Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Mededelingen

Nieuws Nieuwsberichten over digitale TV en Radio en zenderwijzigingen bij Ziggo

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 12 november 2009, 18:00
Isis's schermafbeelding
Isis Isis is offline
Senior Member

DTV: Samsung DVB-9401R
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riparius Bekijk bericht
Lijkt me een non-argument. Ik moet bijvoorbeeld zelf niets van sportkanalen hebben, dus zou ik ook kunnen zeggen dat dat Sport1 pakket andere zenders 'tegenhoudt' maar dat zeg ik natuurlijk niet. Het is ook niet zo. Zoals gezegd wijst het feit dat Ziggo een uitgebreid Turks pakket aanbiedt tegen extra betaling er ook op dat daar een markt voor is, anders zou het niet worden aangeboden. Het is wél zo dat de 30 analoge kanalen samen ongeveer de helft van de voor TV beschikbare spectrum bezetten. Dat is een heel inefficiënt gebruik van de beschikbare capaciteit. Er zouden dus gemakkelijk veel meer zenders doorgegeven kunnen worden dan nu het geval is als de analoge transmissie zou worden afgebouwd. Nog een andere manier om de capaciteit te vergroten is gebruik gaan maken van de nieuwe DVB-C2 techniek, maar dat is nog toekomstmuziek.
De analoge transmissie word ook geleidelijk afgebouwd. Uiteindelijk wil men er vanaf.
Oud 12 november 2009, 19:23
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Het is wél zo dat de 30 analoge kanalen samen ongeveer de helft van de voor TV beschikbare spectrum bezetten. Dat is een heel inefficiënt gebruik van de beschikbare capaciteit.
Men heeft momenteel zo'n twee derde van de beschikbare capaciteit in gebruik. En verder zit er ook nog de nodige ruimte in de huidige Transport Streams voor digitale TV.
Oud 13 november 2009, 22:08
Rouschop's schermafbeelding
Rouschop Rouschop is offline
Member

Standaard

ik denk tot 2010 een goed jaar voor de digitale tv gaat worden met veel nieuwe zenders. we moeten gewoon even geduld hebben met ziggo.

dalijk het nieuwe systeem: DVB-C2 techniek
en dan kunnen er echt veel zenders erbij komen tot we dalijk niet meer weten wat we moeten gaan kijken volgens mij

Afwachten Afwachten en het zal wel komen.
Oud 13 november 2009, 22:24
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rouschop Bekijk bericht
ik denk tot 2010 een goed jaar voor de digitale tv gaat worden met veel nieuwe zenders. we moeten gewoon even geduld hebben met ziggo.

en dan kunnen er echt veel zenders erbij komen tot we dalijk niet meer weten wat we moeten gaan kijken volgens mij

Ik denk dat DVB-C2 nog jaren op zich zal laten wachten. Vergeet niet dat alle bestaande decoders, PVR's en zelfs gloednieuwe CI+ TV's daar niet geschikt voor zijn en daar ook niet via een firmware update geschikt voor zijn te maken.

En dan hebben we nog de OPTA die Ziggo wil gaan verplichten om derden (niet de bestaande kabelexploitanten dus) toegang te geven tot het netwerk om een analoog basispakket aan te gaan bieden. Ik hoop vurig dat dat hele initiatief een stille dood sterft, anders zitten we straks rond, pakweg, 2015, en in weerwil van in EU verband gemaakte afspraken om analoge TV tegen die tijd compleet uit te faseren, nog steeds met technologie die teruggaat op de jaren '40 van de vorige eeuw. En niet alleen dat, maar het in stand houden van een analoog basispakket zou een echte doorbraak van HDTV de komende jaren ook wel eens knap kunnen frustreren.
Oud 13 november 2009, 22:24
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard 0123456789

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rouschop Bekijk bericht

Die dvb-c2 techniek wordt zeker niet in 2010/2011/2012 ingevoerd of ze moeten alle bestaande decoders in de otto gooien en de gebruikers compenseren voor het onbruikbaar raken van die 'gecertificeerde' meuk.

Gert.
Oud 13 november 2009, 22:37
catastrofus's schermafbeelding
catastrofus catastrofus is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AI1+/EPC3212/RT-AC87U
DTV: TV-plus + ongecertificeerd spul
Standaard

Citaat:
Ik denk dat DVB-C2 nog jaren op zich zal laten wachten. Vergeet niet dat alle bestaande decoders, PVR's en zelfs gloednieuwe CI+ TV's daar niet geschikt voor zijn en daar ook niet via een firmware update geschikt voor zijn te maken.

En dan hebben we nog de OPTA die Ziggo wil gaan verplichten om derden (niet de bestaande kabelexploitanten dus) toegang te geven tot het netwerk om een analoog basispakket aan te gaan bieden. Ik hoop vurig dat dat hele initiatief een stille dood sterft, anders zitten we straks rond, pakweg, 2015, en in weerwil van in EU verband gemaakte afspraken om analoge TV tegen die tijd compleet uit te faseren, nog steeds met technologie die teruggaat op de jaren '40 van de vorige eeuw. En niet alleen dat, maar het in stand houden van een analoog basispakket zou een echte doorbraak van HDTV de komende jaren ook wel eens knap kunnen frustreren.
Je blijft analoog pakket zeggen terwijl het ook geldt voor het digitale pakket. Blijkbaar wil je dat niet horen...

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...2&postcount=16

Gert.
Oud 13 november 2009, 22:48
Riparius's schermafbeelding
Riparius Riparius is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door catastrofus Bekijk bericht
Je blijft analoog pakket zeggen terwijl het ook geldt voor het digitale pakket. Blijkbaar wil je dat niet horen...

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...2&postcount=16

Gert.
Tuurlijk weet ik dat wel. Maar zolang dat analoge pakket ook erbij zit, of het nou (formeel) door Ziggo of door een andere partij aan eindgebruikers wordt geleverd, zolang nemen die analoge kanalen ook onevenredig veel ruimte in die niet gelijktijdig voor andere (digitale) diensten kan worden gebruikt.
Oud 14 november 2009, 10:43
Wesmsn's schermafbeelding
Wesmsn Wesmsn is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: | Horizon Mediabox | Humax IHDR-5200C | TV Royaal | Ziggo Sport Totaal | Film 1 |
Standaard

Zal ziggo dan in december nieuwe zenders toevoegen???
Of niet?

*Pebble TV
*Disney Channel
Oud 14 november 2009, 18:12
Zigmund's schermafbeelding
Zigmund Zigmund is offline
Banned User

Ziggo Internet: AIE+, Arris
DTV: CI+/Humax IRHD-5000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wesmsn Bekijk bericht
Zal ziggo dan in december nieuwe zenders toevoegen???
Of niet?

*Pebble TV
*Disney Channel
Bron?
Oud 14 november 2009, 18:14
Wesmsn's schermafbeelding
Wesmsn Wesmsn is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus
DTV: | Horizon Mediabox | Humax IHDR-5200C | TV Royaal | Ziggo Sport Totaal | Film 1 |
Standaard

Nee^^
Ik bedoelde dat ik hoop dat ze in december worden toegevoegd
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten