Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 augustus 2009, 23:37   #122
meesdroo
Senior Member

meesdroo's schermafbeelding
Wink

Ik zit net een amerikaanse Cisco site te bekijken en dan kom je tegen dat de CMTS UBR 10012 in combinatie met bepaalde modems (Thomson) de upload met geen mogelijkheid boven de 2.7 Mbit/sec krijgt.......
Nieuwe software voor de CMTS en firmware voor de modems gaat dat hopelijk oplossen......
Leuk toch al die nieuwe technieken

Mees de Roo
Oud 25 augustus 2009, 23:50   #123
volkoren
Member

volkoren's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darkraven Bekijk bericht
en toen ik begon over fullduplex en halfduplex wist hij ook niet waar ik het over had terwijl het een monteur was (volgens eigen zeggen) vanaf het begin van wat vroeger @home was (1980) , goeie monteurs hoor daar bij ziggo .
Hoho, rustig aan. De monteur is er om signaal problemen op te lossen. Dat hij geen verstand heeft van computer gerelateerde instellingen kun je die persoon niet verwijten. Ik lees wel vaker dat mensen gefrustreerd zijn dat een monteur ze niet kan helpen met computerinstellingen. Laten we lief voor elkaar zijn...
volkoren is offline  
Oud 26 augustus 2009, 00:07   #124
mennog
Senior Member

mennog's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Ik zit net een amerikaanse Cisco site te bekijken en dan kom je tegen dat de CMTS UBR 10012 in combinatie met bepaalde modems (Thomson) de upload met geen mogelijkheid boven de 2.7 Mbit/sec krijgt.......
Nieuwe software voor de CMTS en firmware voor de modems gaat dat hopelijk oplossen......
Leuk toch al die nieuwe technieken

Mees de Roo
Merendeel heeft download problemen
Upload is gewoon 5 mbit straks bij mij

kan wel winkeltje beginnen met 3 arris modems alles 3 zelfde rot probleem.
mennog is offline  
Oud 26 augustus 2009, 18:43   #125
doggiebag
Member

doggiebag's schermafbeelding
Standaard

Met mijn nieuwe docsis modem, vandaag geinstalleerd door de monteur. Afspraak dat hij 's ochtends zou komen maar toen hij eindelijk om 1330 uur verscheen zei hij dat hij voor de middag gepland stond...

Mijn oude modem was slechts een beetje langzamer... maar eerst maar een nachtje afwachten, misschien is het morgen beter?
doggiebag is offline  
Oud 27 augustus 2009, 21:26   #126
Paff
Junior Member

Paff's schermafbeelding
Standaard

Dat is in iedergeval beter dan bij mij...
Mijn oude modem was dus dik sneller...

Paff is offline  
Oud 27 augustus 2009, 21:32   #127
mennog
Senior Member

mennog's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paff Bekijk bericht
Dat is in iedergeval beter dan bij mij...
Mijn oude modem was dus dik sneller...

Nog 2 weken zou het goed moeten zijn als de nieuwe firmware uitgerold word
mennog is offline  
Oud 27 augustus 2009, 21:35   #128
Paff
Junior Member

Paff's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mennog Bekijk bericht
Nog 2 weken zou het goed moeten zijn als de nieuwe firmware uitgerold word
????
Komt er over 2 weken weer een nieuwe firmware uit dan? Ook voor de downloadsnelheid?
Paff is offline  
Oud 29 augustus 2009, 12:36   #129
amorax
Member

amorax's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door volkoren Bekijk bericht
Hoho, rustig aan. De monteur is er om signaal problemen op te lossen. Dat hij geen verstand heeft van computer gerelateerde instellingen kun je die persoon niet verwijten. Ik lees wel vaker dat mensen gefrustreerd zijn dat een monteur ze niet kan helpen met computerinstellingen. Laten we lief voor elkaar zijn...
Laten Ziggo hun monteurs dan eens bijscholen zodat ze ook computerproblemen kunnen oplossen of anders eens een mannetje langs sturen die wel verstand heeft van dat soort zaken.
Nu komt er een monteur die zegt dat het signaal goed is maar mijn probleem is er niet mee opgelost en Ziggo doet er verder niets aan. Behalve roepen dat er binnenkort (wanneer dat ook moge zijn) een firmware update verschijnt.
Ik hoop voor Ziggo dat de firmware de daadwerkelijke reden is van alle snelheidsklachten want anders krijgen ze grote problemen.
amorax is offline  
Oud 1 september 2009, 19:47   #130
Excalibur
Senior Member

Excalibur's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amorax Bekijk bericht
Laten Ziggo hun monteurs dan eens bijscholen zodat ze ook computerproblemen kunnen oplossen of anders eens een mannetje langs sturen die wel verstand heeft van dat soort zaken.
Nu komt er een monteur die zegt dat het signaal goed is maar mijn probleem is er niet mee opgelost en Ziggo doet er verder niets aan. Behalve roepen dat er binnenkort (wanneer dat ook moge zijn) een firmware update verschijnt.
Ik hoop voor Ziggo dat de firmware de daadwerkelijke reden is van alle snelheidsklachten want anders krijgen ze grote problemen.
Waarom zou een Ziggo monteur vergevorderde kennis van computers moeten hebben? Het netwerk van Ziggo inclusief het modem is wel hun zaak, problemen met alles wat een klant erop aansluit in het geheel niet. Een ziggo monteur moet goede kennis hebben van het netwerk en de componenten die zich daarin bevinden.

Heb je een probleem met een instellingen op de pc? Dan moet je daarvoor niet bij ziggo zijn, maar een computerexpert inschakelen als je er zelf niet voldoende kennis voor hebt.

Excalibur is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten