Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 juli 2009, 14:02
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikkie Bekijk bericht
bij speedtest heb ik de snelheid
maar bij nbpro als ik download geeft deze tussen de 25 en 30
Mbps aan
dacht dat het aan mijn router lag maar die is er nu tussen uit
waar zit mijn fout ??
ALs je bedoelt dat je op de newsserver van Ziggo niet hoger komt dan 25 tot 30Mbit haalt dan kan dat kloppen. De maximale snelheid die je per gebruiker kunt halen is daar begrenst op iets meer dan 20Mbit.

Bedoel je dat je ook op geschikte snellere payservers niet sneller bent, dan zou dat aan je computer configuratie kunnen liggen. Zowel instellingen van newsclients als de doorvoersnelheden van harddisk en rekensnelheid van pc kunnen dat vaak niet aan omdat bij het decoderen van news vrij veel 'onder de motorkap' moet gebeuren met het combineren en opslaan van alle kleine parts van de bestanden. Sommige oudere/tragere computers kunnen de hogere snelheden niet volgen.
Oud 27 juli 2009, 14:30
rikkie's schermafbeelding
rikkie rikkie is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
ALs je bedoelt dat je op de newsserver van Ziggo niet hoger komt dan 25 tot 30Mbit haalt dan kan dat kloppen. De maximale snelheid die je per gebruiker kunt halen is daar begrenst op iets meer dan 20Mbit.

Bedoel je dat je ook op geschikte snellere payservers niet sneller bent, dan zou dat aan je computer configuratie kunnen liggen. Zowel instellingen van newsclients als de doorvoersnelheden van harddisk en rekensnelheid van pc kunnen dat vaak niet aan omdat bij het decoderen van news vrij veel 'onder de motorkap' moet gebeuren met het combineren en opslaan van alle kleine parts van de bestanden. Sommige oudere/tragere computers kunnen de hogere snelheden niet volgen.
bedank voor snelle reactie
dus ik heb overal de 50 mb snelheid
maar als ik download via newsserver van Ziggo max 25 a 30 mb
was na het lezen van de forum al bijna onderweg voor nieuwe router
maar omdat het zonder router ook niet hoger was toch maar ff een vraagje gesteld
rikkie
Oud 27 juli 2009, 15:06
anotheruser's schermafbeelding
anotheruser anotheruser is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra Z3i i.c.m. Arris TM702B
DTV: Samsung DCB-P850R / Humax
Standaard

Zoals ik in ander topic al melde heb ik ook problemen met de "zogenaamde" geupgrade lijn.

Afgelopen vrijdag 24-7 nieuwe Arris modem aangesloten (bedraad met router) wat al moeizaam ging vanwege het feit dat activatie code onjuist was volgens website, gebeld en CMAC doorgegeven en toen 10 min later verbinding op volle snelheid echter was deze nieuwe snelheid van net zolange duur als dat het duurde voor modem om op te komen, 10 min later was het afgelopen met de pret.

leek in begin leuk:

tot na 10 min hij terug klapte naar originele speeds voor modem wissel (router verijwderd en direct bekabeld, geen effect):

De dag erop (zaterdag) contact gehad met Ziggo en deze melde mij dat de modem zich aanmelde als DOCSIS2 ipv DOCSIS3 wat ik opzich al een beetje enigzins vreemd verhaal vond maar het zal wel, hij kon op dat moment niks voor me betekenen anders dan de call door te zetten naar een zogenaamd Error-team zonder enige deadline wanneer het opgelost zou worden.

Firmware check doe ik vanavond, moet ik daar echt de modem voor van de kabel los halen of kan ie gewoon online blijven dat iemand weet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy ® Bekijk bericht
Inmiddels 5 personen van de helpdesk gesproken.
De ene zet het door naar de 2e lijn. De ander ging meteen bellen naar een collega van de technische dienst en zet mij in de wacht waarna ik alleen nog maar tuut,tuut,tuut hoor. Verbinding verbroken.
Opnieuw bellen en uitleggen en gaat mij doorverbinden met betreffende collega welke ik niet gesproken heb.
Vervolgens in het beginstadium van het menu terecht gekomen waarna ik weer een ander persoon krijg.

Deze wist te melde dat alle CMTS-en nog niet geschikt waren en ik het maar een weekje moet aankijken. "eind Augustus is alles omgezet en moet ook u de hogere snelheid hebben".

Ik kan heus wel leven met 19Mbit/sec en heb heus wel een paar weken geduld maar ik wordt knettergek van al die verschillende antwoorden en 'oplossingen' welke ik krijg voorgeschoteld.
Ik deel dezelfde mening. Ben ook niet van plan weer te gaan bellen want je krijgt elke keer wat anders te horen. Net zo min als ik geloof dat ze hem doorgezet hebben naar het Error-team. Ik kijk het ff aan en dan krijgen ze gewoon netjes declaratie brief, mijn ervaring is is dat ze daar dan weer wel snel mee zijn en je binnen no time je geld terug heb. En dat houden ze lang vol.

Laatst gewijzigd door anotheruser; 27 juli 2009 om 15:27
Oud 27 juli 2009, 17:14
Daaaniel1987's schermafbeelding
Daaaniel1987 Daaaniel1987 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Z3 alles in 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anotheruser Bekijk bericht
verhaal
Om je firmware te controlleren dien je je pc direct aan het modem te knopen en hem een handmatig ip te geven in de range 192.168.100.x

Daarna kan je hem bereiken d.m.v. te browsen naar http://192.168.100.1
Oud 27 juli 2009, 20:08
Bartjebart's schermafbeelding
Bartjebart Bartjebart is offline
Member

Ziggo Internet: Ai1 Plus
DTV: CI+ module
Standaard Arris Docsis 3 modem, oude snelheid

Ben 4 dagen in het bezit van het nieuwe docsis 3 modem. Echter is mijn snelheid lager als dat het was.
Hieronder post ik wat gegevens. misschien dat iemand mij kan vertellen wat er mis is?
alvast bedankt.

Zowel via router als rechtstreeks op modem zelfde belabberde snelheid.

Oud 28 juli 2009, 10:16
heerden's schermafbeelding
heerden heerden is offline
Member

Ziggo Internet: CM-PC / TC7210 i.c.m Netgear R7000
DTV: Horizon & Humax 5200c HD-iPVR
Lightbulb Arris informatie van de monteur

Na een maand zonder al te veel problemen zakte ineens de upstream van m'n arris 702 in. Het modem komt soms tot 2Mbit maar meestal is 1Mbit de max.

Gisteren is daarvoor een monteur van Ziggo langsgeweest.

Hierbij is alles nagemeten en zijn zowel de aansluitdoos (was nog een oude kathrein), kabels en uiteindelijk het modem zelf vervangen.

De kwaliteit van de groene kabel was na toetsing prima, de lijnwaarden in het 'oude' arris 702 modem zaten op de 4 downstreams zo rond de -7 a -9 dBmV, voor de upstream steevast 50,25dBmV op DOCSYS2.0 32QAM. Met een speedtest helaas nog steeds een slechte upstream.

Op mijn verzoek heeft de monteur toch eens een nieuwe arris aangesloten. Hierbij gingen de waarden van de 4 downstreams zo'n 2dBmV omhoog naar gemiddeld -5 a -7 dBmV en kwam de upstream op 49dBmV uit. Desondanks bleef de upstream haperen. Na telefonisch overleg door de monteur met ziggo kwam hij met de volgende verklaring.

Met het arris 702 modem zijn nog problemen die zeer binnenkort met een nieuwe firmware opgelost gaan worden. Tot die tijd zijn de volgende zaken van toepassing volgens ziggo:

- Sluit het moden aan via een losse (tratec) splitter. Gebruik niet een aansluitdoos waarin direct een splitter is ingebouwd. Deze dempen het signaal niet goed (genoeg) waardoor het modem in een DS sync loop kan raken.

- De upstream kan in de problemen raken door meervoud aan downstreams (bug in de firmware) met een bepaalde signaalsterkte die net iets te hoog is.

Ook is er een speedtest bij ziggo zelf beschikbaar die niet via speedtest.net loopt maar rechtstreeks bij ziggo. Deze meet ook een langere periode wat de snelheden zijn. Deze staat op speedtest.ziggo.nl

(URL aangepast, bedankt Cees )

Laatst gewijzigd door heerden; 28 juli 2009 om 11:26
Oud 28 juli 2009, 10:33
anotheruser's schermafbeelding
anotheruser anotheruser is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Extra Z3i i.c.m. Arris TM702B
DTV: Samsung DCB-P850R / Humax
Standaard

En hoe mag die losse (tratec) splitter er wel niet uitzien ?

Is da zo'n vaag langwerpig blokje waar wit/groen (CAI) en wit/blauw (NAAR MODEM) langs onder ingaan en voorop een splitter voor je TV/RADIO zit ?

Overigens is mijn firmware ook TS070072_020509_model_7 zoals meerdere hier hebben en nog steeds een te lage downstream.
Oud 28 juli 2009, 10:47
heerden's schermafbeelding
heerden heerden is offline
Member

Ziggo Internet: CM-PC / TC7210 i.c.m Netgear R7000
DTV: Horizon & Humax 5200c HD-iPVR
Standaard

Ik heb er helaas nu even geen plaatje van maar ik heb een splitter die bij het motorola modem destijds was geleverd.

Het is een rechthoekig blokje met een punt vorm aan 1 zijde.

Deze splitter gaat via een coax connector op het AOP (meestal eengatsdoos). Aan de onderzijde zit een f-connector voor het modem en aan de voorkant weer een normale coax aansluiting voor je televisie.

Maar er zullen ongetwijfeld meerdere splitter types geschikt zijn. Ik weet alleen dat er ook AOP's zijn met direct al een f-connector erop, die schijnen dit modem op hol te kunnen brengen.
Oud 28 juli 2009, 11:24
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heerden Bekijk bericht
Ook is er een speedtest bij ziggo zelf beschikbaar die niet via speedtest.net loopt maar rechtstreeks bij ziggo. Deze meet ook een langere periode wat de snelheden zijn. Deze staat op ziggo.speedtest.nl
De URL moet zijn:

http://speedtest.ziggo.nl

(en werkt zo te zien alleen vanaf een Ziggo aansluiting)
Oud 28 juli 2009, 16:40
Artwido's schermafbeelding
Artwido Artwido is offline
Member

Ziggo Internet: Ziggo alles in 1 extra
DTV: Humax
Standaard

Ik heb vandaag ook het nieuwe modem binnengekregen: Arris Touchstone 702
Het activeren wilde niet lukken dus Ziggo gebeld. Ook de helpdesk kreeg het niet voor elkaar. Maar na een uur toch weer internet.
De snelheid is echter nog niet omhoog. Ik heb nog steeds 20 Mbps download.

Ik lees net in dit topic dat de newserver is begrenst tot max. 30 Mbps. Dat is een tegenvallertje want juist daar leek het me geweldig voor om zo snel te kunnen downloaden.

Laatst gewijzigd door Artwido; 28 juli 2009 om 17:24
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten