Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Mededelingen

Router Hulp bij (eigen) router en firewall problemen en instellingen

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 augustus 2009, 23:08
j.toet's schermafbeelding
j.toet j.toet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-Eén Extra / Modem: Arris Touchstone TM-702B
DTV: Samsung DCB-B270R / Router: D-Link DIR-655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.toet Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ken dit forum pas sinds vandaag, dus kon helaas niet eerder deze discussie lezen. Via de site van Ziggo kwam ik bij de Sitecom WL-342 uit. Ik dacht: hij wordt hier gepromoot en met 300 Mbps zit het inderdaad voorlopig wel goed. Op internet zag ik bij diverse sites ook de 300 Mbps genoemd staan. Uiteraard zag ik ook dat op de site van Sitecom wordt aangegeven dat dit neerkomt op 85-140 Mbps werkelijke snelheid. Dit alles is nog steeds met de toekomstige 100 Mbps snelheid van Ziggo Alles-in-Eén Extra te doen. Ziggo zegt ook op de site dat je met deze router voorlopig klaar bent.
Nu lees ik hier verhalen dat de WAN poort niet meer dan 43 Mbps doorlaat. Waarom adverteert Ziggo er dan mee ? Dan heb je er toch al niets aan met de huidige verhoging naar 50 Mbps ?
Ik heb dit topic doorgelezen maar kon nog geen echt antwoord op deze vraag vinden. Kan iemand dit eens nader verklaren / uitleggen ? Of snappen jullie hier ook niks van ?
Iemand een reactie hierop ?

Jeffrey
Oud 10 augustus 2009, 00:41
eisbaer's schermafbeelding
eisbaer eisbaer is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Z2+tv, UBEE evw320B
DTV: humax irhd 5000c
Standaard

Het antwoord op die vraag kan alleen de adverteerder geven. Al het andere is speculatie.
Oud 10 augustus 2009, 00:55
j.toet's schermafbeelding
j.toet j.toet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-Eén Extra / Modem: Arris Touchstone TM-702B
DTV: Samsung DCB-B270R / Router: D-Link DIR-655
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eisbaer Bekijk bericht
Het antwoord op die vraag kan alleen de adverteerder geven. Al het andere is speculatie.
Snap ik, maar ik bedoelde meer of anderen hetzelfde gevoel overhouden aan de tekst op de Ziggo website. Ik ben benieuwd hoe anderen hier over denken, wat eraan te doen is en of meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.

Jeffrey
Oud 10 augustus 2009, 13:04
Spartagek's schermafbeelding
Spartagek Spartagek is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Op de terugweg naar Ziggo
DTV: Horizon + Extra box en CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henniep Bekijk bericht
Hallo Spartagek.

Lees de onderstaande links eens. Ziggo geeft anders aan dan jij uitlegt. Dat helpdesks vaak via een extern bedrijf gaan is al tijden bekend. Echter als je voor een firma een helpdesk bent behoor je de zaken van je opdrachtgever (Ziggo) goed te behartigen en personeel in te zetten die de vragen over je producten of producten die jouw product ondersteunen goed kunnen beantwoorden.

http://www.ziggo.nl/over-ziggo

https://www.sluitallesaan.nl/korting/

https://www.sluitallesaan.nl/shop/frontpage.jsf

Nieuwe klanten van Alles-in-1 en Internet kunnen direct bij de bestelling de standaard- of premium router bestellen. Bestaande klanten van Alles-in-1 en Internet verwijzen we door naar de partnerwebsite SluitAllesAan.nl.

Groeten,

Henniep.
De belangen worden behartigd, alleen niet naar voldoening vanposter, dat is een groot verschil.

hij had het over de ondersteuning van een stuk hardware.
Dat Ziggo hier een fout in gemaakt heeft, bestrijdt ik ook helemaal niet, en dat ze van het begin af aan een andere router hadden moeten aanbevelen roep ik al langer.

Maar de ondersteuning van de bediening ligt niet bij Ziggo, maar bij de leverancier ( sluitallesaan ) en de fabrikant.

De HD medewerker heeft suggesties gedaan, en kreeg te horen dat er geen resetknop opzat van de gebruiker, dit terwijl deze wel degelijk aanwezig was, wat in de manual gewoon is terug te vinden
dat dat knopje er 'iets anders' uitziet dan normaal, kun je de helpdesk niet verwijten
( misschien heeft betrokken medewerker zijn info al aangepast, op basis van verkregen info )
Oud 11 augustus 2009, 20:18
Drone's schermafbeelding
Drone Drone is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.toet Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ken dit forum pas sinds vandaag, dus kon helaas niet eerder deze discussie lezen. Via de site van Ziggo kwam ik bij de Sitecom WL-342 uit. Ik dacht: hij wordt hier gepromoot en met 300 Mbps zit het inderdaad voorlopig wel goed. Op internet zag ik bij diverse sites ook de 300 Mbps genoemd staan. Uiteraard zag ik ook dat op de site van Sitecom wordt aangegeven dat dit neerkomt op 85-140 Mbps werkelijke snelheid. Dit alles is nog steeds met de toekomstige 100 Mbps snelheid van Ziggo Alles-in-Eén Extra te doen. Ziggo zegt ook op de site dat je met deze router voorlopig klaar bent.
Nu lees ik hier verhalen dat de WAN poort niet meer dan 43 Mbps doorlaat. Waarom adverteert Ziggo er dan mee ? Dan heb je er toch al niets aan met de huidige verhoging naar 50 Mbps ?
Ik heb dit topic doorgelezen maar kon nog geen echt antwoord op deze vraag vinden. Kan iemand dit eens nader verklaren / uitleggen ? Of snappen jullie hier ook niks van ?

Groeten,

Jeffrey
Ik heb zelf de Sitecom WL-342 V2 002. Ik haal bij snelheidstesten maximaal tussen de 48 en 49 mbps. Dat verhaal over die 43 mbps vind ik dus ongeloofwaardig tenzij het een andere versie is dan die ik heb. Het zou wel een beetje onzinnig zijn dat de WAN -> LAN snelheid maximaal 43 mbps is. Ik stel m'n router wel zorgvuldig in. Maximale beveiliging en een kanaal waar zo min mogelijk op staat te zenden, en die vrijwel interferentie vrij is.

In deze versie van de router zitten wel een paar bugs helaas. UPNP werkt niet en firewall regels worden gewoon genegeerd als je gebruik maakt van een (bepaald) VLSM subnet voor de DHCP server. Ik heb deze via de site aangegeven, maar er geen reactie op gehad. Zal wel niets mee gebeuren denk ik. Maar ja, positief blijven
Oud 12 augustus 2009, 00:00
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drone Bekijk bericht
Ik heb zelf de Sitecom WL-342 V2 002. Ik haal bij snelheidstesten maximaal tussen de 48 en 49 mbps. Dat verhaal over die 43 mbps vind ik dus ongeloofwaardig tenzij het een andere versie is dan die ik heb. Het zou wel een beetje onzinnig zijn dat de WAN -> LAN snelheid maximaal 43 mbps is. Ik stel m'n router wel zorgvuldig in. Maximale beveiliging en een kanaal waar zo min mogelijk op staat te zenden, en die vrijwel interferentie vrij is.

In deze versie van de router zitten wel een paar bugs helaas. UPNP werkt niet en firewall regels worden gewoon genegeerd als je gebruik maakt van een (bepaald) VLSM subnet voor de DHCP server. Ik heb deze via de site aangegeven, maar er geen reactie op gehad. Zal wel niets mee gebeuren denk ik. Maar ja, positief blijven
Ik denk dat er een nieuwe versie is uitgekomen dan, want de "oude" gaf niets dan problemen.
Ook bij 'gevorderde' gebruikers

Sitecom doet dat wel vaker, een V-2 versie uitgeven, zonder ruchtbaarheid daaraan te geven
alleen is het in dit geval jammer dat de slechte naam al daar is
Oud 12 augustus 2009, 07:36
Henniep's schermafbeelding
Henniep Henniep is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Arris
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spartagek Bekijk bericht
De belangen worden behartigd, alleen niet naar voldoening vanposter, dat is een groot verschil.

hij had het over de ondersteuning van een stuk hardware.
Dat Ziggo hier een fout in gemaakt heeft, bestrijdt ik ook helemaal niet, en dat ze van het begin af aan een andere router hadden moeten aanbevelen roep ik al langer.

Maar de ondersteuning van de bediening ligt niet bij Ziggo, maar bij de leverancier ( sluitallesaan ) en de fabrikant.

De HD medewerker heeft suggesties gedaan, en kreeg te horen dat er geen resetknop opzat van de gebruiker, dit terwijl deze wel degelijk aanwezig was, wat in de manual gewoon is terug te vinden
dat dat knopje er 'iets anders' uitziet dan normaal, kun je de helpdesk niet verwijten
( misschien heeft betrokken medewerker zijn info al aangepast, op basis van verkregen info )
Klopt, Dat het knopje ergens anders zit kun je de HD-medewerker niet verwijten. Wat wel blijft is dat het van een helpdesk een tekortkoming is dat ze dat niet weten. Anders is de term helpdesk toch echt te hoog gegrepen. Dat ik het zelf niet heb opgemerkt in de beschrijving komt door het niet goed doorlezen van de beschrijving en ligt geheel aan mijn kant. Waar ik het nu over heb is over de kennis van de helpdesk. Dat is het gevaar als je dit soort zaken uitbesteed. Ik heb eerder ook contact gehad met deze desk, maar dan de afdeling verkoop. Ook onderdeel van Ziggo. Wisten niet eens van de actiekorting https://www.sluitallesaan.nl/korting/, sterker nog de eerste medewerker die ik aan de lijn had vertelde mij dat dit niet bestond. De volgende dag had ik een andere medewerker aan de lijn, JA!!!! Die wist het wel en heeft mij prima geholpen. Zal waarschijnlijk dus allemaal een de kennis en zeker BETROKKENHEID van de individuele helpdeskmedewerker liggen. Je bent op je werk omdat je graag wat wil verdienen en op de loonlijst staat of je komt om je brood te verdienen en vindt het werk ook leuk en ziet een uitdaging in de vragen die gesteld worden, met als doel het samen met de beller op te lossen c.q. te verbeteren.
Oud 12 augustus 2009, 11:46
Senior Member

Standaard

Daarkan ik je geen ongelijk ingeven, maar helaas is niet iedere medewerker gemotiveerd, of heeft er zelfs zin in.

Ik kom het ook tegen, en je kan er niets tegen doen, als bedrijf / opdrachtgever

Mijn oplossig voor dit soort mensen, zolang je plezier hebt in je werk, en je je werk naar behoren doet, hoor je me niet, maar kom niet om "extra's" als je geen inzet toont, die vordeeltjes gaan naar de mensen met inzet en kennis.
wij hebben regelmatig 'bonusjes' voor de top-performers, dit zijn dan de mensen zoals jij omschrijft, plezier + interesse, en niet alleen op zakelijk vlak.
op lange termijn werkt dit, alleen is het niet toepasbaar in elke situatie helaas.

gelukkig worden de "minder goede" wel gefilterd door de collega's en vinden deze underachievers het vaak niet lang leuk in deze situatie
Oud 12 augustus 2009, 12:34
Henniep's schermafbeelding
Henniep Henniep is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra / Arris
Standaard

Klopt.

In veel gevallen zal het zich wel oplossen. Soms kan dat wel een tijd duren. Zorg er inderdaad voor dat het voor de personen die echt willen er leuker op wordt. Opdrachten met eigen veratnwoordinig en een zekere vrijheid qua ivulling. Maar als je de gene die het goed doen geen aandacht geeft zakt dat uiteraard ook in. Je moet voor jezelf daar wel een lijn in trekken. Maar ja, ieder mens is anders en heeft z'n eigen karaklter en ervaringen.
Oud 13 augustus 2009, 00:28
rezet's schermafbeelding
rezet rezet is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in1 +
DTV: humax ir fox c
Standaard

Ik geef het op met deze hopeloze router, weg ermee. ga weer terug naar mijn netgear. alles geprobeerd, mac adres spoofen, modum resetten (stroom eraf), dan router aansluiten, op vaste (draadloze computer) gaat prima maar de labtop.s (3) ho maar. wel lokaal, geen (soms) internet. draadloos minder rijkwijte als de standaard ziggo netgear. Met recht shitcom. Helaas een aantal euries lichter en een illusie armer. Heeft iemand dit ding wel aan de praat gekregen zo ja graag een stappenplan. alvast bedankt. Als er een genie bestaat
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws > Router

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten