Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 16 juli 2009, 19:16
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dvz89 Bekijk bericht
Het zou kunnen dat mijn adres geblokt is, er stonden wat mails in de queue toen ik het SMTP adres heb aangepast. Dit waren er een stuk of 8 gok ik, maar daar is er geen een van aangekomen.

Ik kan met telnet verbinden, maar een relay is volgens mij anders dan een normale mail versturen. En ik heb ook ergens gelezen dat je een Ziggo mail adres moet hebben om te versturen.. Maar dat kan ik ook niet bevestigen.

In ieder geval, ik zit er nu niet mee, ben momenteel ook op vakantie dus het heeft absoluut de laagste prio ter wereld. Als ik het ooit normaal werkend aan de praat krijg laat ik het hier weten.

Overigens, welke telnet test bedoel je? Openen, dan met RCPT en FROM etc gewoon een mail versturen?
Yep, dat zou moeten werken. Ik stuur hier vele domains weg en geen ziggo domain. Dat mag uiteraard geen probleem zijn.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
Oud 16 juli 2009, 19:19
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Draai anders eens de algemene (Java) diagnostic op:
http://netalyzr.icsi.berkeley.edu/index.html

Een van de zaken die getest wordt is de mogelijkheid om via diverse poorten naar buiten te gaan met smtp, imap enz. enz.
Wanneer er echt iets de zaken blokkeert, brengt deze diagnostic je nog wel eens op ideeën.

Mees de Roo
Oud 27 augustus 2009, 14:01
dingetje's schermafbeelding
dingetje dingetje is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra, Arris Touchstone TM702A/B
DTV: Humax
Standaard

Voor uitgaande email van een aantal domeintjes die ik draai, moest ik het from adres wel degelijk naar een @home adres (ziggo.nl zal ook wel werken) forceren omdat anders ziggo de boel NIET doorstuurt.

In de php.ini van mijn web server moest ik dit aanpassen:

Code:
sendmail_path = sendmail -t -i -fmijn.email@home.nl
zonder die -f blokkeert ziggo doodleuk (anti SPAM zeker?) terwijl dit bij @home nooit een problem was.

Alle grote providers hebben een mail relay service, ook voor inkomende email (eventueel tegen een kleine vergoeding), zo niet ziggo.
Oud 27 augustus 2009, 14:30
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dingetje Bekijk bericht
Voor uitgaande email van een aantal domeintjes die ik draai, moest ik het from adres wel degelijk naar een @home adres (ziggo.nl zal ook wel werken) forceren omdat anders ziggo de boel NIET doorstuurt.

In de php.ini van mijn web server moest ik dit aanpassen:

Code:
sendmail_path = sendmail -t -i -fmijn.email@home.nl
zonder die -f blokkeert ziggo doodleuk (anti SPAM zeker?) terwijl dit bij @home nooit een problem was.

Alle grote providers hebben een mail relay service, ook voor inkomende email (eventueel tegen een kleine vergoeding), zo niet ziggo.
Heel vreemd, ik zal vanavond ook nog eens kijken. Want ik verstuur ook mail met een andere afzender. Wel is het zo (en was ook altijd zo bij de Multikabel mailserver) dat als je een onbekend mailadres als afzender gebruikte het spamfilter en virusscanner op maximum ging omdat de ingestelde configuratie niet opgezocht kon worden van je normale account. Je kon dan bepaalde attachments niet versturen bijvoorbeeld, wat je met een @quicknet.nl weer wel kon als je ingesteld had dat je alle attachments mocht versturen/ontvangen.
Oud 27 augustus 2009, 21:51
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Heel vreemd, ik zal vanavond ook nog eens kijken. Want ik verstuur ook mail met een andere afzender.
Vanavond uitgebreid geprobeerd met afzenders die geen @ziggo.nl waren, maar één van mijn eigen domeinen en de mail wordt normaal geaccepteerd en verzonden via smtp.ziggo.nl
Ik hoef dus niet een @home of @quicknet adres op te geven.

Ik denk dat er misschien iets anders aan de hand is, gebruik je wel smtp.ziggo.nl als relayserver ?
Oud 27 augustus 2009, 22:32
Senior Member

Standaard

Citaat:
gebruik je wel smtp.ziggo.nl als relayserver
Yep. Zonder de -f optie gaat de mail eruit via het locale domein van de server, en dat wordt geweigerd door ziggo's mail server met deze melding:

Citaat:
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

diespammersdie@gmail.com
SMTP error from remote mailer after MAIL FROM:<root@mijn.domein> SIZE=1378:
host smtp.ziggo.nl [212.54.42.9]: 550-Verification failed for <root@mijn.domein>
550-Called: 208.79.240.2
550-Sent: RCPT TO:<root@mijn.domein>
550-Response: 554 5.7.1 <root@mijn.domein>:
Recipient address rejected: User unknown in valid users table (in reply to RCPT TO command)
550 B002 Sender e-mail address invalid / Afzender e-mail adres bestaat niet
hmmm... nu ik dat zo eens teruglees zou dat best wel eens een misconfiguratie van mijn mail server kunnen zijn. De user root zou via de alias op postmaster moeten komen, maar dat gaat ergens fout. Via localhost werkt het wel, maar vanaf "buiten" blijkbaar niet.
Oud 27 augustus 2009, 22:49
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Yep. Zonder de -f optie gaat de mail eruit via het locale domein van de server, en dat wordt geweigerd door ziggo's mail server met deze melding:

hmmm... nu ik dat zo eens teruglees zou dat best wel eens een misconfiguratie van mijn mail server kunnen zijn. De user root zou via de alias op postmaster moeten komen, maar dat gaat ergens fout. Via localhost werkt het wel, maar vanaf "buiten" blijkbaar niet.
Je moet in elk geval zeker weten dat het 'aan' adres en het 'van' adres geldig zijn en bestaan. Staat er letterlijk root@mijn.domein ?? Of bedoel je dat er root@ het domein wat jij gebruikt staat ??

De mailserver controleert (spambeveiliging) namelijk tegenwoordig al tijdens het verzenden van de mail door jou of afzenderadres echt bestaat door contact te maken met de mailserver die bij het adres hoort en op te vragen of de mailbox werkt en mail accepteert. Als die mailserver (=jouw mailserver in dit geval) dus meldt dat het adres niet bestaat wordt de mail niet verzonden. In jouw geval komt er dus een melding dat user 'root' niet bestaat en gaat je mail niet de deur uit.
Oud 27 augustus 2009, 23:07
Senior Member

Standaard

Citaat:
Of bedoel je dat er root@ het domein wat jij gebruikt staat ??
Ja, dat bedoel ik, mijn.domein is (uiteraard) verzonnen, ik ben niet zo dol op spammers. Wie wel?

Citaat:
In jouw geval komt er dus een melding dat user 'root' niet bestaat en gaat je mail niet de deur uit.
Yep, ik denk idd dat dat het probleem is, dus ik ben al aan het spitten. Het gekke is dat ik user root wel in de aliases file heb staan, en zoals gezegd via een test op localhost komt ie ook in het juiste bakje, maar bij die RCPT check wordt blijkbaar de aliases niet geraadpleegd.
Oud 27 augustus 2009, 23:41
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Standaard

Citaat:
Yep, ik denk idd dat dat het probleem is, dus ik ben al aan het spitten. Het gekke is dat ik user root wel in de aliases file heb staan, en zoals gezegd via een test op localhost komt ie ook in het juiste bakje, maar bij die RCPT check wordt blijkbaar de aliases niet geraadpleegd.
Ik denk dat user 'root' gewoon niet geaccepteerd wordt 'van buiten af'. Je kunt beter je applicatie een ander afzender-adres laten gebruiken ipv een systeem-accountnaam.
Oud 27 augustus 2009, 23:59
Senior Member

Smile

Vandaar de -f optie, die forceert een bestaand en geldig 'from' adres. Ik heb dit zojuist in een geldig adres voor "mijn.domein" veranderd, dus niet langer een ziggo adres, en dat werkt idd ook!

Probleem opgelost, Cees, bedankt voor het meedenken

Overigens blijf ik erbij dat ziggo een smtp relay service zou moeten aanbieden.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten