Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Mededelingen

Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD) Vragen en opmerkingen over het eerste model HDTV Interactieve TV ontvanger met ingebouwde Personal Video Recorder van Cisco

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 21 juli 2009, 17:10
B.A.'s schermafbeelding
B.A. B.A. is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in één plus Cisco
DTV: Humax, Cisco ITV, samsung dcb-9401r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saywhat Bekijk bericht
Gokje: rond 02:00 uur? epg is hier dan ook een poos in elk geval iedere vrijdag volledig van slag... kan het niet meer vinden, maar er staat volgens mij ook ergens meer over op het forum.
Het is inderdaad in de nacht van vrijdag op zaterdag, er worden dan drie aflveringen oid uitgezonden en begint zo rond twee uur-half drie. Ik zak eens kijken of andere programma's op de BBC die je met de zoekfunctie kunt vinden wel goed geprogrammeerd worden.
Oud 21 juli 2009, 19:19
ArChie's schermafbeelding
ArChie ArChie is offline
Senior Member

Standaard

Tja, dan is dit het gevolg van niet al te handig programmeren en zou je dit als een bug kunnen aanmerken.

Wat er gebeurt is het volgende: De meerdaagse EPG informatie wordt per kanaal als een set data verstuurd waaraan een versie nummer wordt gehangen. Zo'n EPG data set voor een kanaal loopt van 00:00 GMT op de huidige dag tot het aantal dagen dat er is ingesteld door Ziggo. Iedere dag wordt die EPG data set een dag opgeschoven om de oude EPG data van de afgelopen dag te verwijderen en een nieuwe dag toe te voegen. Dat opschuiven gebeurt om 00:00 GMT ofwel om 02:00 's nachts lokale tijd hier in Nederland.

Op dat tijdstip gaan alle versie nummers van de EPG data sets van alle kanalen dus met één omhoog. Voor de ontvanger is het wijzigen van het versie nummer het teken om de EPG data set in het werk geheugen bij te gaan werken. Dat zou bijvoorbeeld gedaan kunnen worden door kanaal voor kanaal de EPG data set te vervangen waarbij eerst de nieuwe EPG data set van het kanaal in het werkgeheugen wordt opgebouwd en pas als die nieuwe EPG data set voor het kanaal compleet is de oude EPG data set vervangen door de nieuwe EPG data set. Op die manier blijft de EPG informatie beschikbaar tijdens het verversen en blijven ingestelde timers op basis van de EPG dus ook werken rond dat tijdstip. Deze manier van werken is iets complexer qua implementatie, maar voorkomt ergernis van de gebruiker als er opnames niet worden uitgevoerd.

Helaas wordt meestal gekozen voor de makkelijke aanpak, namelijk door tegelijk alle EPG data sets van alle kanalen weg te gooien als gedetecteerd wordt dat de versie nummers gewijzigd zijn en daarna pas te beginnen met het opbouwen van de nieuwe EPG data sets van alle kanalen. Gedurende die opbouw ontbreekt dan (deels) de EPG informatie van alle kanalen totdat de sets weer compleet zijn. En aangezien het opbouwen van de EPG geen hoge prioriteit heeft kan dat wel even gaan duren. Als je dan pech hebt is de ontvanger dus gedurende die opbouw jouw via de EPG geprogrammeerde opname kwijt omdat de EPG informatie weg is en wordt er aangenomen dat het programma is komen te vervallen.

Het opschuiven van de EPG data sets gebeurt al jaren op deze manier in de headend, dus ik begrijp niet waarom dat niet standaard getest wordt voor de Ziggo "certificering". Als blijkt dat de fabrikant hier geen goede oplossing voor heeft geprogrammeerd dan moet die firmware gewoon worden afgewezen. Kennelijk werken de testers alleen overdag en dan treed dit probleem uiteraard niet op.
Oud 22 juli 2009, 15:27
B.A.'s schermafbeelding
B.A. B.A. is offline
Member

Standaard

Goed verhaal en vervelend probleem natuurlijk, maar ik denk nu toch dat er hier iets anders aan de hand is. Dat denk ik omdat ik gisteren even een testje heb gedaan met het programmeren (via zoeken) van een uitzending overdag. Het ging om Eastenders-omnibus a.s. zondag: gevonden via zoeken: daarna een keer op OK drukken en je kunt op R drukken voor opname. Hij geeft dan al aan dat het wordt uitgezonden op Discovery Channel. Als ik dan in Mijn Agenda kijk staat het programma inderdaad in de lijst van mijn geplande opnamen, alleen staat de zender niet ingevuld. Dit is ook niet te wijzigen. M.a.g. dat hij op het geplande moment niets opneemt.
Ik neem aan dat hij het wel doet als je alles handmatig invoerd, maar eigenlijk heb je het apparaat daar niet voor.
Oud 11 oktober 2009, 17:34
B.A.'s schermafbeelding
B.A. B.A. is offline
Member

Angry

Dit is nog steeds zo. Regelmatig gaan er opnamen fout die ik via 'zoeken' heb ingesteld. Ik vind het erg slecht dat hier niks mee gebeurt.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo TV en Radio > Digitale Irdeto kabelontvangers > Cisco > Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)

Labels
opnamen epg foutmeldingen

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten