Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum   Facebook Twitter Google+

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen

Mededelingen

Internet - Algemeen Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24 september 2009, 22:36   #591
Pierre_1
Senior Member

Pierre_1's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smartie1972 Bekijk bericht
Nee, het is niet mogelijk om zomaar een ander modem te testen. Het hfcmac-cmac adres identificeert namelijk de gebruiker. Deze moet ingevoerd worden door de helpdesk. Dat betekent dat het modem op naam wordt gesteld.
Het kan zeker wel. Je hebt een brief van Ziggo ontvangen met een activatiecode en wachtwoord om je Ubee modem te activeren. Wanneer je een willekeurig Arris modem aansluit, kom je op de activatiepagina en kan je dezelfde gegevens gebruiken die in de brief staan. Ik heb dat al vaker uitgevoerd, en werkt prima!
Pierre_1 is offline  
Oud 24 september 2009, 22:40   #592
Zaklamp
Member

Zaklamp's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Het kan zeker wel. Je hebt een brief van Ziggo ontvangen met een activatiecode en wachtwoord om je Ubee modem te activeren. Wanneer je een willekeurig Arris modem aansluit, kom je op de activatiepagina en kan je dezelfde gegevens gebruiken die in de brief staan. Ik heb dat al vaker uitgevoerd, en werkt prima!
LoL, dat bedoel ik dus met verschillende meningen.

Werkt dit dan ook met een door een ander geactiveerd modem?
Zaklamp is offline  
Oud 24 september 2009, 22:46   #593
Pierre_1
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht
LoL, dat bedoel ik dus met verschillende meningen.

Werkt dit dan ook met een door een ander geactiveerd modem?
Activeren moet je zelf doen, dat kan een ander niet voor je doen. Het mac-adres van het modem is gekoppeld aan je aansluiting. Maar, als je je activatiecode en wachtwoord van het andere modem nog hebt werkt het prima. De activatiecode en wachtwoord is namelijk gekoppeld aan jouw aansluiting en niet je modem.
Pierre_1 is offline  
Oud 24 september 2009, 22:49   #594
Pierre_1
Senior Member

Standaard

Het punt is dat wanneer je een ander modem aansluit dat door Ziggo als nieuw wordt aangezien. Dan moet deze opnieuw geactiveerd worden, zo werkt dat. Dus, wanneer je een modem van een kennis kan aansluiten, gewoon doen, en dan activeren en testen. Succes!
Pierre_1 is offline  
Oud 24 september 2009, 22:49   #595
Zaklamp
Member

Standaard

Citaat:
Activeren moet je zelf doen, dat kan een ander niet voor je doen. Het mac-adres van het modem is gekoppeld aan je aansluiting. Maar, als je je activatiecode en wachtwoord van het andere modem nog hebt werkt het prima. De activatiecode en wachtwoord is namelijk gekoppeld aan jouw aansluiting en niet je modem.
Ik begrijp je maar ik bedoelde dus een modem die iemand anders al geactiveerd heeft op zijn/haar adres.
Die is dus begrijp ik uit jouw verhaal bij mij thuis met mijn eigen activatiecode in te stellen en daarna weer bij diegene thuis.
Zaklamp is offline  
Oud 24 september 2009, 22:50   #596
Zaklamp
Member

Standaard

Citaat:
Het punt is dat wanneer je een ander modem aansluit dat door Ziggo als nieuw wordt aangezien. Dan moet deze opnieuw geactiveerd worden, zo werkt dat. Dus, wanneer je een modem van een kennis kan aansluiten, gewoon doen, en dan activeren en testen. Succes!
Helemaal goed, dan gaan we dat eerst eens testen.

Thnx
Zaklamp is offline  
Oud 24 september 2009, 23:04   #597
Pierre_1
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht
Helemaal goed, dan gaan we dat eerst eens testen.

Thnx
Ben benieuwd, laat het even weten he!
Pierre_1 is offline  
Oud 25 september 2009, 04:27   #598
smartie1972
Junior Member

smartie1972's schermafbeelding
Standaard

Ja, Ik ben ook benieuwd.
Mijn verhaal klopt wel. Het verhaal van de activatiecode klopt echter ook. Vaak krijgt de klant niet het activatie scherm. (ik ben een oud medewerker). Dan kan de helpdesk met behulp van het mac adres alsnog het modem activeren..
smartie1972 is offline  
Oud 25 september 2009, 08:14   #599
s.montulet@casema.nl
Junior Member

s.montulet@casema.nl's schermafbeelding
Standaard

Ik heb gemerkt dat dit ook niet altijd werkt
Inmiddels ben ik 19 x gereset. 6x geactiveerd, 2x een nieuw Modem, 2x een monteur over de vloer. alle signaal waarden zijn goed maar nog steeds een brakke upload en waardeloze internet verbinding.
mijn 56K6 is nog sneller

s.montulet@casema.nl is offline  
Oud 25 september 2009, 10:42   #600
dxben
Junior Member

dxben's schermafbeelding
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dxben Bekijk bericht

Dit is mijn snelheid met All in One Extra
Na bellen Helpdesk kreeg ik als antwoord:
"Het probleem is bekend. Hier wordt aan gewerkt."

Mijn nieuwe modem is Ubee model EVM3200.
Mijn oude modem is Arris (docsis 2).

Aangezien mijn oude contract Z3 was, ben ik terug gegaan naar mijn oude modem (docsis 2), waarop ik een betere en stabielere verbinding heb!
Mijn snelheid is dan 22 Mb/s constant met een upload van 2,5 Mb/s.

Hopelijk wordt het probleem spoedig opgelost!
dxben is offline  
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Internet - Algemeen

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten