Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 september 2009, 12:24
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat er totaal geen documentatie is over het Ubee EVM3200 modem. Channel Bonding heeft, volgens mij, te maken met het gebruik van meerdere kanalen binnen een Wireless omgeving. Niet relevant in dit geval dus. Wie het weet mag het zeggen........
Nope gaat specifiek over de down/upstream, Ubee spreekt zelf over bonding op de status pagina:

Oud 15 september 2009, 13:37
Fietje's schermafbeelding
Fietje Fietje is offline
Junior Member

Standaard

Modem heeft zichzelf sinds zondag 17.15 uur niet meer gereset
Wel is de snelheid nog steeds hetzelfde (zo rond de 4,5 Mbps).

Ik kan nu eindelijk in het log komen en heb daarom maar even onderstaande waarden gekopieerd. Ik heb er geen verstand van, maar misschien dat iemand er iets uit wijs kan worden en me kan vertellen of er afwijkende waarden in voor komen?!

Oud 15 september 2009, 14:51
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madeleine-b Bekijk bericht
Nope gaat specifiek over de down/upstream, Ubee spreekt zelf over bonding op de status pagina:

Je hebt helemaal gelijk, excuses dat ik er aan twijfelde.
Ik kom zelf met geen mogelijk in de statuspagina via 192.168.1.1. Ik probeer het direct na het opstarten van het modem maar zonder succes.
Op welk moment kom jij er in?
Oud 15 september 2009, 15:07
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_1 Bekijk bericht
Je hebt helemaal gelijk, excuses dat ik er aan twijfelde.
Ik kom zelf met geen mogelijk in de statuspagina via 192.168.1.1. Ik probeer het direct na het opstarten van het modem maar zonder succes.
Op welk moment kom jij er in?
Maakt niet uit, had er vanuit mijn werkveld (telecom) ook nog nooit van gehoord, dat Docsis platform ken ik ook alleen maar als klant

En de statuspagina, tja dat is een lastige ik krijg die alleen maar op IE8 (Firefox lukt niet) na een lange reset van 20 seconden gevolgd door een reset van 10 seconden..
Heeft er denk ik mee te maken dat het booten hierdoor verstoord raakt waardoor de beveiliging voor de http:// login tijdelijk uit staat.
Oud 15 september 2009, 18:47
Pierre_1's schermafbeelding
Pierre_1 Pierre_1 is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra / Ubee EVM3200 / D-link DIR-855
DTV: Humax HDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door madeleine-b Bekijk bericht
Maakt niet uit, had er vanuit mijn werkveld (telecom) ook nog nooit van gehoord, dat Docsis platform ken ik ook alleen maar als klant

En de statuspagina, tja dat is een lastige ik krijg die alleen maar op IE8 (Firefox lukt niet) na een lange reset van 20 seconden gevolgd door een reset van 10 seconden..
Heeft er denk ik mee te maken dat het booten hierdoor verstoord raakt waardoor de beveiliging voor de http:// login tijdelijk uit staat.
Ik heb net het Arris modem er maar weer eens tussengezet en geactiveerd. Net had ik 48 down en 2.7 up, dat komt al weer in de richting, maar of het stabiel blijft, geen idee.
Oud 15 september 2009, 21:30
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Exclamation

Fietje,

Dat zijn niet de log-entries van dat modem maar de signaal-waarden.
Die zijn op zich best aardig maar er zit één slecht kanaal (downstream 2) met laag signaal en teveel ruis bij.
Het modem werkt daar meestal wel omheen, maar het blijft een punt van aandacht omdat afwijkende waarden per kanaal kunnen wijzen op staande golf fouten (aanpassingsfouten/gedeeltelijke sluiting enz.).
Weet je zeker dat je eigen aansluiting volgens de voorschriften geheel in orde is?

Mees de Roo
Oud 16 september 2009, 08:05
Antoniya001's schermafbeelding
Antoniya001 Antoniya001 is offline
Member

Standaard

Hoera... ! Mijn verbinding is weer ok !

Hier in Heiloo kwam mijn upload niet boven 2 a 2.5 Mbits per seconde in de laatste maanden. Afgelopen 3 dagen helemaal geen verbinding gehad en er stond een melding van op de ziggo site.

Maar nadat ze dat gefixed hebben heb ik mijn upload weer terug.
Nu hopen dat het zo blijft...

Ar

(Klein beetje goed nieuws is ook wel aardig zo nu en dan)
Oud 16 september 2009, 16:18
jpvr74's schermafbeelding
jpvr74 jpvr74 is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra
DTV: geen
Standaard EVM, lampjes en geen snelheid

Hallo allemaal,

Na 2 aannemers en 3 monteurs sinds vandaag ook een EVM modem (ipv Arris, die het nooit gedaan heeft). Vanochtend is modem door monteur geinstalleerd en ik heb hem - dom dom dom - laten gaan terwijl de snelheid DS niet boven de 1Mbit kwam. Kwam omdat ze "dan bij de helpdesk nog iets moesten doen, zou binnen paar uur gebeurd moeten zijn"
.
Inmiddels bimbo bij de helpdesk gesproken die niets eens wist dat Ziggo 2 types DOCSIS 3.0. modems had en verder geen idee had wat te doen. Resetten e.d. al geprobeerd. Woon in Woerden, iemand idee? Upload is wel ok (5Mbit, heb Alles-in-een-extra wat met oude modem vanochtend nog gewoon 20Mbit DS deed). En inderdaad is US lampje oranje, rest groen.

Hellup, dank!

Jeroen
Oud 16 september 2009, 20:01
dennisregoort's schermafbeelding
dennisregoort dennisregoort is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Xtra Modem:ubee
DTV: Samsung H380R & Samsung P850R
Thumbs up Ubee omgeruild met Arris

Vanmorgen een monteur over de vloer gehad.
De beste man wist niet wat de storing was. (slecht communicatie met de helpdesk).
Verhaal opnieuw uitgelegd. Zegt die monteur: Tja, je bent draadloos verbonden
Ook wilde hij de wandcontactdoos controleren; is tenslotte niet door een monteur geinstalleerd.
Gelukkig kon ik hem overtuigen dat het modem het probleem was aangezien ik dit zelf had getest met het modem van mijn ouders.

Eenmaal het modem vervangen voor een Arris een snelheid van ruim 48Mbit (5800Kbps). Draadloos uiteraard.
Monteur begreep er niets van maar ik ben nu dus helemaal tevreden.
Oud 16 september 2009, 20:15
Hakker's schermafbeelding
Hakker Hakker is offline
Senior Member

Ziggo Internet: AIE Extra / Ubee EVM3200 / Draytek 2130N
DTV: CI+ module
Standaard

7 modems gehad Arris en Ubee maar een degelijke verbinding houden is een probleem. De verbinding ligt er een keer of 4 per dag uit.

Usenet snelheid is een drama ook al werk ik met 2 servers 1 van ziggo en een payserver. Heel in het begin heb ik de snelheid een weekje gehaald. Nu schommelt het op 20mbit ondanks dat het met gemak volgetrokken moet worden naar 50mbit.

Tijdens het downloaden van usenet wordt de rest van internet heel traag ondanks de 50% overhead op de lijn een ping met de ziggo test server deed er ruim 1500 ms over.
Docsis 3 hoe slecht kan een provider het voorbereid hebben.

Slechte firmwares op zowel de Ubee als de Arris. De backbone die het schijnbaar gigantisch laat afweten. Wegvallende verbindingen ondanks een nieuwe firmware. Ik heb sinds Half Juni nu al geen stabiele verbinding meer. Wat een ongelooflijke gepruts gebeurt daar zeg.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten