Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 2 september 2009, 21:50
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hanska Bekijk bericht
Begrijpelijk dat de optie niet bestaat, maar graag had ik de keuze tussen wel of geen update.

Misschien ouderwets, If it ain't broke, don't fix it !
Er is nog geen update voor het nieuwe modem beschikbaar, dus is die ook nog niet naar je modem gestuurd.
Oud 2 september 2009, 21:55
Math22's schermafbeelding
Math22 Math22 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra
DTV: Sony KDL40Z5500
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL
Natuurlijk zijn er mensen met een gebrekkige verbinding, dat sluit ik ook helemaal niet uit. Ik durf de volgende stelling ook wel aan, een groot deel van deze problemen wordt deels door de gebruiker zelf veroorzaakt. Door gebruik te maken van verkeerde splitters, instelling van routers, pc's en wat nog niet meer.

Wat een lul koek, proberen dit bj de klant neer te leggen. Zeker er zullen zeker mensen zijn die problemen hebben door eigen schuld. Hier anticipeert de HD ook steeds op. Maar kijk eens de laatste weken hoe druk het bij de telefonische HD is. Nee Ziggo heeft hier een grote veer gelaten en een product in de markt proberen te zetten wat niet voldoende is getest. Ik ik heb sinds het nieuwe modem alleen maar problemen en die zitten allemaal bij Ziggo. Hier is de wandcontact doos vervangen, de kabel van de splitter naar het modem, maar de problemen bleven precies het zelfde (steeds wegvallen verbinding) 2x monteur en de 2de gaf toe dat het probleem zit in de software in het modem maar voor een deel ook in de aparutuur voor de verdeling van de signalen bij Ziggo zeld dus niet bij de klant.

Math
Oud 2 september 2009, 21:56
Math22 Math22 is offline
Junior Member

Standaard Aanvulling

Bij de HD van Ziggo is het zo druk omdat er geen problemen zijn.

Math
Oud 2 september 2009, 22:02
Math22 Math22 is offline
Junior Member

Standaard Oud modem terug

Heb nu sinds vrijdag een oud modem terug laten plaatsen door een monteur van Ziggo en sindsdien zijn mijn verbindings problemen vooralsnog verleden tijd. Het loopt nu als een zonnetje.

Math
Oud 2 september 2009, 22:07
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Math22 Bekijk bericht
Wat een lul koek, proberen dit bj de klant neer te leggen. Zeker er zullen zeker mensen zijn die problemen hebben door eigen schuld. Hier anticipeert de HD ook steeds op. Maar kijk eens de laatste weken hoe druk het bij de telefonische HD is. Nee Ziggo heeft hier een grote veer gelaten en een product in de markt proberen te zetten wat niet voldoende is getest. Ik ik heb sinds het nieuwe modem alleen maar problemen en die zitten allemaal bij Ziggo. Hier is de wandcontact doos vervangen, de kabel van de splitter naar het modem, maar de problemen bleven precies het zelfde (steeds wegvallen verbinding) 2x monteur en de 2de gaf toe dat het probleem zit in de software in het modem maar voor een deel ook in de aparutuur voor de verdeling van de signalen bij Ziggo zeld dus niet bij de klant.

Math
Lezen.... Ik zeg een groot deel van de klachten.... Niet allemaal....

Was vandaag bij een Ziggo verkooppunt in Groningen (nee niet het Ziggo Kantoor) Na een korte discussie over Ziggo zegt deze beste man tegen mij. Wij krijgen ook veel klachten over Ziggo. Maar na door vragen blijkt het vaak aan de eigen installatie van de betreffende gebruikers te liggen.
Ik zeg bewust "hoezo??"

Zegt de man vervolgens, mensen kopen een Wireless N router, via internet lekker goedkoop enz dus denken ze met alles in 1 internet een snelle verbinding te hebben.

Ja, dat klopt zeg ik, is toch ook zo... nou zegt die man... wanneer je een singleband wireless N router aansluit op het eurodocis 3 modem haal je via de w-lan ongeveer de helft van je internetsnelheid...
Mensen gaan hier over klagen, krijgen bij ziggo bot omdat die de router niet heeft geleverd en komen vervolgens bij ons terecht als dealer.

Afijn, blijkt dus gewoon aan de wireless n router van de klant zelf te liggen. Dit en nog veel meer problemen komen ze tegen.

Coax-kabels zo dun dat je de kabel beter als waslijn kan gebruiken enz enz..

Het enige wat ik hier mee wil zeggen is dat wanneer je gaat klagen je zeker moet zijn dat het niet aan jou of je materiaal ligt. coaxcontact doezen, kabels, firewalls, antivirus, of juist een virus...... enz enz..

Een goede internetverbinding is niet alleen afhankelijk van het gene wat Ziggo bij jou binnen de deur aanleverd.
Oud 2 september 2009, 22:22
hanska's schermafbeelding
hanska hanska is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Er is nog geen update voor het nieuwe modem beschikbaar, dus is die ook nog niet naar je modem gestuurd.
Het is dan toch wel vreemd dat ik 7 dagen een prima verbinding heb gehad.

Dat ziggo ergens iets heeft gewijzigd is een feit.
Oud 2 september 2009, 22:30
Bullet NL's schermafbeelding
Bullet NL Bullet NL is offline
Banned User

Ziggo Internet: Alles-In-1 Extra 120/10Mbit, Ubee EMV3200B, D-LINK DIR 855
DTV: Digtaal TV Totaal, HD Pakket & Eredivisie Live, Humax 5050C, Samsung DCB-H360RA, Smit CI+
Standaard

Citaat:

Aanname! Kunnen ook externe factoren een rol hebben... Bliksem inslag e.d.

Ik weet het, het is flauw maar wel een feit...

We weten het simpel weg gewoon niet, het is bekend dat de 702b gevoelig is voor Dect-signalen en andere "storings" bronnen.
Oud 2 september 2009, 22:32
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:

O ja, er kan van alles gebeurd zijn, maar in elk geval geen software update van je modem, die gaat nog komen binnenkort.

Kan ook een tijdelijk lokaal probleem op je CMTS geweest zijn wat nu misschien wel is opgelost.
Oud 2 september 2009, 22:36
hanska's schermafbeelding
hanska hanska is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra
DTV: humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bullet NL Bekijk bericht
Aanname! Kunnen ook externe factoren een rol hebben... Bliksem inslag e.d.

Ik weet het, het is flauw maar wel een feit...

We weten het simpel weg gewoon niet, het is bekend dat de 702b gevoelig is voor Dect-signalen en andere "storings" bronnen.

Jij bent toch niet die monteur die hier vorige week donderdagochtend is geweest ?

Hij had het ook al over onweer/blikseminslag.

En dectsignalen en andere storingsbronnen openbaren zich niet na 7 dagen.

Alles hangt of staat onveranderd aangesloten in een afgesloten niet te warme kast.
Oud 2 september 2009, 22:42
mikkie1970's schermafbeelding
mikkie1970 mikkie1970 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in extra ;-(
Standaard

verhaal van de nieuwe firmware klopt. vandaag weer een hdmedewerker gesproken. de firmware van de arris is niet goed en ze zijn bezig om nieuwe fw te schrijven. hij kon niet aangeven hoe lang het gaat duren.
het verhaal van degene die vertelde over het wel niet werken, heb ik ook gehad en vervolgens niets meer.
De hdmedewerker zei niets anders te kunnen aanbieden dan te wachten. ze hebben ook de opdracht om geen monteurs meer te sturen naar mensen met een arrismodem....
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten