Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+


Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen

Mededelingen

Vragen en Opmerkingen Algemene vragen en opmerkingen over digitale TV en Radio bij Ziggo

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 juli 2009, 08:53   #1
c0sm0s
Senior Member
 
c0sm0s's schermafbeelding
Standaard Hickups

Sinds vanmorgen op alle zenders Hickups...

Het beeld en geluid staat dan even 1sec ofzo stil en gaat weer verder.
Getest op 2 ontvangers..

Humax IRHD5000-X & IR-FOX

Postcodegebied: 4793
Sterkte: 48%
Kwaliteit: 100%
BER: 0
c0sm0s is offline  
Oud 5 juli 2009, 09:57   #2
weetjehoe
Member
 
weetjehoe's schermafbeelding
Standaard

Bij mij ook op ned 1 HD heb ik zo nu en dan dat het geluid voor 1 sec. weg is maar het beeld blijft goed.
Dat is sinds ned1 ned2 ned3 in HD zijn te ontvangen?.
Ik zit in het postcode gebied 8502 Friesland ik heb een Humax 5050C.
William.
weetjehoe is offline  
Oud 7 juli 2009, 23:21   #3
Jaydeez
Junior Member
 
Jaydeez's schermafbeelding
Standaard

Hier (Groningen) ook, alleen is sinds twee dagen het geluid zelfs helemaal verdwenen...
Het begon met vervelende haperingen, en van de een op de andere dag is het hele (optisch via hdmi) geluid weg.
Ik heb alle stappen doorlopen die op de storing en onderhoud site van Ziggo staan , maar niets helpt.


*Opgelost, bij mij bleek het uiteindelijk toch aan de optische kabel te liggen die blijkbaar kapot is gegaan.
Het blijft toevallig dat juist nu ned.1, 2 en 3 in HD uitgezonden worden meerdere mensen hetzelfde probleem met geluid hebben, en uitgerekend op dat moment begeeft de optische kabel het.
Maar ja, het is nu gelukkig opgelost, en het probleem lag dus niet bij Ziggo voor zover ik weet.
Ik hoop dat ik hier mensen mee heb kunnen helpen!

Laatst gewijzigd door Jaydeez; 8 juli 2009 om 12:56 Reden: Opgelost
Jaydeez is offline  
Oud 13 juli 2009, 10:52   #4
RWZ
Member
 
RWZ's schermafbeelding
Question Korte geluidsonderbreking

Korte geluidsonderbreking bij Ned. 1,2,3, HD

Ik woon in gebied Tilburg 5100 postcode gebied.

Zoals eerder in deze rubriek aangegeven problemen met kabel.
Aangezien ik en óók anderen er mee te maken hebben lijkt dit niet het geval.

Kijk via Loewe ConnectFull HD 1080i
Ingebouwde Irdeto, Cam module met AphaCript Classic
Zijn er meer ervaringen??

Groet Ron.
RWZ is offline  
Oud 13 juli 2009, 11:19   #5
zaranoa
Junior Member
 
zaranoa's schermafbeelding
Standaard

Ja deze zijn er zeker.
Ik kijk ook met loewe full hd en alphacrypt.
Ik heb ook last van die vervelende hick-ups in het geluid.
Ik woon in de regio 6225GR
zaranoa is offline  
Oud 13 juli 2009, 15:13   #6
Ziggo WebTeam Alex
Senior Member
 
Ziggo WebTeam Alex's schermafbeelding
Standaard

We hebben een probleem gevonden in onze decoders die erg lijken op uw problemen. U zult het onderstaande even kunnen uitproberen.

Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kunt u een aantal opties proberen om de storing te verminderen:

- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV
Ziggo WebTeam Alex is offline  
Oud 13 juli 2009, 16:26   #7
vinnie-terranova
Senior Member
 
vinnie-terranova's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo webteam Alex Bekijk bericht
We hebben een probleem gevonden in onze decoders die erg lijken op uw problemen. U zult het onderstaande even kunnen uitproberen.

Nou alex... top dat jullie het nu erkennen, maar als jullie goed getest hadden was dit al eerder naar boven gekomen denk ik zo. en hadden jullie het inderdaad kunnen constateren voordat jullie ''live'' gingen. De 360 gebruiker heeft nu dit probleem moeten constateren en dat had natuurlijk niet gehoeven.
....... de 360 gebruikers kijken uit naar de oplossing........

Houdt ons op de hoogte.... daar zitten we op te wachten........ informatie vanuit ziggo, zodat we weten of er aan een probleem gewerkt wordt!!
__________________
Greetz Vinnie
ZIGGO IS HET
@HOME BLIJVEN WE
vinnie-terranova is offline  
Oud 13 juli 2009, 16:36   #8
JoostBoZ
Member
 
JoostBoZ's schermafbeelding
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem (postcode gebied 4611).

Als ik Nederland 1, 2 of 3 in HD bekijk met Dolby Digital geluid heb ik last van hickups (korte geluidsonderbrekingen). Ik heb dit echter alleen als ik via mijn Bose 3-2-1 naar het geluid van NL 1,2,3 (HD) luister. Luister ik via de TV dan heb ik geen problemen.

Het probleem is echter NIET aanwezig wanneer ik naar Discovery Channel HD kijk via TV en luister via mijn Bose 3-2-1 (dit kanaal zend ook Dolby Digital uit).

Zodra ik het geluid terugzet naar standaard PCM (2.0) geluid, is het probleem ook verdwenen.

Ik gebruik overigens geen losse decoder maar kijk digitale tv met ingebouwde DVB-C ontvanger (TV: Philips 42PFL8654H/12 + AlphaCrypt CAM-module). Verbinding tussen TV en Bose 3-2-1 met Coaxiale geluidskabel.
JoostBoZ is offline  
Oud 13 juli 2009, 20:07   #9
JanvdB
Senior Member
 
JanvdB's schermafbeelding
Standaard Hickups Ned.HD

Beste forumleden,
Ook in postcode gebied 2332, last van hakkelend geluid op Nederland 1,2,3, HD.
Ik heb het idee dat het op Nederland 1, het ergste is.
Ook ik ben in het bezit van een Loewe Compose met Alphacrypt module.
Signaalsterkte op 1 en 2 100%, OP Ned 3 86 %.
Op alle drie de kanalen Ber. 0 e 5.
Dus dat lijkt mij dik in orde.
Als iemand een oplossing weet hoor ik het graag.
vr.gr JanvdB
JanvdB is offline  
Oud 13 juli 2009, 21:27   #10
G.bruiker
Senior Member
 
G.bruiker's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ziggo webteam Alex Bekijk bericht
We hebben een probleem gevonden in onze decoders die erg lijken op uw problemen. U zult het onderstaande even kunnen uitproberen.

Lipsync (Samsung H360R):
Er is een probleem geconstateerd met de Samsung H360R decoder, waarbij het beeld en geluid bij de zenders Ned 1, Ned 2 en Ned 3 in Hoge Definitie niet synchroon lopen.
Er wordt op dit moment nog gezocht naar de oorzaak van het probleem, die zowel bij de aanlevering van de signalen aan Ziggo, als aan de software van de decoder kan liggen.
Wel kunt u een aantal opties proberen om de storing te verminderen:

- De audio uitgang bij de decoder op ‘PCM’ zetten (en niet op Dolby Digital)
- Wanneer gebruik gemaakt wordt van een ‘home theater set’ nagaan of daarbij de ‘audio vertraging’ ingesteld kan worden
- Geluid niet meer via home theater set laten lopen maar rechtstreeks van decoder naar TV
Ben blij dat jullie erkennen dat er een probleem is met de Samsung 360 en de Ned 1,2 en 3 HD, hoop dat dit ook op de storingen page komt te staan.
Via de satelliet (helaas alleen ned 1 HD) is de vertraging via mijn audioset er niet.
Bij de buren ( HD via Lijbrandt) is het probleem er ook niet.
Het lijkt me dus niet in Hilversum verkeerd te gaan.
Het probleem doet zich voor bij ned 1,2 en 3 hd,alsmede al wat langer op film1 HD.
Zowel optisch als via HDMI is het geluid er iets eerder dan het beeld.
Hoop dat jullie er snel achterkomen,want dit is beslist niet leuk.
G.bruiker is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Vragen en Opmerkingen




Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Ziggo App voor Android Ziggo App voor iPhone & iPad

© 2017 - Ziggo-Gebruikers.nl