Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2009, 10:36
BoJaNgLeS's schermafbeelding
BoJaNgLeS BoJaNgLeS is offline
Member

Ziggo Internet: Z3i
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV Smurf Bekijk bericht
Het "probleem" zit in het MAC adres. De Ziggo modem kent van je bestaande router (of als je je pc direct erop aangesloten had van je pc) een bepaald LAN interface MAC adres.

Als je die nieuwe Sitecom erop hangt, verandert dat en dus weigert de Ziggo kabelmodem je. Inderdaad kan je de volgorde van alles uit & aan (modem, router en pc) doen. Wat ook werkt is even in je bestaande router naar het MAC adres kijken (die van de internet zijde uiteraard) - die opschrijven en dan in de Sitecom via de wizard (kabel zonder userid & password) in te geven bij "Clone MAC adres". Een gebruikernaam (vroeger CP12345-A o.i.d.) is niet meer nodig.

Dit werkte, althans bij mij, vlekkeloos.

En: vergeet niet om direct het wachtwoord van je router te wijzigen!!!
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!! <--- sorry for that

Ik heb dus hetzelfde probleem, en ik ben zo blij dat ik eindelijk mensen gevonden heb met hetzelfde probleem. Ik dacht dat ik gek werd. Al helemaal omdat ik al maanden met dit probleem zit en men zelfs bij ziggo niet wist wat er aan de hand was (duh)

Maar goed, ik heb wel een probleem met het oplossen ervan.

Als ik doe wat jullie zeggen en via de wizard - kabel zonder gebruikersnaam + password mijn mac adres wil veranderen, krijg ik de volgende melding:

No additional data is required,click "Apply"

Ik kan dus mijn mac adres niet aanpassen. Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit wel te kunnen doen?
Oud 1 oktober 2009, 09:29
vortex's schermafbeelding
vortex vortex is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb deze gisteren ontvangen. Zoals altijd: stroom van modem etc. en inderdaad internet op mijn bekabelde desktop. De draadloze laptop kan ik echter onmogelijk wireless verbinden. De router wordt wel herkend maar verbinden met de WAP code die onderop de router staat werkt niet.
Via de IE explorer (XP) kan ik de pagina met instellingen (met dat nummer) van sitecom niet opvragen (beide computers niet) medeling: error 404 authorisation failed.
Hiervoor had ik ook een Sitecom router (Mimo), en als ik die weer aansluit werkt alles meteen weer...
Doe ik iets niet goed of moet ik iets anders instellen dat jullie weten???
Alvast erg bedankt voor een eventuele reactie....
Oud 1 oktober 2009, 10:28
janos's schermafbeelding
janos janos is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in een plus - TC7210Z
DTV: Quantis rechtstreeks in TV
Standaard

Ik heb deze gisteren ontvangen. Zoals altijd: stroom van modem etc. en inderdaad internet op mijn bekabelde desktop. De draadloze laptop kan ik echter onmogelijk wireless verbinden. De router wordt wel herkend maar verbinden met de WAP code die onderop de router staat werkt niet.
Via de IE explorer (XP) kan ik de pagina met instellingen (met dat nummer) van sitecom niet opvragen (beide computers niet) medeling: error 404 authorisation failed.
Hiervoor had ik ook een Sitecom router (Mimo), en als ik die weer aansluit werkt alles meteen weer...
Doe ik iets niet goed of moet ik iets anders instellen dat jullie weten???
Alvast erg bedankt voor een eventuele reactie....

Heb je deze router pas ontvangen ?
Zoja waar heb je hem vandaan, kan misschien zijn dat je niet de eerste gebruiker bent, heb ik ook gehad.
Ik kreeg een omgeruilde als schowroom model mee.
Er moet op de router een klein resetknopje zitten.
Knopje een paar seconden ingedrukt houden, hierna even de spanning eraf.
Hiermee wis je alle data wijzigingen en eventuele paswoorden.
Hierna alles nog een keer proberen, is bij mij wel gelukt.
Eventueel andere wpa code invoeren.
Oud 1 oktober 2009, 10:37
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janos Bekijk bericht

Er moet op de router een klein resetknopje zitten.
Knopje een paar seconden ingedrukt houden, hierna even de spanning eraf..
Paar seconde = minimaal 15 seconden
Oud 1 oktober 2009, 10:43
vortex's schermafbeelding
vortex vortex is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb deze via Wehkamp..helemaal nieuw.
Ga het straks weer eens proberen. Bedankt!!
Oud 1 oktober 2009, 11:06
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vortex Bekijk bericht
Ik heb deze via Wehkamp..helemaal nieuw.
Ga het straks weer eens proberen. Bedankt!!
Helaas is dat ook bij Wehkamp niet helemaal waar, ik heb regelmatig dingetjes gekregen waar al dan niet duidelijk een eerdere 1e eigenaar mee bezig is geweest
( ik stuur het dan ook bij de eerste hobbel retour, geen zin om andermans rommel op te ruimen, het zal niet voor niets retour gegaan zijn )

onze Wii waren de dozen al open geweest, per omgaan retour gegaan, niet eens verder gekeken, en een nieuwe gehaald bij Dixons
Oud 3 oktober 2009, 10:45
beatrixhond's schermafbeelding
beatrixhond beatrixhond is offline
Junior Member

Standaard router sitecom WL 342

Hallo, ik heb een nieuwe router Sitecom WL 342. Mijn vorige router van Netgear deed het goed, maar deze heeft WPA2 en meer bereik. Maar: hij is erg instabiel. Ik heb nu wel internetverbinding (anders kon ik dit niet posten), maar dan plotseling heb ik wel verbinding met de router (signaal zat), maar kan ik toch het internet niet op: 'kan de pagina niet weergeven'.
Iemand een idee hoe dat kan?
Oud 3 oktober 2009, 12:15
Senior Member

Standaard

Aardstralen ?

Misschien kan je aangeven wat je hebt gedaan, en al geprobeert ?
Oud 3 oktober 2009, 13:25
beatrixhond's schermafbeelding
beatrixhond beatrixhond is offline
Junior Member

Standaard router sitecom WL 342

Nou, modem aan en uitgezet, router aan en uit gezet, computers aan en uit gezet. De hele riedel. En soms maaktie dan ineens weer verbinding, soms ook niet.
Als het netwerk niet wordt gebruikt zet ik de router uit. Maar dat moet toch kunnen zonder dat ik daarna eerst ook het modem weer moet resetten. Bij de Netgear router was dat geen probleem.
Ik las ergens iets dat het met toewijzen van IPadressen door Ziggo te maken kan hebben, maar dan snap ik nog niet waarom het bij de Netgear geen problemen opleverde en bij de Sitecom router (die veel nieuwer en dus neem ik aan moderner is) wel!
Oud 3 oktober 2009, 18:24
Senior Member

Standaard

Heb je de router al eens ge-reset, fabrieksinstellingen en van daaruit een voor een de settings weer terugzetten.
begin met de klok goed zetten, en dan het logbestand te bestuderen.

wat ook wel kan helpen is de firmware update te installeren van de sitecompagina.
Het uitdelen van IPadressen is een protocol wat elke router normaal moet ondersteunen, zoniet ligt het in de router, niet aan de provider.

( spookverhalen van 'een' poster hier op het forum wil niet zeggen dat het een werkelijkheid is )
kijk het log na, enspeur naar vreemde zaken

9 ik raadt persoonlijk af om een router "uit" te zetten, maar dat is mijn mening, dat zou er niet toe moeten doen
het risico wat je loopt is dat je regelmatig een ander IPadres krijgt, iets wat me in jouw situatie niet een probleem moet zijn ( juist een oplossing )
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten