Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 augustus 2009, 23:53
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Question

CeeS,

Ik kan hier helaas niets controleren, maar de kans dat snmp voor het 192.168.100.1 adres uitstond was natuurlijk altijd aanwezig.
Ik ben trouwens een groot tegenstander van een dergelijke betutteling van gebruikers door ziggo. Snmp (en trouwens ook web-interfaces) als uitlees en event-trap hulp, kan gebruikers, helpdesk en monteurs uren, zo niet dágen, werk schelen; dat behéér via snmp voor de gebruiker geblokkeerd staat (maar die zet je überhaupt niet op public) is overigens zeer terecht.

Maar de gebruikers behandelen als een stel onbenullen en de helpdesk bevolken met lieden van vergelijkbare of mindere achtergrond irritteert mateloos.

Je kunt natuurlijk altijd zélf 10.x.x.x adressen bij jou in de buurt gaan uitvragen/ laten uitvragen, hopelijk zit daar een wachtwoord op dat niet op de daarvoor beschikbare password-generatoren reageert......

Ik heb over dat 16QAM overigens dezelfde twijfels als jij, maar volgens de specificaties moet zélfs die 16QAM voldoende zijn.
Je gaat dan al snel denken aan een storing die zowel de terugval in protocol als de terugval in snelheid veroorzaakt (noise-generatie in een tussenversterker, die zelf wel op volle signaalsterkte staat terug te blazen?)

Mees de Roo
Oud 3 augustus 2009, 10:53
Barfman's schermafbeelding
Barfman Barfman is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Netgear WNDR3700 (N600)
DTV: Cisco 8485DVB + CI+
Standaard

Nou, na net mijn pc aangezet te hebben, lijkt het een stuk beter dan de voorbije dagen. Ik zal nog even mijn status pagina posten en een speedtest, klik op plaatjes voor grotere plaatjes.

Is dit acceptabel, mijn download lijkt me wel, mijn upload mis ik toch nog 1 Mbit, wat voor de upload snelheid toch 1/5 is wat ik mis.

Update: Inmiddels is mijn upload alweer gezakt de laatste 1 1/2 uur naar 2.8 mbit Ik denk dat ik mijn modem maar een zelfmoord poging laat ondergaan

Laatst gewijzigd door Barfman; 3 augustus 2009 om 11:44
Oud 3 augustus 2009, 18:58
Senior Member

Standaard

Oke, ik ben ten einde raad. Ik kom thuis, en ging even mijn mail checken en nog wat opzoeken op internet. Ik vond dat IE de websites erg traag lade, en dacht ga even checken wat er aan de hand is. Wat schets mijn verbazing, weer staat mijn channel type van mijn upload stream op DOCIS1, en weer komt mijn upload niet boven de 1Mbit. Wat me wel opviel, is dat ik eerst een paar keer mijn verbinding kwijt was, gewoon spontaan tijdens het surfen vanmorgen. Dit had ik bedacht ik me gelijk, ook voorgaande aan het vorige probleem hierboven. Ik word er echt niet goed van. Heb gisteren al voor zeker 6 euro gebeld naar de helpdesk, maar heb geen zin om weer een half tot een uur aan die lijn te hangen, dit kost me gewoon een flink bedrag elke keer, en dit terwijl het een probleem van ziggo is. Het lijkt er op dat de klant de problemen van ziggo moet betalen. Wat kan ik het beste doen nu?

Oud 3 augustus 2009, 19:15
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barfman Bekijk bericht
terwijl het een probleem van ziggo is. Het lijkt er op dat de klant de problemen van ziggo moet betalen. Wat kan ik het beste doen nu?
Ik denk dat het toch een probleem met je modem is, want het is vreemd dat je uitgangsvermogen van je upstream weer heel laag is. (39.5 dBmv) Wanneer je upstream terugschakelt naar docsis-1 en een lage speed verwacht je juist dat het signaal extreem slecht is en het modem juist veel vermogen zou moet maken (53dBmV of zoiets).
Oud 3 augustus 2009, 20:14
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Ik denk dat het toch een probleem met je modem is, want het is vreemd dat je uitgangsvermogen van je upstream weer heel laag is. (39.5 dBmv) Wanneer je upstream terugschakelt naar docsis-1 en een lage speed verwacht je juist dat het signaal extreem slecht is en het modem juist veel vermogen zou moet maken (53dBmV of zoiets).
Inderdaad, ik zal dan toch maar bellen morgen, en eens kijken of ik mijn belkosten terug kan krijgen, want op deze manier kan ik ook geld verdienen.
Oud 3 augustus 2009, 22:29
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Exclamation

CeeS,

Ik vind een upstream signaal dat laag is bij een slechte verbinding en hoger bij een goede in eerste instantie ook vreemd, maar bij nadere beschouwing wellicht toch zeer goed verklaarbaar.

Neem de volgende situatie:
Ziggo Upstream access-point<<<Upstream tussen-versterker<<<Barfman Modem.
Situatie 1 (Upstream tussenversterker werkt goed):
Ziggo access-point vraagt een redelijke versterking van tussenversterker; tussenversterker vraagt een redelijke versterking (41 dBmV) van modem; iedereen is en DOCSIS 2.0!
Situatue 2 (Upstream tussenversterker is gaga; produceert b.v. zelf veel noise):
Ziggo access-pont vraagt maximale versterking van tussenversterker; tussenversterker vraagt minder versterking van modem, anders oversturing uitgang;
Ziggo<<<tussenversterker toch zo slecht dat DOCSIS 1.1 en Barfman

Er schijnen nog tussenvormen tussen (1) en (2) voor te komen, maar de bottomline is dat voor Barfman een monteur een rondje langs (een) tussenversterker(s) moet gaan maken.

Mees de Roo
Oud 3 augustus 2009, 23:06
Senior Member

Standaard

Kan het geen probleem van het modem zelf zijn. Zoals ik al zei, mijn modem heeft denk ik een reboot gemaakt spontaan, en daarna was de upstream klote. Dit gebeurde bij beide 2 momenten dat mijn channel type naar DOCSIS1 ging. Ik zeg spontaan een reboot, omdat in beide gevallen mijn verbinding 1 of 2 keer wegviel, waarna het dus slechter werd. Kan het zijn dat het modem geen instellingen onthoud? Toevallig zit ik ook op tweakers.net, en kwam daarnet iemand tegen die exact hetzelfde meemaakt als mij nu. Heb hem ook even gevraagd of hij misschien nog wat info heeft om hier te posten, wat van belang kan zijn.

Zelfde probleem op tweakers
Oud 3 augustus 2009, 23:24
Senior Member

Standaard

Lijkt er inderdaad erg op.
Reboot zegt weinig; als de upstream nog slechter wordt krijg je een T3 (timeout) en een herstart (oorzaak/gevolg andersom).
Vragen/opmerkingen:
1. Welke postcode heeft Xippie?
2. Barfman en Xippie zitten beiden op een gemodificeerde docsis-2 CMTS (3 downstreams); even opletten of dat daar vaker voorkomt.

Mees de Roo
Oud 3 augustus 2009, 23:41
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
2. Barfman en Xippie zitten beiden op een gemodificeerde docsis-2 CMTS (3 downstreams); even opletten of dat daar vaker voorkomt.
Dat is in heel ex-Multikabel gebied nog zo
Oud 3 augustus 2009, 23:43
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Lijkt er inderdaad erg op.
Reboot zegt weinig; als de upstream nog slechter wordt krijg je een T3 (timeout) en een herstart (oorzaak/gevolg andersom).
Vragen/opmerkingen:
1. Welke postcode heeft Xippie?

Mees de Roo
Postcode weet ik niet, maar als zijn profiel op tweakers klopt, woont hij in Amsterdam

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten