Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 22 september 2009, 17:14
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zaklamp Bekijk bericht
Om even terug te komen op de essentie van mijn eerdere vraag;

Hoe kan Ziggo er enige hand in hebben door de ene d/l sneller te laten lopen dan de andere?
Beide bestanden d/l ik via usenet, beide via giganews.

Zodra de ene compleet is en met 5,7MB/s binnen is gekomen en de volgende start dan zakt de snelheid met gemiddeld 10Mbit, 4,7MB/s en blijft daar dan ook stabiel op lopen.
Switch ik tussentijds van bestand dan gaat de snelheid ook op en neer.

Alle logica ontbreekt hierbij nog steeds.
Het verschijnsel waar jij last van hebt kan/word niet door Ziggo geregeld.

Oud 22 september 2009, 17:18
Zaklamp's schermafbeelding
Zaklamp Zaklamp is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra Ubee
DTV: 4x Humax
Standaard

Da's lekker duidelijk.......

WAAR ligt het probleem dan?

Ziggo gaat mij niet vertellen dat 3 verschillende usenetaanbieders hetzelfde ''probleem'' hebben.

En mijn pc en router etc heb ik al eerder aangegeven zijn niet het probleem.
Oud 22 september 2009, 17:47
Senior Member

Standaard

Citaat:
Da's lekker duidelijk.......

WAAR ligt het probleem dan?

Ziggo gaat mij niet vertellen dat 3 verschillende usenetaanbieders hetzelfde ''probleem'' hebben.

En mijn pc en router etc heb ik al eerder aangegeven zijn niet het probleem.
Je kan eenvoudig nog een speedtest doen op het moment dat het zich voordoet (wel even usenet download uitzetten), grote kans dat die wel de juiste snelheid aangeeft.

Hoe ben jij tot de conclusie gekomen dat jou pc en/of router niet het probleem kunnen zijn? Hoe heb je dat getest cq uigesloten?

Overigens; Je verwijt mij dat mijn antwoord niet duidelijk is, jou postings zijn evenmin duidelijk, en geven behalve de probleemstelling verder geen enkele informatie

Oud 22 september 2009, 17:59
LuieDonder's schermafbeelding
LuieDonder LuieDonder is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles In 1 Extra/Arris
DTV: Samsung/Humax
Standaard

Ik haal op dit moment :

Speedtest.net : 2.81mbit down.

Usenet : 2.5mbit down..

Ik heb 50mbit
Oud 22 september 2009, 20:20
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Om even terug te komen op de essentie van mijn eerdere vraag;

Hoe kan Ziggo er enige hand in hebben door de ene d/l sneller te laten lopen dan de andere?
Beide bestanden d/l ik via usenet, beide via giganews.

Zodra de ene compleet is en met 5,7MB/s binnen is gekomen en de volgende start dan zakt de snelheid met gemiddeld 10Mbit, 4,7MB/s en blijft daar dan ook stabiel op lopen.
Switch ik tussentijds van bestand dan gaat de snelheid ook op en neer.

Alle logica ontbreekt hierbij nog steeds.
Dat kan bijvoorbeeld afhangen van de spooler waar de data vanaf moet komen. De ene post kan van 1 spoolserver komen, de andere van een andere die op dat moment drukker is. Het is vrijwel onmogelijk dat je altijd volle snelheid haalt, ook niet bij giganews of een andere payserver. Je bent helemaal afhankelijk van de bandbreedte van de netwerkaansluiting van die payserver en van de snelheid van de harddisk-arrays van die servers. Ga maar eens zitten rekenen met 50Mbit en 20 gebruikers. Samen slurpen die al een Gigabit verbinding helemaal vol. Een beetje newsserver heeft vele malen meer gebruikers dan 20 en dus ook vele malen meer dataverbruik dan 1Gbits/sec per internet aansluiting. Gemiddeld zullen ze best genoeg bandbreedte hebben, maar in pieken kan dat niet altijd gehaald worden.

Dan nog de vraag waarom het surfen en pings trager gaat tijdens downloaden. Dat is ook een normaal verschijnsel als je router geen goede QoS heeft. Tijdens downloaden moet jouw computer ook informatie terugsturen naar de server waar de data vandaan komt om die data te bevestigen. Als jij niet bevestigt dat je de data binnen hebt stopt deze. Al deze bevestigingsframes moet je dus terugsturen. In elke computer of router zit een buffer. Tijdens een download zit je buffer meestal vol met dit soort bevestings-frames. Wil je een andere opdracht versturen, bijvoorbeeld een web-pagina opvragen of een ping-request versturen, dan komt zo'n dataframe gewoon achteraan de buffer te staan en moet netjes op zijn beurt wachten voordat hij verzonden is. Het antwoord moet daarna weer binnenkomen en wordt tussen de andere data geschoven.
Een router die QoS heeft zal 'belangrijkere' frames voorrang geven boven bijvoorbeeld die acknowledge frames. Hij schuift dan het ping-frame of het frame waarmee je een nieuwe webpagina opvraagt helemaal bovenin de rij en daardoor zie je veel eerder een response dan wanneer je geen QoS hebt. De invloed van 'downloaden' merk je met een goede router met een goede QoS bijna niet tijdens normaal internet verkeer, terwijl zonder router of met een slechte router wel een hele trage surf verbinding overblijft. Maar dat ligt dus niet aan het modem of de verbinding, maar aan de afhandeling van verkeer.
Oud 23 september 2009, 12:12
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Via diverse speedtesten haal ik met mijn Ubee modem continue 48/4.5. Op zicht netjes, lijkt me. Maar als ik van mijn nieuwsserver (Hitnews) ga downloaden schommelt de download continue tussen de 30 en 40, hoger komt het niet. Dan zou je denken : de nieusserver(s) zijn wat traag. Maar aangezien ik het Arris modem ook nog heb staan heb ik die maar eens aangesloten. De upload ligt wat lager, maar de download van de nieuwsserver haalt dan wel de 48, contunue. Dus er zijn behoorlijke schommelingen met het Ubee modem bij het downloaden van mijn nieuwsserver terwijl het Arris modem constant blijft. De speedtesten (ziggo, speedtest.net) zijn met het Ubee modem wel constant. Iemand die dat kan verklaren?
Oud 23 september 2009, 16:57
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Een speedtest is ook de slechtste vorm van lijn controle die je maar kan bedenken. Het is maar 1 connectie die alles over 1 poort namelijk poort 80 uit voert en dan moet je het nog via het lokale netwerk van hun doen ook nog als het even kan.
Oud 23 september 2009, 18:10
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakker Bekijk bericht
Een speedtest is ook de slechtste vorm van lijn controle die je maar kan bedenken. Het is maar 1 connectie die alles over 1 poort namelijk poort 80 uit voert en dan moet je het nog via het lokale netwerk van hun doen ook nog als het even kan.
Leg eens uit als je wilt?

Oud 23 september 2009, 18:39
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excalibur Bekijk bericht
Leg eens uit als je wilt?
Daar zou ik ook graag meer over willen weten. Ik weet dat een download van een nieuwsserver over andere poorten gaat(119 of 563 SSL), maar dat verklaart nog steeds niet waarom dat trager zou (moeten) zijn.
Oud 23 september 2009, 19:28
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

Nou ze willen het liefst dat je gaat meten via speedtest.ziggo.nl. Het hele spul staat direct op hun eigen netwerk maw je komt het ziggo netwerk niet eens af.

Speedtest meet niet je connecties. Speedtest meet 1 connectie. Als je ook download of upload via speedtest gaat dat ook maar met 1 connectie.

Het is een beetje 3D Marken met je PC. Het geeft een indicatie maar meer niet.

Dit zegt tenslotte veel meer link

Natuurlijk verteld dit ook niet alles maar het verteld iig al heel wat meer dan een speedtest.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten