Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Mededelingen

Email Discussies en vragen over Ziggo Email en mailserver problemen.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 4 juli 2009, 16:58
Dvz89's schermafbeelding
Dvz89 Dvz89 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-één Extra
DTV: 2x HD, 3x Analoog
Question Mail relay vanaf Exchange server achter Ziggo

Ik ben nieuw hier, en heb dit forum kort doorgelezen, inclusief een deel van de elle lange Email topic. Toch heb ik besloten om een nieuw topic aan te maken, om wat duidelijkheid te scheppen.

Mijn setup is als volgt: ik heb een Small Business Server 2008 thuis draaien, met Exchange 2007. Mail ontvangen gaat prima, omdat ik deze ophaal via POP3 voor slechts enkele accounts. Mail versturen is een ander verhaal.

Tot vorige week had ik Planet Internet, en die hadden een mail-relay server waardoor het mogelijk werd om email vanaf de Exchange server te versturen via de Planet mail server. Ziggo lijkt niet zoiets te hebben, en accepteerd ook niet direct mail relays, waarschijnlijk om spam te voorkomen.

In het kort, Ziggo blokt e-mail verkeer vanaf de Exchange server naar andere mail servers over poort 25 direct, en staat ook mail relays naar eigen mail server niet toe. Ik heb Ziggo Zakelijk gebeld, en daar geld kennelijk eenzelfde restrictie. Hoe dit mogelijk is weet ik niet, want volgens mij gebruikt een aardig deel van MKB Nederland Exchange.

Is het iemand ooit gelukt om dit werkend te krijgen? Al dan niet met Ziggo Zakelijk? De helpdesk lijkt ieder spoor bijster, jullie zijn mijn laatste hoop..
Oud 4 juli 2009, 17:01
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Question

En deze:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...78&postcount=1
had je ook gelezen?

Mees de Roo
Oud 4 juli 2009, 17:05
Dvz89's schermafbeelding
Dvz89 Dvz89 is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
En deze:
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...78&postcount=1
had je ook gelezen?

Mees de Roo
Ja maar dit gaat over Multikabel, en volgens de Ziggo helpdesk (en http://ziggo-gebruikers.nl/cms/the-n...rver-meer.html) is dit niet meer mogelijk voor nieuwe klanten.
Oud 4 juli 2009, 21:14
Dvz89's schermafbeelding
Dvz89 Dvz89 is offline
Junior Member

Thumbs up

Ik heb een oplossing gevonden, omdat ik het zat werd om een week zonder outgoing mail te zitten. Ik ben gewoon naar www.no-ip.com gegaan, en heb daar het Alternate SMTP pakket gekocht, à 30$ per jaar. Hiermee kan je over een andere poort je mail versturen, zodat Ziggo het niet blokt.

Configuratie van Exchange stond er ook bij (http://www.no-ip.com/support/guides/...port_smtp.html), en ik kan bevestigen dat de instructies onderaan werken voor Exchange 2007.

Dit is een puur tijdelijke oplossing, uiteindelijk wil ik gewoon mijn mail direct relayen via Ziggo, en dit moet ook mogelijk zijn. Volgens de helpdesk wordt er dus volgende maand een dienst opgericht die hopelijk meer uitkomst biedt.
Oud 5 juli 2009, 00:10
mmarkk's schermafbeelding
mmarkk mmarkk is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dvz89 Bekijk bericht
Volgens de helpdesk wordt er dus volgende maand een dienst opgericht die hopelijk meer uitkomst biedt.
Kan je wat meer over die dienst vertellen, gaan ze ook imap ondersteunen?
Oud 14 juli 2009, 12:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Dit is een puur tijdelijke oplossing, uiteindelijk wil ik gewoon mijn mail direct relayen via Ziggo, en dit moet ook mogelijk zijn.
Uitgaande mail is toch nooit een probleem ?
Als je smtp.ziggo.nl als mail-relay instelt kun je gewoon uitgaand smtp'en. Ik weet niet hoe je dat in exchange doet, maar ik neem aan dat je daar ook gewoon een standaard smtp-relayserver kunt instellen. Binnen de verschillende linux-pakketten gaat het ook dus moet het in exchange zo kunnen. In elk geval heb je daar geen speciaal pakket van no-ip.com voor nodig (dat zou je voor inkomende mail wel nodig hebben indien je het niet met de pop-connector zou ophalen, maar voor versturen juist niet, mits je het via smtp.ziggo.nl relayed.
Oud 16 juli 2009, 11:43
Dvz89's schermafbeelding
Dvz89 Dvz89 is offline
Junior Member

Standaard

Je zou zeggen dat het moet werken.. Maar schijn bedriegt. Ik heb samen met een exchange systeembwheerder alle mogelijke relay combinaties getest, maar niets werkt. Ziggo zelf zegt het ook niet te ondersteunen, maar zegt ook dat ze mailverkeer over andere poorten niet blokken.

Maar zoals ik hoorde van de zakelijke helpdesk komt er een dezer dagen een aparte relay dienst. Waar ik overigens niet veel meer vanaf weet. Ik vind het trouwens geen probleem om 20$ per jaar te betalen voor een relay, ookal zou het moeten werken. Een week geen mail versturen is een hel.
Oud 16 juli 2009, 12:24
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Je zou zeggen dat het moet werken.. Maar schijn bedriegt. Ik heb samen met een exchange systeembwheerder alle mogelijke relay combinaties getest, maar niets werkt. Ziggo zelf zegt het ook niet te ondersteunen, maar zegt ook dat ze mailverkeer over andere poorten niet blokken.

Maar zoals ik hoorde van de zakelijke helpdesk komt er een dezer dagen een aparte relay dienst. Waar ik overigens niet veel meer vanaf weet. Ik vind het trouwens geen probleem om 20$ per jaar te betalen voor een relay, ookal zou het moeten werken. Een week geen mail versturen is een hel.
Uitgaande mail via smtp.ziggo.nl werkt gewoon, ook vanuit Exchange. (Draait hier probleemloos). Test eerst eens even vanaf de command prompt: telnet smtp.ziggo.nl 25

dan hoor je reply te krijgen van de smtp host van ziggo. (dat zie je niet staan, maar wel ergens as9143 wat Ziggo is.)

Krijg je geen verbinding, dan is er mogelijk virussoftware a la mcafee geinstalleerd die port blocking rules draait. controleer dan of inetinfo.exe via poort 25 naar buiten mag en voeg voor de test ook telnet.exe toe.
Oud 16 juli 2009, 17:38
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Zoals mrDroopy al aangeeft moet het via poort 25 en smtp.ziggo.nl gewoon werken. Dat is namelijk ook de standaard manier voor ziggo klanten om mail te sturen, via de relay server van Ziggo. Anders zou niemand kunnen mailen bij Ziggo.

Doe de telnet-test eens. Het zou kunnen dat je ip-adres geblokkeerd is op de mailserver omdat je in 1 keer teveel mail gestuurd hebt namelijk. Dan moet je bij de helpdesk vragen of ze bij de abuse-desk kunnen navragen of dat zo is.

Dat Ziggo geen 'ondersteuning' biedt voor exchange configuraties wil niet zeggen dat het niet werkt, maar dat ze hier zelf geen kennis van hebben bij de helpdeskers en zich daar dus niet mee bemoeien.
Oud 16 juli 2009, 19:08
Dvz89's schermafbeelding
Dvz89 Dvz89 is offline
Junior Member

Standaard

Het zou kunnen dat mijn adres geblokt is, er stonden wat mails in de queue toen ik het SMTP adres heb aangepast. Dit waren er een stuk of 8 gok ik, maar daar is er geen een van aangekomen.

Ik kan met telnet verbinden, maar een relay is volgens mij anders dan een normale mail versturen. En ik heb ook ergens gelezen dat je een Ziggo mail adres moet hebben om te versturen.. Maar dat kan ik ook niet bevestigen.

In ieder geval, ik zit er nu niet mee, ben momenteel ook op vakantie dus het heeft absoluut de laagste prio ter wereld. Als ik het ooit normaal werkend aan de praat krijg laat ik het hier weten.

Overigens, welke telnet test bedoel je? Openen, dan met RCPT en FROM etc gewoon een mail versturen?
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Email

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten