprange zit in de 172.17.Y.Z range maar dat betwijfel ik aangezien je met de meest gebruikte 192.168.Y.Z en subnet 255.255.255.0 ook in een ander netwerk sigment val.
Oud 12 juli 2009, 16:07
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Question

Longbigbear,
Probeer nauwkeuriger te werken en te rapporteren; vooral het noemen van cijfers en de originele (fout)meldingen is absuluut noodzakelijk om je te begrijpen.

1. Je werkt nu bekabeld.
Met of zonder router er tussen( dwz heeft je router een nieuw IP adres uit het Ziggo domain, of heeft je PC een nieuw IP adres uit het Ziggo domain, of bedoel je gewoon dat je PC een nieuw local adres uit het 192.168.0.0/16 domain heeft gekregen)
2. Het modem staat 23 uit 24 aan?
Ik neem aan dat je over uren praat? Zoja, bedoel je dat jijzelf geen harde reset uitvoert, en dat die reset rond 13:09 spontaan is ontstaan of tel je resets niet mee voor aan/uitstaan?
3. Zijn die DNS-servers inmiddels geconfigureerd? Zoniet, google dan even op b.v. de woorden vista dnsserver instellen of een soortgelijke combinatie om uit te vinden hoe. Daarna DNSBENCH draaien.
4. Ik heb je gevraagd:
"P.S. heb je je netwerk instellingen bijgewerkt met TCPOPTIMIZER.exe oid?"
Wat is daarop het antwoord?
5.Ik wacht nog steeds op een leesbare versie van het fritzbox-log

Ik heb je hier nu dus 5 vragen gesteld. Gaarne daarop 5 antwoorden in een vorm die leesbaar, begrijpelijk en ondersteund door cijfers is.

Mees de Roo
Oud 12 juli 2009, 16:23
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Nou ja de hoeveelheid problemen wijst er op dat er hier in de buurt iets niet goed gaat.
Oud 12 juli 2009, 16:23
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Exclamation

Marcoonline,
Het wordt in deze draad wat veel om uit elkaar te houden, maar omdat het allemaal culemburg is laten we het maar even zo.
Ikzelf heb geen probleem om door 2 firewalls (elk binnen het 17.16.0.0/12 domain naar buiten te komen, maar ik heb van horen zeggen dat sommige simpele firewalls (waaronder private op de eigen PC) weigeren locale IP-adressen buiten het eigen blok door te laten (corporate laten dat wel uit hun hoofd).
Probeer het dus zonodig zonder router (of met router en de routerfirewall uitgeschakeld, als dat kan) direct met de PC op het modem en zonder private firewall (niet vergeten asap weer aan te zetten). Er zijn forumleden die beweren dat je alleen in het modem kan komen wanneer dat niet aan de kabel verbonden is, maar ikzelf verwacht dat dat lukt omdat de WAN-poort van je router dan zelf een default IP uit het blok 192.168.0.0/16 krijgt, waardoor de pakketten naar het modem wel doorgelaten worden.
Verder kun je dan alle tests uitvoeren die Hakker al gedaan heeft en hoor ik de resultaten wel.

Mees de Roo

P.S. Er is niet toevallig recentelijk een dect-telefoon oid. in de buurt van je modem terechtgekomen? lees anders andere draaden over RF storing op DOCSIS 3.0 door.
Oud 12 juli 2009, 17:32
Senior Member

Question

Longbigbear,
Ik heb nog een extra vraag.
Uit je tests blijkt dat als local IP-adres van je PC 127.0.0.1 wordt gevonden.
Dat is het local loopback device, en dat kan eigenlijk alleen gevonden worden wanneer de browser die je daarbij gebruikt via een locale (= op je PC draaiende) proxy naar internet gaat.
Kijk eens naar de proxy-instellingen van je browser. Het kan zijn dat bepaalde beveiligingssoftware een proxy heeft opgezet, of je kunt zelf een proxy hebben ingesteld (privoxy, tor, oid), maar er is ook malware die dit doet.
Bovendien heb je een performance-probleem en (locale) proxies helpen daarbij niet echt.

Mees de Roo
Oud 12 juli 2009, 18:13
longbigbear's schermafbeelding
longbigbear longbigbear is offline
Member

Standaard

Code:
Je werkt nu bekabeld.
toen werkte ik rechtstreeks op het modem,dus ZONDER router.
Code:
Met of zonder router er tussen( dwz heeft je router een nieuw IP adres uit het Ziggo domain, of heeft je PC een nieuw IP adres uit het Ziggo domain, of bedoel je gewoon dat je PC een nieuw local adres uit het 192.168.0.0/16 domain heeft gekregen)
dit merkte ik bij http://www.coax.nl waar ik soms kijk voor de snelheid,wie of wat dit vandaan komt geen idee.
Code:
Uit je tests blijkt dat als local IP-adres van je PC 127.0.0.1 wordt gevonden
hier draai ik met firefox,kan 123 niets vinden over proxy.
Code:
Bovendien heb je een performance-probleem /CODE
wat is dat zal el eens zoeken hierop.
de router staat dag en nacht aan,vaak een reset om internet terug te krijgen,via hele nacht stroom er af,opnieuw opstarten via setup,tot 30 sec stroom eraf, en knopje ingedrukt met speld aan de achterkant.
dns server nog niet geconfigureerd.
Code:
"P.S. heb je je netwerk instellingen bijgewerkt met TCPOPTIMIZER.exe oid?"
niet hiervan geïnstalleerd.
fritzbox heef verder geen log waar meer uit te halen is
Oud 12 juli 2009, 18:53
Senior Member

Question

Longbigbear,
Ok, dat nieuwe IP-adres is duidelijk, en testen direct op het modem zonder router is heel goed om storende invloeden uit te schakelen; je testopstelling is dus ok, want optimaal.

Bij Firefox moet je onder Tools (ned: Extra?)> Options (Opties)> Advanced (Geavanceerd)> Tabblad Network (Netwerk)> Knop Settings (instellingen) bekijken.
Vertel maar precies hoe je proxies op die pagina ingesteld staan.

Je Fritzbox heeft misschien wel een log waar niets meer uit te halen is, maar je post een link oid naar waarschijnlijk die fritzbox en daar kan jij wel in maar IK NIET! (link is : "http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Eventhelp%28%2722%27%29")
Ik kan er dus niet "niets meer uithalen", ik kom er helemaal niet in. Je moet die gegevens er zelf uit halen (copy-paste?) en ze dan pas posten.

De eerdere benchmark geeft aan dat je default sendwindow (buffer) erg groot is voor je snelheid. Dat window staat op een standaard systeem redelijk laag en ook TCP1323Opts staat daarop op 0. Het lijkt erop dat iets of iemand je systeem heeft proberen te optimaliseren voor bulk-transfers (bittorrent,P2P) en de daarvoor meestal gebruikte helft van het receivewindow voor het sendwindow is voor Ziggo veel te hoog; 1/8 komt dichter in de buurt. TCPOPTIMIZER is daarvoor de meest gebruikte tool, maar er zijn andere tweaks. Sommige malware helpt zichzelf trouwens op die manier ook aan snellere ftp-transfer.

Hoor ik weer zo volledig mogelijk van je?

Mees de Roo
Oud 12 juli 2009, 19:22
longbigbear's schermafbeelding
longbigbear longbigbear is offline
Member

Standaard

Code:
Bij Firefox moet je onder Tools (ned: Extra?)> Options (Opties)> Advanced (Geavanceerd)> Tabblad Network (Netwerk)> Knop Settings (instellingen) bekijken.
Vertel maar precies hoe je proxies op die pagina ingesteld staan
er staat een VINKJE dus zwart bolletje bij uit.
dus geen proxy instellingen.
Code:
Je Fritzbox heeft misschien wel een log waar niets meer uit te halen is, maar je post een link oid naar waarschijnlijk die fritzbox en daar kan jij wel in maar IK NIET! (link is : "http://javascript%3Cb%3E%3C/b%3E:Eventhelp%28%2722%27%29")
Ik kan er dus niet "niets meer uithalen", ik kom er helemaal niet in. Je moet die gegevens er zelf uit halen (copy-paste?) en ze dan pas posten
de log van de fritzbox betrekking tot internet is leeg
Oud 12 juli 2009, 19:36
limarosta's schermafbeelding
limarosta limarosta is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
DTV: samsung
Standaard

Niet zo moeilijk doen, gewoon bellen en een monteur in het verdeelkastje op de hoek van de straat een brak component laten vervangen
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten