• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Storing Culemborg 4102 - 4105

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer alleen trage WWW het probleem is kan het de moeite lonen om enige NIET-Ziggo DNS-servers op elke PC in te vullen en te proberen of dat het probleem oplost. Voor het zelfde geld zijn alleen de DNS-servers die Ziggo uitdeelt gestoord.

Mees de Roo

P.S. voor de gevorderden kan het lonen om op je PC een eigen locale DNS-server te draaien; gebruik b.v. TreeWalk of Unbound (niet samen; dat gaat niet).
 
Wanneer alleen trage WWW het probleem is kan het de moeite lonen om enige NIET-ziggo DNS-servers op elke PC in te vullen en te proberen of dat het probleem oplost. Voor het zelfde geld zijn alleen de DNS-servers die Ziggo uitdeelt gestoord.

Mees de Roo

P.S. voor de gevorderden kan het lonen om op je PC een eigen locale DNS-server te draaien; gebruik b.v. TreeWalk of Unbound (niet samen; dat gaat niet).
Problemen zijn net zo erg op andere dns servers zie andere topic waar we het 1,5 week eerder over precies hetzelfde hadden ;)
Opendns, Tiscale zelfs XS4all heb ik geprobeerd door de tijd heen.
 
Vreemd, en andere ziggo-dns servers (er is ruime keus)?
Dit omdat www.ziggo.nl wel snel zou gaan.
Denk jijzelf trouwens als test een local dns-server te kunnen draaien (het is wat moeilijker dan een gewone externe, maar niet overdreven veel)?

Een langzame http op alleen externe ip's en dus een snelle http,news enz op interne kan op zich wel, maar dan is dat door een (nested) routing loop voor het culemborg district (een configuratiefout en geen hardwarefout).

Mees de Roo
 
Wanneer alleen trage WWW het probleem is kan het de moeite lonen om enige NIET-ziggo DNS-servers op elke PC in te vullen en te proberen of dat het probleem oplost. Voor het zelfde geld zijn alleen de DNS-servers die Ziggo uitdeelt gestoord.

Mees de Roo

P.S. voor de gevorderden kan het lonen om op je PC een eigen locale DNS-server te draaien; gebruik b.v. TreeWalk of Unbound (niet samen; dat gaat niet).

Als www weer slecht is. (Nu is het redelijk). Zal ik toch eens een andere DNS gebruiken. Bedankt voor de tip.

Nu heb ik wel een heel vreemde DL snelheid:


Speedtest BBNet geeft zelfde eveneens speedtest.nl
Newsservers wel volle snelheid. Het blijft een wazig fenomeen.

Het leuke is wel dat Ziggo in onze wijk gisteren een uiitgebreide test heeft gedaan op de modems. Men heeft geen afwijkingen kunnen constateren.
Blijkbaar is de verbinding van Ziggo naar de modems dus goed.

Kennelijk heeft ons proleem hier niets mee te maken.
Alles wat over poort 80 loopt (WWW) lijkt te wisselen in snelheid en goed, middelmatig en dan weer traag tot zeer traag te zijn. :giveup:
 
Redelijke Ziggo DNS-servers zijn:
80.242.224.2
80.242.244.6
212.54.35.25
212.54.40.25
213.73.255.52
213.132.189.250
213.206.89.181
Redelijke externe DNS-servers zijn:
195.241.77.53
195.241.77.54
195.241.77.55
129.250.35.250
129.250.35.251
Open-DNS (achtige) DNS-servers zijn:
208.67.220.220
208.67.222.222
156.154.70.1
156.154.71.1

Mees de Roo
 
Als www weer slecht is. (Nu is het redelijk). Zal ik toch eens een andere DNS gebruiken. Bedankt voor de tip.

Nu heb ik wel een heel vreemde DL snelheid:


Speedtest BBNet geeft zelfde eveneens speedtest.nl
Newsservers wel volle snelheid. Het blijft een wazig fenomeen.

Het leuke is wel dat Ziggo in onze wijk gisteren een uiitgebreide test heeft gedaan op de modems. Men heeft geen afwijkingen kunnen constateren.
Blijkbaar is de verbinding van Ziggo naar de modems dus goed.

Kennelijk heeft ons proleem hier niets mee te maken.
Alles wat over poort 80 loopt (WWW) lijkt te wisselen in snelheid en goed, middelmatig en dan weer traag tot zeer traag te zijn. :giveup:
Nou het is zeker niet alleen gerelateerd daaraan. Gamen is onmogelijk, mail slaat vaak genoeg op tilt omdat het de server niet kan zien. Usenet wat inzakt als een kaartenhuis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We zijn weer stabiel:



:shock:
Zoals al eerder gezegd zegt een speedtest heel weinig. Het is letterlijk een moment opname. er zijn genoeg momenten waarop ik mijn snelheid haal maar ook heel veel momenten waarop het niet zo is. zodra ik 2-3 dagen gewoon niet die dropouts heb verklaar ik pas of iets werkt of niet. Ik kan ook zo 10 werkende speedtests geven maar ook 10 die niet kloppen.
 
Zoals al eerder gezegd zegt een speedtest heel weinig. Het is letterlijk een moment opname. er zijn genoeg momenten waarop ik mijn snelheid haal maar ook heel veel momenten waarop het niet zo is. zodra ik 2-3 dagen gewoon niet die dropouts heb verklaar ik pas of iets werkt of niet. Ik kan ook zo 10 werkende speedtests geven maar ook 10 die niet kloppen.


Klopt inderdaad, vandaar ook mijn vraag of iemand een tool kent welke op instelbare periodes om de zoveel minuten een test uitvoert met een aantal speedtests/downloads en dit bijhoudt in een log. Zo kunnen we ook richting ziggo beter aangeven wanneer het is en hoe onbetrouwbaar het is. Ik krijg vrijdag ook een monteur over de vloer en die zou ik dat graag aan willen geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan