Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 augustus 2009, 23:58
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barfman Bekijk bericht
Ik heb de NTU 862/60E (DATASHEET PDF FILE) Ik heb de kabelingang op de Cable I/Q R-TV aangesloten, en het modem op de I/Q 3 ingang.
De I/Q 3 ingang heeft al de minste gain, dus je kan dit niet verder omlaag brengen. Zonder die splitter/versterker kun je het modem niet aansluiten.
Oud 2 augustus 2009, 08:55
Barfman's schermafbeelding
Barfman Barfman is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Netgear WNDR3700 (N600)
DTV: Cisco 8485DVB + CI+
Standaard

Ik heb even de kans gehad om de splitter eruit te halen, en het modem rechtsstreeks op de kabelingang te zetten (logfile en status bijgesloten). Resultaat, er veranderd niets aan mijn upload, die blijft op 1 Mbit steken.

Oud 2 augustus 2009, 11:47
Senior Member

Standaard

Ik heb uiteindelijk maar naar ziggo gebeld, maar zoals ik al verwacht had, wordt je behandeld als een klein kind die nog geen eens zijn kond kan afvegen. Bah, wat baal ik van heel dat ziggo, ik heb al tig keer mijn modem 10 minuten of langer uitgezet, en toch vragen ze na 23 minuten bellen (2,3 euro), of ik mijn modem wil uitzetten, anders maken ze er geen technisch report van, zodat er iemand langs kan komen. Hij bleef maar doorhameren dat ik mijn modem moest uitzetten, terwijl ik vroeg of hij niet gelijk een technisch report kan maken. Ook zei hij dat ik waarschijnljk niet de laatste firmware heb, maar bij mij weten heb ik dat wel, zie de screens. Dat het channel type van docis 2 naar docis 3 is veranderd maakte niets uit volgens de medewerker. Ik wou dat er een goed alternatief was voor ziggo, want dan was ik snel weg.

Oud 2 augustus 2009, 12:01
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Question

Barfman,
Je zegt dat je de splitter/versterker er tussenuit gehaald hebt.
Ik vindt daar volstrekt niets van terug in de signaalsterktes die je uit het modem leest; ik zou daaruit moeten concluderen dat de splitter/versterker 0 dB upstream en 0 dB downstream versterkt/verzwakt (). Weet je heel zeker dat we over hetzelfde apparaat praten, en zit de stekker van de splitter/versterker bij normaal (ertussen zittend) bedrijf in het stopcontact?
Hoe zitten AOP, eventuele splitter, splitter/versterker, router en PC's aangesloten en met welke kabels e.d.?
Heb je de juiste signaalfiles gepubliceerd?

Laatst gewijzigd door meesdroo; 2 augustus 2009 om 12:17
Oud 2 augustus 2009, 12:52
Senior Member

Standaard

Ja ik heb de splitter er volledig tussenuit gehad, en het modem rechtsstreeks op de kabelingang gezet, ik heb gewoon de kabels gebruikt die multikabel/ziggo geleverd hebben bij de aansluiting. De splitter heeft de monteur er zelf tussen gezet destijds, en die heb ik nooit veranderd of er tussenuit gehaald. Ik heb vorige week de nieuwe kabels gebruikt die bij het pakket zat van de aris modem, verders niets veranderd, alleen de kabels vernieuwd. In het begin tot afgelopen donderdag kwam mijn upload nog wel tot 3 a 3.5 mbit, maar de laatste 2 dagen niet meer boven de 1 mbit. Dit allemaal zonder veranderingen aan mijn PC, Modem, Router etc.....

Hier nog een photo hoe ik het aangesloten hebt, klik op de photo voor een grotere photo.

Oud 2 augustus 2009, 15:06
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Question

Ok, ik heb die splitter/versterker even nagezocht en er zit ook een actieve versterker in de terugvoer die zo is afgeregeld (0 dB) dat hij split/meng-verliezen precies compenseert. Dat 0 dB verschil in de upstream signalen klopt dus goed.

Bij de downstream signalen zou er een winst van 1.5 dB mét splitter/versterker te zien moeten zijn. Die komt er niet uit, er lijkt zelfs een klein verlies (1 dB) te zijn. Gezien de goede signal/noise cijfers zou dat geen probleem mogen opleveren.

Conclusie is dus dat je splitter NIET verantwoordelijk is/kan zijn voor je snelheids-probleem.

Het terugschakelen van 64QAM naar 16QAM kan ik op zich niet thuisbrengen. Het vermoeden van signaal-problemen komt onwillekeurig bij je op.
Toch is dat niet helemaal terecht. Voor 16QAM bij een symbolrate van 2560 Ksym/sec is de theoretiche maximum data-rate 10.24 Mbits/sec, wat in de praktijk meestal neerkomt op 8 Mbits/sec (voor 64QAM bij 5120 Ksym/sec is dat 30.72 Mbits/sec resp. 27 Mbits/sec).
Deze waarden liggen niet alleen vér boven de door jou gemeten waarden, maar ook boven de aangeboden maxima.

Probeer dat (CM) log eens in beweging te krijgen; lees het eventueel via snmp uit. Zie:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...6&postcount=39

Mees de Roo
Oud 2 augustus 2009, 15:32
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Ok, ik heb die splitter/versterker even nagezocht en er zit ook een actieve versterker in de terugvoer die zo is afgeregeld (0 dB) dat hij split/meng-verliezen precies compenseert. Dat 0 dB verschil in de upstream signalen klopt dus goed.

Bij de downstream signalen zou er een winst van 1.5 dB mét splitter/versterker te zien moeten zijn. Die komt er niet uit, er lijkt zelfs een klein verlies (1 dB) te zijn. Gezien de goede signal/noise cijfers zou dat geen probleem mogen opleveren.

Conclusie is dus dat je splitter NIET verantwoordelijk is/kan zijn voor je snelheids-probleem.

Het terugschakelen van 64QAM naar 16QAM kan ik op zich niet thuisbrengen. Het vermoeden van signaal-problemen komt onwillekeurig bij je op.
Toch is dat niet helemaal terecht. Voor 16QAM bij een symbolrate van 2560 Ksym/sec is de theoretiche maximum data-rate 10.24 Mbits/sec, wat in de praktijk meestal neerkomt op 8 Mbits/sec (voor 64QAM bij 5120 Ksym/sec is dat 30.72 Mbits/sec resp. 27 Mbits/sec).
Deze waarden liggen niet alleen vér boven de door jou gemeten waarden, maar ook boven de aangeboden maxima.

Probeer dat (CM) log eens in beweging te krijgen; lees het eventueel via snmp uit. Zie:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...6&postcount=39

Mees de Roo
Java programma herkend de modem niet, heb nu geen router ertussen, gewoon kaal het modem. (Cable modem not found)
Ondertussen modem een uur uitgehad (Tja ) maar er is niets verbeterd. Ik denk dat ik maar een monteur laat komen.

Update:

Ik heb inmiddels weer gebeld, en deze beste man die ik nu had hield vol dat alles in extra 50/3 moet hebben. Ik vertelde hem dat het 50/5 moet zijn, maar hij twijfelde daar aan en ging er verder niet op in

De man ging naar mijn modem kijken, en kwam erachter dat ik maar 3 downstreams had, en dat moeten er 4 zijn. Ik vertelde hem dat dit nog niet kan in dit gebied, maar ook dat is onzin volgens hem. Uiteindelijk hielp een nieuwe activatie van mijn modem ook niet, en hij heeft het nu doorgespeeld naar de technische afdeling, en het zou dus snel opgelost moeten worden.

Intussen 45 minuten gebeld (bijna 5 euro), dit allemaal omdat het zo'n prima helpdesk is daar bij ziggo.

Laatst gewijzigd door Barfman; 2 augustus 2009 om 16:56
Oud 2 augustus 2009, 17:04
Senior Member

Exclamation

Dat kan komen omdat snmp niet doorgelaten wordt.
Snmp gebruikt UDP ports 161 en (voor traps) 162.
Deze poorten worden vaak geblokkeerd (zeker buiten het LAN) omdat zij een veiligheids-risico kunnen vormen. Kijk dit na in Windows Firewall en/of andere personal firewall of zelfs anti-virus programma's; schakel ze zonodig uit en vergeet niet ze naderhand asap weer aan te zetten.
Kijk, bij verder testen, eventueel in onderstaande posting naar hoe een PC een alias toegewezen kan krijgen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Maar je kunt ook proberen een monteur te krijgen. Let er bij contacten met de helpdesk op de volgende punten te controleren:
1. Laat de helpdesk jou het Serial Number (serie-nummer) van je modem doorgeven zoals ZIJ dat uit lezen. Vergelijk dat met het serie-nummer zoals JIJ dat uitleest (van te voren doen en opschrijven). Je zal niet de eerste zijn waarvan twee kabels in een wijkkast verwisseld zijn.
2. Laat de helpdesk jou de Firmware versie van je modem doorgeven zoals ZIJ dat uitlezen. Vergelijk dat met de Firmware versie zoals JIJ die uitleest (van te voren doen en opschrijven). Firmware download-problemen komen vaak voor.
3. Laat de helpdesk, wanneer die je opdraagt het modem uit en aan te zetten, nog VOORDAT de verbinding verbroken wordt, jou het ticketnummer doorgeven waaronder de storing dan (z.g.n.?) zou worden ingeschreven. Er bestaat de stellige indruk dat opnieuw opstarten gebruikt wordt om van een lastige klant af te komen. Meldt dat soort gevallen hier!
4. Accepteer geen opnieuw opstarten van het modem wanneer dat al uitgeprobeerd is, en wanneer de problemen geen verband houden met dat opstarten (b.v. hangende firmware-load); de helpdesk-medewerker kan het log van die vorige opstart net zo makkelijk uitlezen als dat van een volgende. 5. Accepteer geen langere wachttijden voor opnieuw opstarten dan 10 seconden. Technisch gezien heeft een wachttijd van 10 minuten geen enkele zin. Een helpdesk medewerker gaat ook echt niet 10 minuten zitten wachten tot jij weer in de lucht komt, maar jij bent wel 10 minuten niet in staat om te klagen.

Mees de Roo
Oud 2 augustus 2009, 18:04
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Dat kan komen omdat snmp niet doorgelaten wordt.
Snmp gebruikt UDP ports 161 en (voor traps) 162.
Deze poorten worden vaak geblokkeerd (zeker buiten het LAN) omdat zij een veiligheids-risico kunnen vormen. Kijk dit na in Windows Firewall en/of andere personal firewall of zelfs anti-virus programma's; schakel ze zonodig uit en vergeet niet ze naderhand asap weer aan te zetten.
Kijk, bij verder testen, eventueel in onderstaande posting naar hoe een PC een alias toegewezen kan krijgen:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Maar je kunt ook proberen een monteur te krijgen. Let er bij contacten met de helpdesk op de volgende punten te controleren:
1. Laat de helpdesk jou het Serial Number (serie-nummer) van je modem doorgeven zoals ZIJ dat uit lezen. Vergelijk dat met het serie-nummer zoals JIJ dat uitleest (van te voren doen en opschrijven). Je zal niet de eerste zijn waarvan twee kabels in een wijkkast verwisseld zijn.
2. Laat de helpdesk jou de Firmware versie van je modem doorgeven zoals ZIJ dat uitlezen. Vergelijk dat met de Firmware versie zoals JIJ die uitleest (van te voren doen en opschrijven). Firmware download-problemen komen vaak voor.
3. Laat de helpdesk, wanneer die je opdraagt het modem uit en aan te zetten, nog VOORDAT de verbinding verbroken wordt, jou het ticketnummer doorgeven waaronder de storing dan (z.g.n.?) zou worden ingeschreven. Er bestaat de stellige indruk dat opnieuw opstarten gebruikt wordt om van een lastige klant af te komen. Meldt dat soort gevallen hier!
4. Accepteer geen opnieuw opstarten van het modem wanneer dat al uitgeprobeerd is, en wanneer de problemen geen verband houden met dat opstarten (b.v. hangende firmware-load); de helpdesk-medewerker kan het log van die vorige opstart net zo makkelijk uitlezen als dat van een volgende. 5. Accepteer geen langere wachttijden voor opnieuw opstarten dan 10 seconden. Technisch gezien heeft een wachttijd van 10 minuten geen enkele zin. Een helpdesk medewerker gaat ook echt niet 10 minuten zitten wachten tot jij weer in de lucht komt, maar jij bent wel 10 minuten niet in staat om te klagen.

Mees de Roo
Ik heb het geprobeerd, firewall, virusscanner uitgezet, maar krijg nog geen verbinnding met mijn modem via dat java programma. Ik wacht het wel even af, ze gaan er iig naar kijken. Ik wil je bedanken voor je hulp, en zodra alles weer werkt zoals het moet zijn, laat ik wel even weten wat het probleem was.
Oud 2 augustus 2009, 23:16
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

snmp staat tot nu toe op alle modems bij Ziggo uit, ook op deze zo te zien, want ik krijg ook geen antwoord.

snmp is alleen bereikbaar op het externe lokale ip-adres (10.x.x.x) wat normale klanten niet kunnen bereiken, dus aan die tool hebben we vermoedelijk niets.

Dat van die 3 kanalen heeft ten eerste niets met je upload te maken en klopt wel degelijk. De persoon die je sprak weet zeker niet dat er in een groot deel van noordholland nog geen nieuwe docsis-3 cmts'sen staan.

Je upload is denk ik zo laag omdat je docsis 1.1 met 16QAM gebruikt, bij mij staat daar docsis 2.0 met een symbol-rate van 5120 en QAM64.
Bij een slecht signaal/storing op het upstream kanaal zal het modem automatisch terugschakelen naar QAM16. Vreemd is ook dat je upstream signaal level zo laag is, dus het lijkt of je signaal kwaliteit juist goed is, maar dan verwacht je weer geen QAM16..... Denk dat het even afwachten wordt wat de 2e lijns service hier van zegt komende week.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten