Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 17 juli 2009, 18:48
Yussi's schermafbeelding
Yussi
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agnit Bekijk bericht
Bij mij werkte het meteen.

Mooi.. Dus niet iedereen heeft een probleem met die router.
Oud 17 juli 2009, 18:59
Ceesre's schermafbeelding
Ceesre Ceesre is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ales in 1 Extra
DTV: Cisco 8455DVB / Router Linksys E4200
Standaard Sitecom 300N WL-342

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ceesre Bekijk bericht
Heb met de helpdesk van sitecom gebeld (50 ct per minuut veel te duur)daar hebben we verschillende optie bekeken, maar zonder resultaat. Misschien is de router wel defect was het antwoord. Daarna met de leverancier gechat(www.sluitallesaan.nl)
De router wordt zonder problemen omgeruild . Goede service .
Vandaag mijn nieuwe router gekregen, alles aangesloten en werkt meteen zonder problemen.
Oud 17 juli 2009, 19:27
Robert59's schermafbeelding
Robert59 Robert59 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra/Motorola
DTV: DCB H360R
Standaard Sitecom 300N WL-342

Helaas, ben al 2 dagen bezig om om de router verbonden te krijgen met het netwerk, nu is dat me eindelijk gelukt, maar kan op geen enkele manier internetverbinding krijgen ??? Sluit ik mijn Sitecom WL-173 aan heb ik meten weer internet. Het is om moedeloos van te worden, want ik denk dat als ik verbonden ben met m'n router ik automatisch ook internetverbinding heb, maar niet dus. Weet zelfs niet waar ik nu moet gaan zoeken waar het aan ligt. Kan makkelijk met 192.168.0.1 in het menu van de router komen, maar waar moet ik naar kijken om internetverbinding te krijgen?? Als iemand op een eenvoudige manier wat tips heeft, dan hoor ik dat heel graag...
Oud 17 juli 2009, 19:30
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

modem van stroom gehaald ?
Daarna pas nieuwe router aansluiten,
Dan stroom er weer op
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/31.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 17 juli 2009, 19:33
Ceesre Ceesre is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert59 Bekijk bericht
Helaas, ben al 2 dagen bezig om om de router verbonden te krijgen met het netwerk, nu is dat me eindelijk gelukt, maar kan op geen enkele manier internetverbinding krijgen ??? Sluit ik mijn Sitecom WL-173 aan heb ik meten weer internet. Het is om moedeloos van te worden, want ik denk dat als ik verbonden ben met m'n router ik automatisch ook internetverbinding heb, maar niet dus. Weet zelfs niet waar ik nu moet gaan zoeken waar het aan ligt. Kan makkelijk met 192.168.0.1 in het menu van de router komen, maar waar moet ik naar kijken om internetverbinding te krijgen?? Als iemand op een eenvoudige manier wat tips heeft, dan hoor ik dat heel graag...
Zet eerst alles uit----modem--router --pc/laptop

Zet de modem aan na minimaal 5 minuten gewacht te hebben, branden alle lampjes dan de stroom op de router zetten,paar minuten wachten.
Doe daarna je pc/laptop aan
Daarna moet alles werken.
Ik had een defect router met dezelfde problemen als jij, en isdus binnen een week omgeruild. Aangesloten en werkte meteen goed zonder problemen.
Oud 17 juli 2009, 19:50
TV Smurf's schermafbeelding
TV Smurf TV Smurf is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Complete/Ubee EVM3200/NG3700
DTV: CI+ Quantis CAM/Humax iHDR5200c
Standaard

Het "probleem" zit in het MAC adres. De Ziggo modem kent van je bestaande router (of als je je pc direct erop aangesloten had van je pc) een bepaald LAN interface MAC adres.

Als je die nieuwe Sitecom erop hangt, verandert dat en dus weigert de Ziggo kabelmodem je. Inderdaad kan je de volgorde van alles uit & aan (modem, router en pc) doen. Wat ook werkt is even in je bestaande router naar het MAC adres kijken (die van de internet zijde uiteraard) - die opschrijven en dan in de Sitecom via de wizard (kabel zonder userid & password) in te geven bij "Clone MAC adres". Een gebruikernaam (vroeger CP12345-A o.i.d.) is niet meer nodig.

Dit werkte, althans bij mij, vlekkeloos.

En: vergeet niet om direct het wachtwoord van je router te wijzigen!!!
Oud 17 juli 2009, 21:54
Junior Member

Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV Smurf Bekijk bericht
Het "probleem" zit in het MAC adres. De Ziggo modem kent van je bestaande router (of als je je pc direct erop aangesloten had van je pc) een bepaald LAN interface MAC adres.

Als je die nieuwe Sitecom erop hangt, verandert dat en dus weigert de Ziggo kabelmodem je. Inderdaad kan je de volgorde van alles uit & aan (modem, router en pc) doen. Wat ook werkt is even in je bestaande router naar het MAC adres kijken (die van de internet zijde uiteraard) - die opschrijven en dan in de Sitecom via de wizard (kabel zonder userid & password) in te geven bij "Clone MAC adres". Een gebruikernaam (vroeger CP12345-A o.i.d.) is niet meer nodig.

Dit werkte, althans bij mij, vlekkeloos.

En: vergeet niet om direct het wachtwoord van je router te wijzigen!!!

In eerste instantie heb ik gedaan wat er een paar blaadjes hiervoor stopnd, Alle stroom overal af, pc uit. Na 30 minuten modem weer op de stroom gezet, daarna router stroom er op en daarna pc gestart. Niets deed het en het probleem was er nog.
Hierna heb ik de wizard weer gedraaid en gekozen voor geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen, daarna opent een pagina, waar je op clone MAC adres kan klikken en daarna de router gereset.Wonder boven wonder, mijn nieuwe router gaat nu zonder problemen op internet, dus wat hierboven staat zal waarschijnlijk het meest voorkomende probleem zijn.
Misschien kan iemand daar een sticky van maken voor alle nieuwe eigenaren van de WL-342 Sitecom Wireless 300 N X3 Emotion Routers.
Bedankt voor de adviezen, ben er weer mee geholpen..
Oud 22 juli 2009, 16:35
Ceesre Ceesre is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Vandaag mijn nieuwe router gekregen, alles aangesloten en werkt meteen zonder problemen.
Maar nu heb ik het probleem dat internet spontaan weg is.
Moet de modem en router herstarten, verrvolgens werkt het weer.
Komt nu bijna elke dag voor.
Bij mijn oude router linksys kwam dit niet voor.
Wie weet meer over deze router van sitecom
Oud 22 juli 2009, 17:53
Junior Member

Standaard

Misschien kan je de aan mij opgegeven oplossing proberen. Bij mij werkte het meteen uitstekend en ik heb nog steeds een uitstekend werkend internet met WPA2 beveiliging. Oplossing was trouwens aan gedragen door TV Smurf, waarvoor nog steeds nog mijn hartelijke dank.

Hierna heb ik de wizard weer gedraaid en gekozen voor geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen, daarna opent een pagina, waar je op clone MAC adres kan klikken en daarna de router gereset.Wonder boven wonder, mijn nieuwe router gaat nu zonder problemen op internet, dus wat hierboven staat zal waarschijnlijk het meest voorkomende probleem zijn

Citaat:
Maar nu heb ik het probleem dat internet spontaan weg is.
Moet de modem en router herstarten, verrvolgens werkt het weer.
Komt nu bijna elke dag voor.
Bij mijn oude router linksys kwam dit niet voor.
Wie weet meer over deze router van sitecom
Oud 22 juli 2009, 20:11
Ceesre Ceesre is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert59 Bekijk bericht
Misschien kan je de aan mij opgegeven oplossing proberen. Bij mij werkte het meteen uitstekend en ik heb nog steeds een uitstekend werkend internet met WPA2 beveiliging. Oplossing was trouwens aan gedragen door TV Smurf, waarvoor nog steeds nog mijn hartelijke dank.

Hierna heb ik de wizard weer gedraaid en gekozen voor geen gebruikersnaam en wachtwoord invullen, daarna opent een pagina, waar je op clone MAC adres kan klikken en daarna de router gereset.Wonder boven wonder, mijn nieuwe router gaat nu zonder problemen op internet, dus wat hierboven staat zal waarschijnlijk het meest voorkomende probleem zijn
Dat had ik dus niet gedaan,op clone MAC adres klikken.
NU even afwachten of het nu beter gaat
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten