• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Docsis 3.0 Modem

  • Onderwerp starter MayCanady
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aangezien ik de keuze heb uit meerdere aanbieders en met mij nog honderden andere ziggogebruikers.





Aan je bovenstaande zin hechten ze echt geen waarde.
Snap ook niet waarom mensen steeds moeten dreigen naar Ziggo toe.
maak dan gewoon de keuze voor een andere provider en ga weg.
10 tegen 9 dat je voor het zelfde geld (alles in 1) geen vergelijkbaar product kan vinden.
Natuurlijk zijn de reacties van de Helpdesk niet veel van waarde, dat is opzich heel erg sneu. Maar kortzichtige reacties zoals hier boven... jammer.....
 
Aan je bovenstaande zin hechten ze echt geen waarde.
Snap ook niet waarom mensen steeds moeten dreigen naar Ziggo toe.
maak dan gewoon de keuze voor een andere provider en ga weg.
10 tegen 9 dat je voor het zelfde geld (alles in 1) geen vergelijkbaar product kan vinden.
Natuurlijk zijn de reacties van de Helpdesk niet veel van waarde, dat is opzich heel erg sneu. Maar kortzichtige reacties zoals hier boven... jammer.....

Ik vind jouw reactie eerlijk gezegt kortzichtig ;-)

Hetgeen ik ermee wil zeggen is dat zij heel goed weten dat er talloze gebruikers zonder of met een gebrekkige verbinding zitten.

Of je nu prive of zakelijk afhankelijk bent van internet doet er in dit geval niet toe.

Ziggo behoort gewoon een goed product te leveren, en wanneer dit misgaat behoren ze te communiceren en informeren.

Dreigen doe ik niet, zoals je op dit forum en andere forums kunt lezen zijn veel gebruikers niet blij met de manier van handelen.

Dat sommige gebruikers overwegen om over te stappen naar een andere provider is toch niet vreemd ?
 
@ Bullit, jouw opmerking ergens anders op dit forum betreffende de snelheidsverhogingen, betreffende dat dit een gratis update zou zijn, en dat ziggo meer levert voor hetzelfde geld.:frons:

Gratis updates/upgrades zoals deze bestaan niet, zoals jij ook wel weet zullen ze gewoon met de concurrentie mee moeten.


Kon het niet laten :mrgreen:
 
Met menig 4 jaar oude PC kun je zonder er aan te hebben geknutseld bij downloaden de hele bandbreedte van circa 50Mb/s echt wel gebruiken.
De 100 Mb netwerkinterface is er gewoon snel genoeg voor en de hardeschijf kan het wegschrijven van die data ook prima bijhouden. De CPU heeft er al helemaal geen problemen mee.
En daar zit nou juist de kneep,.. menig, wat direct inhoud dat niet elke pc het kan.

Je geeft aan dat de 100Mbit verbinding ruimschoot toereikend is, maar van die 100Mbit haal je in de praktijk maximaal eens 70-80 Mbit.

Juist het probleem is dat er heel wat hardware rondzwerft die deze snelheden niet gaan halen en dat de hardware de bottleneck zal gaan vormen.
 
@ Bullit, jouw opmerking ergens anders op dit forum betreffende de snelheidsverhogingen, betreffende dat dit een gratis update zou zijn, en dat ziggo meer levert voor hetzelfde geld.:frons:

Gratis updates/upgrades zoals deze bestaan niet, zoals jij ook wel weet zullen ze gewoon met de concurrentie mee moeten.


Kon het niet laten :mrgreen:

Totaal andere discussie,

maar het blijft een gratis upgrade, je hoeft er immers niets extras voor te betalen, krijgt meer dan het gene waar je in eerste instantie je abonnement bent voor aangegaan. Je krijgt gratis een nieuw kabelmodem die de nieuwe snelheden mogelijk maakt.

Het staat totaal los van welke concurentie dan ook. Let wel, ik zeg niet dat er geen concurentie is, je hebt ADSL, internet via Mobiel, Glasvezel enz enz. Echter geen van deze bieden een dergelijk pakket aan als Ziggo (behalve de combinatie online en canaaldigitaal)

Feit blijft dat Ziggo het niet had hoeven doen.......
 
Ik vind jouw reactie eerlijk gezegt kortzichtig ;-)

Hetgeen ik ermee wil zeggen is dat zij heel goed weten dat er talloze gebruikers zonder of met een gebrekkige verbinding zitten.

Of je nu prive of zakelijk afhankelijk bent van internet doet er in dit geval niet toe.

Ziggo behoort gewoon een goed product te leveren, en wanneer dit misgaat behoren ze te communiceren en informeren.

Dreigen doe ik niet, zoals je op dit forum en andere forums kunt lezen zijn veel gebruikers niet blij met de manier van handelen.

Dat sommige gebruikers overwegen om over te stappen naar een andere provider is toch niet vreemd ?

Natuurlijk zijn er mensen met een gebrekkige verbinding, dat sluit ik ook helemaal niet uit. Ik durf de volgende stelling ook wel aan, een groot deel van deze problemen wordt deels door de gebruiker zelf veroorzaakt. Door gebruik te maken van verkeerde splitters, instelling van routers, pc's en wat nog niet meer.

Jij gaat er van uit dat er veel mensen problemen hebben, maar kan je aan tonen hoeveel mensen dit zijn ten op zichte van het totale abonneee bestand? Misschien is dit wel verwaarloosbaar (zeg overigens niet dat dit zo is).

Natuurlijk dient Ziggo een goed product te leveren en ze zijn verantwoordelijk tot aan het AOP bij jou in huis voor de kabels & signaal.
Wanneer je een modem van hun in bruikleen krijgt mag je hier ook support op verwachten. echter wanneer er zich een probleem voor doet, in jou geval met het modem, ze dit onvoldoende kunnen traceren, waardoor dit nog in onderzoek is kan je moeilijk iemand er op aanspreken.

Ze hebben jou probleem immers niet als onzin afgedaan, ze hebben er nog geen oplossing voor.

Stel, je hebt een nieuwe auto gekocht, die maakt een tikkend geluid, dan ga je er mee naar de dealer, die onderzoekt hem en komt met een conclussie voor dat hij hem kan maken.

Ziggo is de storing(en) nu nog aan het onderzoeken, dat de helpdesk dit niet goed weet te verwoorden is zo. Dat ze doen alsof je de eerst bent meet dit probleem, is ze ook aan te rekenen.

Echter, zolang er nog niet vast staat wat het probleem is zullen ze dit ook niet (officieel) communiceren...
 
Totaal andere discussie,

maar het blijft een gratis upgrade, je hoeft er immers niets extras voor te betalen, krijgt meer dan het gene waar je in eerste instantie je abonnement bent voor aangegaan. Je krijgt gratis een nieuw kabelmodem die de nieuwe snelheden mogelijk maakt.

Het staat totaal los van welke concurentie dan ook. Let wel, ik zeg niet dat er geen concurentie is, je hebt ADSL, internet via Mobiel, Glasvezel enz enz. Echter geen van deze bieden een dergelijk pakket aan als Ziggo (behalve de combinatie online en canaaldigitaal)

Feit blijft dat Ziggo het niet had hoeven doen.......

Klopt, is een andere discussie :wink:

Dat ze het niet hadden hoeven doen vind ik een beetje kort door de bocht.

Dat er op dit moment weinig tot geen vergelijkbaar pakket word aangeboden is waar.

Tegelijkertijd is de achterliggende gedachte bij de snelheidsverhogingen toch om te kunnen blijven concurreren, en dat er concurrentie komt is een feit.

Ik wil nog wel even kwijt dat ik de afgelopen jaren nauwelijks problemen heb gehad met casema/wanadoo/ziggo .
 
Natuurlijk zijn er mensen met een gebrekkige verbinding, dat sluit ik ook helemaal niet uit. Ik durf de volgende stelling ook wel aan, een groot deel van deze problemen wordt deels door de gebruiker zelf veroorzaakt. Door gebruik te maken van verkeerde splitters, instelling van routers, pc's en wat nog niet meer.

Jij gaat er van uit dat er veel mensen problemen hebben, maar kan je aan tonen hoeveel mensen dit zijn ten op zichte van het totale abonneee bestand? Misschien is dit wel verwaarloosbaar (zeg overigens niet dat dit zo is).

Natuurlijk dient Ziggo een goed product te leveren en ze zijn verantwoordelijk tot aan het AOP bij jou in huis voor de kabels & signaal.
Wanneer je een modem van hun in bruikleen krijgt mag je hier ook support op verwachten. echter wanneer er zich een probleem voor doet, in jou geval met het modem, ze dit onvoldoende kunnen traceren, waardoor dit nog in onderzoek is kan je moeilijk iemand er op aanspreken.

Ze hebben jou probleem immers niet als onzin afgedaan, ze hebben er nog geen oplossing voor.

Stel, je hebt een nieuwe auto gekocht, die maakt een tikkend geluid, dan ga je er mee naar de dealer, die onderzoekt hem en komt met een conclussie voor dat hij hem kan maken.

Ziggo is de storing(en) nu nog aan het onderzoeken, dat de helpdesk dit niet goed weet te verwoorden is zo. Dat ze doen alsof je de eerst bent meet dit probleem, is ze ook aan te rekenen.

Echter, zolang er nog niet vast staat wat het probleem is zullen ze dit ook niet (officieel) communiceren...




Let op, wat ik nu ga zeggen kan ik niet hard maken, maar is mijn idee van de situatie.

Ik kreeg een nieuw modem ( arris ) en heb dat succesvol kunnen aanmelden.

Het heeft van zaterdag tot vrijdag naar behoren gewerkt.
Volgens mij is er op die bewuste vrijdag een update verstuurd naar mijn modem.

Het leek wel alsof het in een loop zat waar het niet meer uit kon komen.
De snelheid van de verbinding zakte in.

Daarna heb ik het modem herstart/gereset en kreeg geen verbinding meer.

Ik vermoed dat wanneer ik het nu weer zou proberen dat ik de problemen krijg die andere gebruikers schijnen te hebben.

- Te lage of wisselende down/upload
- Talloze malen per dag herstarten/resetten van het modem.

Voorlopig houd ik het bij mijn oude motorola modem, die werkt prima.

Aantallen van gebruikers met problemen kan ik niet noemen, maar op de verschillende forums staan voldoende reacties toch ?

Procentsgewijs klinkt het bedrijfsmatig vast minder erg.

Begrijpelijk dat de optie niet bestaat, maar graag had ik de keuze tussen wel of geen update.

Misschien ouderwets, If it ain't broke, don't fix it ! :oyeah:
 
Met menig 4 jaar oude PC kun je zonder er aan te hebben geknutseld bij downloaden de hele bandbreedte van circa 50Mb/s echt wel gebruiken.
De 100 Mb netwerkinterface is er gewoon snel genoeg voor en de hardeschijf kan het wegschrijven van die data ook prima bijhouden. De CPU heeft er al helemaal geen problemen mee.
oke,je zegt het goed,,,,met menig!
lang niet alle pcs kunnen de snelheid verwerken.
met een processor van 1 gigh films downloaden,verwerken etc?
dan heb je geen STABIELE verbinding meer.:wink:
 
oke,je zegt het goed,,,,met menig!
lang niet alle pcs kunnen de snelheid verwerken.
met een processor van 1 gigh films downloaden,verwerken etc?
dan heb je geen STABIELE verbinding meer.:wink:
1Ghz processor... dat is uit pakweg 2000 of 2001 en dus een tikkie ouder dan 4 jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan