Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 23 september 2009, 19:33
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakker Bekijk bericht
Nou ze willen het liefst dat je gaat meten via speedtest.ziggo.nl. Het hele spul staat direct op hun eigen netwerk maw je komt het ziggo netwerk niet eens af.

Speedtest meet niet je connecties. Speedtest meet 1 connectie. Als je ook download of upload via speedtest gaat dat ook maar met 1 connectie.

Het is een beetje 3D Marken met je PC. Het geeft een indicatie maar meer niet.

Dit zegt tenslotte veel meer link
Deels heb je gelijk, alleen waarvoor doe je zo'n test? Juist om er achter te komen of de verbinding in orde is.

Wanneer je bij de speedtest van Ziggo (of een van de andere, externe speedtesten) de snelheid behaalt weet je dat het probleem niet in de verbinding zit.

Ga je de snelheid testen op een of andere buitenlandse server, dan moet je maar afwachten of die server de capaciteit wel heeft om jou verbinding optimaal te benutten.

En de link die jij post is leuk, verteld heel veel, maar zegt niets over de snelheid die je met jou verbinding kan behalen. En de ping van die site is bijvoorbeeld al totaal niet meer representatief, daar je aan de andere kant van de grote plas gaat meten, en alleen al de lijn die daar tussen zit een tiental ms aan ping zal gaan veroorzaken.

Oud 23 september 2009, 20:00
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Deels heb je gelijk, alleen waarvoor doe je zo'n test? Juist om er achter te komen of de verbinding in orde is.

Wanneer je bij de speedtest van Ziggo (of een van de andere, externe speedtesten) de snelheid behaalt weet je dat het probleem niet in de verbinding zit.

Ga je de snelheid testen op een of andere buitenlandse server, dan moet je maar afwachten of die server de capaciteit wel heeft om jou verbinding optimaal te benutten.

En de link die jij post is leuk, verteld heel veel, maar zegt niets over de snelheid die je met jou verbinding kan behalen. En de ping van die site is bijvoorbeeld al totaal niet meer representatief, daar je aan de andere kant van de grote plas gaat meten, en alleen al de lijn die daar tussen zit een tiental ms aan ping zal gaan veroorzaken.
dat de ping ook niet representatief is begrijp ik ook wel. daarnaast is 250 naar de states zo slecht nog niet. Daarnaast is het niet bedoelt om je snelheid te testen. De beste manier om dat te doen is gewoon iets te downloaden van een 100mbit/gigabit server.
Oud 24 september 2009, 17:13
dxben's schermafbeelding
dxben dxben is offline
Junior Member

Standaard

Dit is mijn snelheid met All in One Extra
Oud 24 september 2009, 19:49
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakker Bekijk bericht
dat de ping ook niet representatief is begrijp ik ook wel. daarnaast is 250 naar de states zo slecht nog niet. Daarnaast is het niet bedoelt om je snelheid te testen. De beste manier om dat te doen is gewoon iets te downloaden van een 100mbit/gigabit server.
Ik ben het eens met je uitleg, maar als ik 1024Mb bin-bestand download haal ik keurig de 48mbit download. Maar als ik van mijn nieuwsserver download kom ik niet hoger uit dan tussen de 25 en 35 mbit. Dat is dan weer raar, toch? Met mijn Arris modem heb ik dat niet, dan is mijn upload wel weer wat trager maar mijn download van mijn nieuwsserver optimaal en constant op 48mbit. Dan kan ik niet anders concluderen dat mijn Ubee modem daar problemen mee heeft, en het Arris niet. Het probleem zal dan wel 'ergens' in het Ubee modem moeten zitten.
Oud 24 september 2009, 21:25
Zaklamp's schermafbeelding
Zaklamp Zaklamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee
DTV: 4x Humax
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Je kan eenvoudig nog een speedtest doen op het moment dat het zich voordoet (wel even usenet download uitzetten), grote kans dat die wel de juiste snelheid aangeeft.

Hoe ben jij tot de conclusie gekomen dat jou pc en/of router niet het probleem kunnen zijn? Hoe heb je dat getest cq uigesloten?

Overigens; Je verwijt mij dat mijn antwoord niet duidelijk is, jou postings zijn evenmin duidelijk, en geven behalve de probleemstelling verder geen enkele informatie
Een speedtest zegt me niet zoveel, net zo min als de meeste helpdeskers van Ziggo die dit ook niet als ''betrouwbaar'' omschrijven.

Dat het niet aan mijn pc ligt heb ik al tig berichten geleden omschreven en daar had ik ook met anderen al een discusie over lopen dus het ligt niet aan mij dat jij mijn postings onduidelijk vind.

No Offence.
Oud 24 september 2009, 21:29
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeS Bekijk bericht
Dat kan bijvoorbeeld afhangen van de spooler waar de data vanaf moet komen. De ene post kan van 1 spoolserver komen, de andere van een andere die op dat moment drukker is. Het is vrijwel onmogelijk dat je altijd volle snelheid haalt, ook niet bij giganews of een andere payserver. Je bent helemaal afhankelijk van de bandbreedte van de netwerkaansluiting van die payserver en van de snelheid van de harddisk-arrays van die servers. Ga maar eens zitten rekenen met 50Mbit en 20 gebruikers. Samen slurpen die al een Gigabit verbinding helemaal vol. Een beetje newsserver heeft vele malen meer gebruikers dan 20 en dus ook vele malen meer dataverbruik dan 1Gbits/sec per internet aansluiting. Gemiddeld zullen ze best genoeg bandbreedte hebben, maar in pieken kan dat niet altijd gehaald worden.
Dat ik nog 20Mbit had had ik (Als de verbinding eindelijk eens goed was) ALTIJD 20Mbit usenet.

Een vriend van mij heeft ALTIJD 50Mbit usenet d/l, geen uitzonderingen.
Alleen z'n speedtests gaan nergens over, dus precies het tegenovergestelde van mij.

Ik heb Eweka gehad, XLned & Giganews, beetje ''vreemd'' dat die dan allemaal dezelfde problemen zouden hebben als ze verschillende servers gebruiken.
Oud 24 september 2009, 21:31
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ik ben het eens met je uitleg, maar als ik 1024Mb bin-bestand download haal ik keurig de 48mbit download. Maar als ik van mijn nieuwsserver download kom ik niet hoger uit dan tussen de 25 en 35 mbit. Dat is dan weer raar, toch? Met mijn Arris modem heb ik dat niet, dan is mijn upload wel weer wat trager maar mijn download van mijn nieuwsserver optimaal en constant op 48mbit. Dan kan ik niet anders concluderen dat mijn Ubee modem daar problemen mee heeft, en het Arris niet. Het probleem zal dan wel 'ergens' in het Ubee modem moeten zitten.

En ik ben het 100% eens met JOUW uitleg, ik heb exact hetzelfde.

Alleen ik heb jammerlijk genoeg geen Arris om dit te testen.

Misschien dat de seniormembers kunnen vertellen of het mogelijk is om het modem van een ander te testen?
Daar verschillen de mening nogal over.
Oud 24 september 2009, 22:10
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Ik vermoed ook het ubee modem ervan aangezien ik die ook noodgedwongen draai tot de Arris een firmware update krijgt, want ook ik heb een heftig schommelende lijn met usenet gebruik bij mijn Ubee modem die schommelt tussen de 25-35 mbit. de eerste 5 seconden zijn hoopvol maar dan zakt het in elkaar
Oud 24 september 2009, 23:19
smartie1972's schermafbeelding
smartie1972 smartie1972 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in één extra
DTV: samsung
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht

Misschien dat de seniormembers kunnen vertellen of het mogelijk is om het modem van een ander te testen?
Daar verschillen de mening nogal over.
Nee, het is niet mogelijk om zomaar een ander modem te testen. Het hfcmac-cmac adres identificeert namelijk de gebruiker. Deze moet ingevoerd worden door de helpdesk. Dat betekent dat het modem op naam wordt gesteld.
Oud 24 september 2009, 23:21
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smartie1972 Bekijk bericht
Nee, het is niet mogelijk om zomaar een ander modem te testen. Het hfcmac-cmac adres identificeert namelijk de gebruiker. Deze moet ingevoerd worden door de helpdesk. Dat betekent dat het modem op naam wordt gesteld.
Ja, dat dacht ik dus al.

Bedankt.

Zal Ziggo vragen een Arris te mailen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten