Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 augustus 2009, 17:50
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Dat is een problematisch geval waaraan een hele draad gewijd is:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Mees de Roo
Oud 19 augustus 2009, 17:25
mennog's schermafbeelding
mennog mennog is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco Modem
DTV: Horizon / Humax 5200 / Samsung / panasonic
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Dat is een problematisch geval waaraan een hele draad gewijd is:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...27&postcount=1

Mees de Roo

Moet je wel een motorola modem hebben mees en geen Arris! zoals waar dit topic over gaat
Oud 19 augustus 2009, 18:03
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Exclamation

Nee, 90% van dat topic gaat expliciet over dat Arris modem. Sommige oplossingen (zoals het met hub of switch via een 2e PC uitlezen, of via een router of PC die op 192.168.100.2 staat, en dan niet naar internet kan) lijken bovendien elke keer te werken. Dat blijkt ook wel uit de vele tientallen uitlezingen die je in dit forum gepost ziet; die zuigen die mensen echt niet uit hun duim.
Maar het is wel zo dat je er soms wat moeite voor moet doen; een motorola is dan wel eens handig......

Mees de Roo
Oud 19 augustus 2009, 18:05
mennog mennog is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Nee, 90% van dat topic gaat expliciet over dat Arris modem. Sommige oplossingen (zoals het met hub of switch via een 2e PC uitlezen, of via een router of PC die op 192.168.100.2 staat, en dan niet naar internet kan) lijken bovendien elke keer te werken. Dat blijkt ook wel uit de vele tientallen uitlezingen die je in dit forum gepost ziet; die zuigen die mensen echt niet uit hun duim.

Mees de Roo

Dat snap ik ik krijg hem soms wel soms niet.
zodra hij volledig online is kan ik hem niet meer bereiken.

dit is bij me buurman ook en beide geen router of switch erachter (switch achter het modem werkt ook niet krijgt maar 1 pc een ip adres van ziggo namelijk modem werkt niet als router)
Oud 19 augustus 2009, 18:48
Senior Member

Exclamation

Het is ook juist NIET de bedoeling dat je 2e PC een IP adres krijgt van het modem. Je begint met een "normale" verbinding, dus:

A. modem>>>PC(1) of
B. modem>>>router>>>PC(1)

Die verander je in:

A. modem>>>hub/switch>>>PC(1) of
B. modem>>>hub/switch>>>router>>>PC(1)

Die controleer je nu eerst of alles normaal werkt.
Dan maak je een PC(2) klaar met de volgende (fixed) instellingen:
IP-adres: 192.168.100.20 (is denk ik iets beter dan .2 i.v.m. DHCP verwachting)
IP-mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.100.1 (just to make sure)
DNS-server: 192.168.100.1 (idem)
MAC-adres geval A: overnemen van PC(1)
MAC-adres geval B: overnemen van router.
(dit laatste helpt bij sniffen over een switch; je krijgt dan arp-poisoning; voor alleen uitlezen kan je ook het originele MAC adres proberen)

Wanneer dat klaar is plug je die PC ook in die hub/switch en je probeert:
ping 192.168.100.1
Dat zou moeten werken; anders alles nog even nalopen.
Daarna ga je naar:
http://192.168.100.1/
Nu zou je in je modem moeten kunnen komen.

Mees de Roo

Laatst gewijzigd door meesdroo; 19 augustus 2009 om 18:55
Oud 19 augustus 2009, 19:10
mennog mennog is offline
Senior Member

Standaard

Toch grappig dit had ik al geprobeerd maar werkt ook soms wel soms niet.

maar maakt ook niet uit voor de rest je kan toch weinig tot niks veranderen in dit modem.

Admin gedeelte zit een ww op
Oud 19 augustus 2009, 20:45
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barfman Bekijk bericht
Nou mijn Motorola wilde niet meer online, dus dat houd dan op. Ik heb maar weer de aris aangesloten, en toen kwam die weer online. Helaas komt mijn telefoon niet meer online, lampjes branden niet meer. Ik dacht, nou dan bel ik even naar ziggo, shit, telefoon doet het natuurlijk niet. Ik denk, dan maar ff ziggo thuishulp en de chat sessie starten. Wordt die g.v.d. niet ondersteund in het oude multikabel gebied. Er zat dus maar 1 ding op, dat is mobiel bellen (weet niet wat dat kost, maar het moest).

Na 15 minuten in de wachtrij, eindelijk iemand die tijd voor me heeft. Het hele gezeik begint weer vanaf het begin, kan het wel dromen wat ze willen dat je doet.

Zit uw kabel goed, zit het kastje goed, restart het modem is, OW, wacht, dat doen wij wel even. U moet dan wel zeggen welk lampje er gaat knipperen, en welke niet.
Ja, maar meneer, ik bel mobiel, wat denk u dat het kost, kan u mij niet even terug bellen.
Nee, dat kan niet, omdat er een lange wachtrij is bij ons, en dan kunnen wij niet terugbellen.
OW, nou oké, dan zit er niets anders op (baal baal).

Na 10 minuten deden dezelfde lampjes het weer, maar de telefoon niet.

Meneer zegt: ik zet u even in de wacht, dan kan ik wat navragen.
Ja hallo, denk je dat ik een geldboom in mijn tuin heb, bel me g.v.d. maar terug, ik ben er echt doodziek van dat hele ziggo.
Maar meneer, ik kan niet terugbellen,
jajaja, nou ik wacht dan wel.

Na 4 minuten:

Meneer, bent u er nog.
Ja, natuurlijk man, schiet nou maar op.
We hebben geconstateerd dat er een storing is bij u,
Ja man, dat roepen jullie al 4 weken, maar er is nog helemaal niets opgelost, ik ben het zat.

Ja meneer, ik ga even in de agenda kijken ( 1 minuut rust). Ik kan een monteur inplannen voor volgende week donderdag.
Ja hallo, je denkt toch niet dat ik tot donderdag ga wachten, ik wacht al veel te lang.
Nou meneer, het is niet anders.
Dan kom ik zelf wel langs, en kunnen jullie die ziggo troep in ontvangst nemen van mij, want ik ben klaar met jullie.
Oké meneer, ik zal er een spoednotitie van maken, en met een beetje geluk komt hij dan eerder.

Ja, dat hoop ik wel voor ziggo, want telefoon is belangrijker dan internet voor mij, ik kan niet zolang zonder telefoon, en mobiel is veel te duur. Ik ben gewoon niet meer bereikbaar voor iedereen, en dat is ruk.

Ik ga morgen trouwens ziggo bellen en zij melden dat ik de automatische machtiging stop zet, en ga pas weer betalen indien er contact met mij wordt opgenomen en er een regeling wordt getroffen i.v.m. het vele bellen (totaal 84 minuten), en nu weer een half uur mobiel.

Oké meneer, onze excuses, en een prettig weekend.
Ja de mazzel.
Ondanks alle frustratie, die ik me goed kan voorstellen, met krachtwoorden en minder vriendelijke uitspraken kom je zeker geen stap verder. Als dit een werkelijke afspiegeling is van het gesprek ben je nog erg vriendelijke behandeld.

En daarnaast een notitie, je schuift de hoge kosten voor het mobiel bellen naar Ziggo op hun af, maar dat is niet terecht. Vanuit ziggo kost het bellen naar hun nummer evenveel vanaf een vast als mobiel nummer. Het is je eigen mobiele provider (waarschijnlijk een van de groten) die lachend het extra tarief opstrijkt.

Oud 19 augustus 2009, 20:58
Senior Member

Exclamation

"De opties om in het modem te komen die mees noemt werken alleen op een motorola modem niet op een touchtone van arris"

"dit is bij me buurman ook en beide geen router of switch erachter (switch achter het modem werkt ook niet krijgt maar 1 pc een ip adres van ziggo namelijk modem werkt niet als router)"

"Toch grappig dit had ik al geprobeerd maar werkt ook soms wel soms niet."

"Ze hebben bij ziggo nu ook toe gegeven dat er problemen zijn met de modems op docsis 3.0.
Oud college van me die nog bij ziggo werkt vertelde dit en dit werd ook bevestigd door iemand die ik nog ken van de 3e lijns.

Vandaar dat veel modems maar 1 downstream hebben ipv 3 of 4"

En ik heb gehoord van de zus van me tante dat iemand maar wat roept en wanneer dat niet lijkt te kloppen gewoon maar wat nieuws roept.

Mees de Roo
Oud 19 augustus 2009, 21:24
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Ook die zit dus redelijk op de grens. Maar we hebben inmiddels de ervaring dat het Arris DOCSIS 3.0 modem nét 1-2 dBmV gevoeliger lijkt te zijn dat de toch vrij stabiel gebleken Motorola.

Dat zou ook te maken kunnen hebben met de veel grotere RF gevoeligheid van de Arris (zorg in ieder geval dat dect-telefoons en wifi-routers minimaal één liefst twee meter uit de buurt staan).

Mees de Roo
Mees, er gaan gaan geruchten dat er voor eind augustus een Firmware-update voor het Arris modem komt, Kan de Firmware invloed hebben op de Upstream power? (die van mij staat nu continue op 50.25 dBmV, Mixed, Symbol Rate 2560 en Modulation 64 QAM.)
Oud 19 augustus 2009, 21:33
haagsegoof's schermafbeelding
haagsegoof haagsegoof is offline
Senior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus/Modem: ubee /Router: sitecom WL 306 (gigabit)
DTV: Cisco 8455DVB ITV
Standaard

ik heb via ziggo thuishelp een chatsessie gedaan met het de vraag dat me modem steeds elke keer uitviel hij heeft iets gedaan moest het resetten met een pen ? ben benieuwd ?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten