Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 september 2009, 12:04
bnijmeij's schermafbeelding
bnijmeij bnijmeij is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
DTV: Humax iHDR-5050C en Humax IR Fox-C
Standaard Snelheid

Gelukkig is snelheid een relatief begrip, dat leerde Einstein ons al. De discussies over snelheid idem dito. Maar toch even wat informatie. Ik had klachten over de download- en uploadsnelheid, ondanks de belofte van Ziggo dat deze per 1-9-2009 verhoogd zouden worden. Het bleef bij mij aan de lage kant 5 - 7Mb/s download en hooguit 2 Mb/s upload. Ik heb daarom nieuwe firmware gezocht voor mijn (@Home)router Netgear WGR614v6 en gevonden op de Ziggo-site. Gedownload en geïnstalleerd met als resultaat:

Hier ben ik niet ontevreden over, als het zo blijft tenminste.
Oud 7 september 2009, 17:58
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Interneppen Bekijk bericht
Maar ze lossen ook dingen op. Ik had hier ook een slechte verbinding met een Arris modem. Deze is omgeruild voor een nieuwe Arris. Monteur heeft alles uit de kast gehaald om snelheid goed te krijgen. Hulde aan de Ziggo monteur

En wat een tegenvaller. Heeft 3 dagen goed gewerkt en nu begint het weer. Internet en telefonie valt weg. Lampjes op modem blijven wel branden. Modem gereset en ja hoor. Uw adsl verbinding is opgeleverd

Oud 7 september 2009, 21:52
Excalibur's schermafbeelding
Excalibur Excalibur is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Abonnement: Alles-In-Een Plus / Modem: Motorola SBV5121
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bnijmeij Bekijk bericht
Gelukkig is snelheid een relatief begrip, dat leerde Einstein ons al. De discussies over snelheid idem dito. Maar toch even wat informatie. Ik had klachten over de download- en uploadsnelheid, ondanks de belofte van Ziggo dat deze per 1-9-2009 verhoogd zouden worden. Het bleef bij mij aan de lage kant 5 - 7Mb/s download en hooguit 2 Mb/s upload. Ik heb daarom nieuwe firmware gezocht voor mijn (@Home)router Netgear WGR614v6 en gevonden op de Ziggo-site. Gedownload en geïnstalleerd met als resultaat:

Hier ben ik niet ontevreden over, als het zo blijft tenminste.
En als je het test zonder de router? Ik krijgt nl de indruk dat deze wat oudere router je resultaten nog aardig drukt en het best eens zo zou kunnen zijn dat de resultaten nog beter uitvallen als je het zonder de router test.

Oud 8 september 2009, 13:29
Darkraven's schermafbeelding
Darkraven Darkraven is offline
Junior Member

Ziggo Internet: Alles in 1extra , Arris Touchstone TM702A/B
Standaard

Beste mensen , tot mijn grote verbazing ben ik wel ergens achter gekomen na veel zelf sleutelen aan mijn eigen PC kwam ik er achter dat er een groot probleem is met de soort internet explorer die men gebruikt .
Gebruik ik namelijk de normale zeg maar de IE8 dan kom ik met mijn snelheid boven de ( gemiddeld ) 45 MB en gebruik ik FOX dan kom ik niet hoger dan 25 MB . Misschien dat de meeste tegenwoordig wel FOX gebruiken ????
Probeer het voor de lol eens uit wat bij jou het verschil is .

Wat betrefd het uitvallen , nee dat ligt toch gewoon duidelijk aan het modem zelf , dat is bij mij ook nog steeds niet opgelost , hoewel het toch 2 weken goed is gegaan , maar sinds gister avond moet ik toch weer regelmatig mijn router resetten om weer verbinding te krijgen .

mvg DR
Oud 8 september 2009, 15:16
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darkraven Bekijk bericht
Beste mensen , tot mijn grote verbazing ben ik wel ergens achter gekomen na veel zelf sleutelen aan mijn eigen PC kwam ik er achter dat er een groot probleem is met de soort internet explorer die men gebruikt .
Gebruik ik namelijk de normale zeg maar de IE8 dan kom ik met mijn snelheid boven de ( gemiddeld ) 45 MB en gebruik ik FOX dan kom ik niet hoger dan 25 MB . Misschien dat de meeste tegenwoordig wel FOX gebruiken ????
Probeer het voor de lol eens uit wat bij jou het verschil is .
Oud 8 september 2009, 18:45
Jansen!'s schermafbeelding
Jansen! Jansen! is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect & Play Complete
DTV: Horizon Box, Horizon Box Extra, Humax 5050C
Standaard

Wel, het dieptepunt is bereikt:

Met Belkin router of rechtstreeks op het Motorola modem (in veilige modus!): het maakt niets uit.
Hoogste snelheid was 2.8 Mb/s.
Morgen maar eens om een monteursbezoekje vragen...
Oud 8 september 2009, 18:47
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jansen! Bekijk bericht
Wel, het dieptepunt is bereikt:

Met Belkin router of rechtstreeks op het Motorola modem (in veilige modus!): het maakt niets uit.
Hoogste snelheid was 2.8 Mb/s.
Morgen maar eens om een monteursbezoekje vragen...
Enof dat gaat helpen
Oud 8 september 2009, 18:59
Senior Member

Standaard

Tot de vorige twee verhogingen (van 8 Mb en 10 Mb) had ik een goede en qua snelheid stabiele verbinding tussen de 4 en 5 Mb. Sindsdien is het knuddde.
Ik heb dus nu een probleem en het lijkt me dat de oorzaak van dat probleem bij Ziggo ligt. Het ligt voor de hand dat ik, vóór ik eventueel overstap naar een ander provider (suggesties?), hen er op aanspreek dit probleem op te lossen. En dan is bezoek van een monteur één van de te ondernemen stappen, dunkt me.

Aanvulling: van mal-/spyware etc. is geen sprake. Er is ook getest met een vrijwel nieuwe MacBook Pro: zelfde "hemeltergende" (aldus mijn dochter) resultaten.

Laatst gewijzigd door Jansen!; 8 september 2009 om 19:10
Oud 8 september 2009, 19:08
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jansen! Bekijk bericht
Tot de vorige twee verhogingen (van 8 Mb en 10 Mb) had ik een goede en qua snelheid stabiele verbinding tussen de 4 en 5 Mb. Sindsdien is het knuddde.
Ik heb dus nu een probleem en het lijkt me dat de oorzaak van dat probleem bij Ziggo ligt. Het ligt voor de hand dat ik, vóór ik eventueel overstap naar een ander provider (suggesties?), hen er op aanspreek dit probleem op te lossen. En dan is bezoek van een monteur één van de te ondernemen stappen, dunkt me.
Daar gaat het niet om. Niet alleen bij mij is een monteur geweest en bij sommige al drie keer. Het probleem zit hem in de Aris modem. Ze kunnen het niet oplossen... Dus.. suc6
Oud 8 september 2009, 19:11
Senior Member

Standaard

Ik heb geen Arris, maar een Motorola modem. De buren ondervinden trouwens dezelfde problemen.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten