Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 5 september 2009, 20:05
Feelgood's schermafbeelding
Feelgood Feelgood is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco EPC3928
DTV: Humax iHDR-5200 (HD-PVR)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meesdroo Bekijk bericht
Fietje,
Over die WRT54G2 bestaat een aparte draad. Wanneer ik me goed herinner betrof dat specifieke firmware die erin moest, fabrieksinstellingen die moesten worden teruggezet én router en modem die moesten worden uitgezet en aangezet in de verkeerde volgorde (maar zoek hem even op, wanneer je het hele verhaal wilt).
Dat modem resetten klinkt niet zo goed; kan je hem uitlezen? Met de juiste firmware en opnieuw geconfigureerd moet deze linksys goed werk kunnen leveren.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...41&postcount=1
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...55&postcount=1
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/sho...90&postcount=1

Denk er aan dat het Arris-modem zeer gevoelig is voor RF stoorsignalen. Helaas is het zo dat wat er in kan komen er ook uit kan komen. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat het Arris-modem van zichzelf ook een flink stoorsignaal genereert, en dat beïnvloed een 54G erger dan je vorige 11Mbit. Zorg dus dat je WiFi uit de buurt van die Arris blijft!

Feelgood,

Dat is een enorm verschil tussen gewoon en safe mode. Dat geeft het idee dat je computer alles maar nét kan bijbenen, zelfs in safe mode. Waar draai je mee, en zou je tijdens de test met b.v. taskmanager (maar sysinternals procexp.exe is nog beter) eens willen kijken waar en hoe hard je PC iets aan het doen is, want 10x sneller in safe mode (ook al is dat nog altijd wat te langzaam) geeft geen goed gevoel. Bij verschillen zo groot als deze mag je namelijk malware ook niet bij voorbaat uitsluiten.

Mees de Roo
Het is al een beestje van 2002, maar wel met alle updates en een half jaar terug het geheugen uitgebreid van 512 naar 1024. Was 256. Kan natuurlijk geen zware dingen tegelijk laten doen. Ben er zeeeeeeeeeeeer content mee. Nou,ja. Het wachten is op Windows 7, nog een half jaar moet ie mee.

Vannacht en vandaag onderstaande mal/spyware programma's laten lopen en dan nog wekelijks NIS 2009:

Niks gevonden.

- Malwarebytes Antimalware
- Windows Defender
- Spybot
- Ad-Aware

En dan kan ik nog SUPERAntiSpyware laten checken maar volgens mij overbodig.

Ook nog de file online laten checken van HiJackFree.

Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Model P4B-LA
Version REV 1.xx

North Bridge Intel i845 Revision A3
South Bridge Intel 82801BA (ICH2) Revision A3

CPU Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz
Cpu Socket Socket 478 mPGA

System Slots 5 PCI, 1 AGP

Maximum Capacity 3072 MBytes
Maximum Memory Module Size 1024 MBytes
Memory Slots 3
Error Correction None
DRAM Frequency 132.8 MHz
Memory Timings 3-3-3-6 (CL-RCD-RP-RAS)

Device Locator Slot 1 Top
Property Value
Capacity 512 MBytes
Memory Type SDRAM (PC133)
Speed 133 MHz
Supported Frequencies 100 MHz, 133 MHz
Memory Timings 2-2-2-5-0 at 100 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Memory Timings 3-3-3-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)

Device Locator Slot 2 Top
Property Value
Capacity 512 MBytes
Speed 133 MHz
Supported Frequencies 100 MHz, 133 MHz
Memory Timings 2-2-2-5-0 at 100 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Memory Timings 3-3-3-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)

Device Locator Slot 3 Top
Property Value
Manufacturer Kingston
Part Number 32MX64PC133CL2168
Serial Number 1A01E90F
Capacity 256 MBytes
Speed 133 MHz
Supported Frequencies 133 MHz, 133 MHz
Memory Timings 2-2-2-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)
Memory Timings 3-2-2-6-0 at 133 MHz, at -1.0 volts (CL-RCD-RP-RAS-RC)

Sysinternals Process Explorer:

http://img337.imageshack.us/img337/3...rocessexpl.jpg
Oud 6 september 2009, 11:29
monnik's schermafbeelding
monnik monnik is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1-Plus/Ubee-modem/Time Capsule n
DTV: Humax IR-FOX C
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eekacat Bekijk bericht
Na een poosje dit item gelezen te hebben heb ik ter controle even zelf een speedtest uitgevoerd maar dan met A-in-1 Extra. Ik heb geen klachten behalve dat ik zo nu en dan (om de 3 dagen) mijn modem moet resetten en ook de router even spanningloos moet maken om weer een internetverbinding te krijgen.

Maar als het loopt, dan loopt het ook goed.

Ter controle;

Config: i7 920 op 3.3GHz Vista Ultimate x64, AVG Free, Netgear WNDR3300
Vind je het echt normaal, dat je om de drie dagen je modem moet herstarten en je router even spanningsloos moet maken...
Dat is toch te gek voor woorden.
Alles ging goed totdat Ziggo de snelheid ging verhogen en zie: het regende klachten. Ik neem ze niet kwalijk, dat er iets fout kan gaan, maar zoveel...
Wie het nog weet mag het zeggen. En er zijn genoeg mensen, die het niet eens in de gaten hebben, totdat de verbinding helemaal wegvalt.
O ja, bij de vorige verhoging was er niets aan de hand en ging alles van een leien dakje!
Oud 6 september 2009, 13:14
Uniseat's schermafbeelding
Uniseat Uniseat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Plus/ Ubee modem/ WNDR4500
DTV: Humax IRHD5050
Standaard

Ik ben er langzamerhand een beetje klaar mee.
Sindsdien ik die fantastische snelheids verhoging heb gehad.
Heb ik alleen maar problemen.
En dat is elke keer zo na een verhoging.
Ik heb al 2 keer een stukke modem gehad.(toevallig ook weer na een verhoging).
Het gaat echt heel goed bij ziggo.
Maandag komt er weer een monteur langs.
Want je raadt het al>>>>ik haal niet hoger dan 6,5Mb/s.
Zonder router en niks ertussen.
Heb voor de snelheids verhoging toen het nog 15Mb/s was, een stabiele verbinding gehad.

En dat met een Z3 abbo.

En tuurlijk ligt het probleem altijd bij de klant.
Het gaat hierbij om een motorola surfboard modem.
Zelfs al dat ding rechtstreeks op de Aop gezet, maakt niks uit.
Andere netwerk kaart erin, maakt niks uit.
Modem al heel wat keer gereset en spanningsloos gemaakt.
In veilige modus alles geprobeerd en getest.
Zelfs het besturingssysteem er opnieuw erop gezet, maak niks uit.
Waardes modem: Downstream Signal to Noise Ratio 40 dB
Power Level 14 dBmV

Upstream Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 47 dBmV

Bel je met de HD, wordt er doodleuk verteld dat het oude modem z'n snelheden niet haalt. Dus u krijgt een nieuwe modem.
Maar die gaat u pas hopelijk voor 1 september krijgen.
Dus dan wacht je al die tijd. Heb 1 september maar weer gebeld.
Meneer, u krijgt geen andere modem, want de oude zou gewoon de snelheid moeten halen.
Hulde aan de HD.

Waarom moet dit nu zo gaan.

Bas

Laatst gewijzigd door Uniseat; 7 september 2009 om 07:37
Oud 6 september 2009, 15:43
Bernd's schermafbeelding
Bernd Bernd is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus, Cisco EPC3928AD
DTV: Humax iHDR-5050C via Sony BDV-IT1000 Blu-ray Home Theater set
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fietje Bekijk bericht
Snelheid getest met kabel, hiermee haalt hij met gemak de 50 Mbps die we horen te hebben.
Omdat het bedraad wel goed werkt kun je dit probleem niet in de schoenen van Ziggo schuiven. Je zult het echt zelf moeten zoeken in de instelling van jouw laptop en/of Wireless router.
  • Wat is de signaalsterkte van de nieuwe WLAN? Excellent?
  • Welk kanaal gebruik je? Is deze misschien niet gelijk aan die voor jouw oude WLAN, kan best een kanaal zijn met zeer veel storing.
Succes.
Bernd
Oud 6 september 2009, 17:35
Fietje's schermafbeelding
Fietje Fietje is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bernd Bekijk bericht
Omdat het bedraad wel goed werkt kun je dit probleem niet in de schoenen van Ziggo schuiven. Je zult het echt zelf moeten zoeken in de instelling van jouw laptop en/of Wireless router.
  • Wat is de signaalsterkte van de nieuwe WLAN? Excellent?
  • Welk kanaal gebruik je? Is deze misschien niet gelijk aan die voor jouw oude WLAN, kan best een kanaal zijn met zeer veel storing.
Succes.
Bernd

We hebben al verschillende kanalen geprobeerd, maar niets helpt. Signaalsterkte is gewoon uitstekend. En volgens Ziggo ligt het wel aan het nieuwe modem en moet het probleem deze week verholpen zijn, dus ik wacht wel ff af.
Oud 6 september 2009, 21:04
joopcarn's schermafbeelding
joopcarn joopcarn is offline
Junior Member

Ziggo Internet: power maar krijg veel minder.
DTV: samsung dcbp850r
Standaard Kan nog slechter

Tja het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, oktober vorig jaar groote problemen met mijn internetsnelheid die uiteindelijk na heel heel veel contactten in april 2009 opgelost waren.
En nu ? nieuwe modum binnengekregen en wat zie ik tot mijn verbazing wederom dikke shit haal niet eens de 7mb terwijl ik met mijn power 50 moet junnen halen.
Wederom maar weer gebelt ja ja problemen waren bekent zit in de firmware van de modum????? waarom stuur met dan zo'n barl op ben dus wederom weer zeer pist en zie de komende tijd weer met veel ongenoegen tegemoet.
Wel is voor mij de storingsdatum 1 september dus wordt wel weer een teruggave van betaalde abonement wat een prutswerk leverd deze provider toch af was na de laatste storing van 7 maanden diep teleurgesteld dat het zo lang geduurd had en nu dit weer pffffffff we wachten maar weer af meer doet ziggo ook niet.

Oud 7 september 2009, 09:47
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joopcarn Bekijk bericht
Tja het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, oktober vorig jaar groote problemen met mijn internetsnelheid die uiteindelijk na heel heel veel contactten in april 2009 opgelost waren.
En nu ? nieuwe modum binnengekregen en wat zie ik tot mijn verbazing wederom dikke shit haal niet eens de 7mb terwijl ik met mijn power 50 moet junnen halen.
Wederom maar weer gebelt ja ja problemen waren bekent zit in de firmware van de modum????? waarom stuur met dan zo'n barl op ben dus wederom weer zeer pist en zie de komende tijd weer met veel ongenoegen tegemoet.
Wel is voor mij de storingsdatum 1 september dus wordt wel weer een teruggave van betaalde abonement wat een prutswerk leverd deze provider toch af was na de laatste storing van 7 maanden diep teleurgesteld dat het zo lang geduurd had en nu dit weer pffffffff we wachten maar weer af meer doet ziggo ook niet.

Maar ze lossen ook dingen op. Ik had hier ook een slechte verbinding met een Arris modem. Deze is omgeruild voor een nieuwe Arris. Monteur heeft alles uit de kast gehaald om snelheid goed te krijgen. Hulde aan de Ziggo monteur

Oud 7 september 2009, 10:40
Damandan's schermafbeelding
Damandan Damandan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra + 4xTV Digitaal Basis
DTV: Twinhan Mantis Cab-CI 2033
Standaard

Vorige week heb ik een bericht gestuurd richting de helpdesk en ik verwachtte eigenlijk dat ik hier zoals gewoonlijk een standaard mailtje op terug zou krijgen met één of andere niets zeggende oplossing.

Maar wat schetst mijn verbazing, ik werd vanmorgen gewoon opgebeld.
Over mijn problemen met het modem ging het telefoontje.

Ze hadden naar de waarden gekeken die ze uit het modem hadden uitgelezen en zagen hierin niets raars. Wel vonden ze de upload vrij laag (3,5MBit). Ook verklaarden de Ziggo medewerker dat een afwijking van 10% hanteren als zijnde acceptabele afwijking. Dus van de 50MBit moet 45MBit daadwerkelijk te halen zijn. Is het hoger dan deze 45MBit dan is er van Ziggo zijn kant geen probleem. Wanneer we echter van 5MBit upload 10% halen kom je op 4,5MBit. Dit vond de Ziggo medewerker bij ons dus ook niet acceptabel. Immer is 3,5MBit een stuk lager dan 4,5MBit wat als minimum gezien wordt.

Ik vertelde hem toen over de verhalen van een firmware upgrade die aanstaande is en hij reageerde hier meteen op met het feit dat deze firmware update voor de upload waarde inderdaad een verschil zou kunnen maken. De download waarde zou hier echter geen tot nagenoeg geen verandering in zien.

Zijn advies was dan ook om de aanstaande firmware update af te wachten en indien de waarden zouden verslechteren dit toch door te geven aan de helpdesk.

Toen ik hem vroeg naar de hoge waarden die ik uitlas uit het web-interface van de Arris vertelde hij me dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat klanten in dat interface gingen zitten rommelen. Toen ik hem echter vertelde dat er alleen waarden uit te lezen zijn en er niets te veranderen valt vond hij het echter geen probleem en leek het alsof hij het juist prettig vond dat een klant zich zo goed had verdiept.

Hij vertelde me verder dat storingen veroorzaakt door DECT telefoons of wireless routers absoluut niet aan de orde zijn (iets wel ik zelf overigens ook al vermoedde).

Al met al een bijzonder prettige ervaring met de afwerking van een ingediende klacht. En dat mag ook wel eens gezegd worden.

Nu afwachten of er daadwerkelijk iets aan de waarden gaat veranderen na de firmware update.
Oud 7 september 2009, 11:43
Phenom's schermafbeelding
Phenom Phenom is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Extra
Standaard

Ik ben nu net gebeld door Ziggo. Of dit nu is namens de vele telefoontjes of het webcare formulier weet ik niet.
Dit formulier heb ik het laatst ingevuld.
Er werd mij gevraagd of de problemen ivm de snelheid inmiddels opgelost zijn.
Nee dat is het niet.
Er werd mij verzocht om het modem even te resetten (10 sec reset knop indrukken) zodat de nieuwe firmware gedownload zou worden. Ik dus direct even de router ertussenuit gehaald, voordat ze daar weer over beginnen.
En ik werd netjes 5 min later terug gebeld, na het resetten.
Het is maandag ochtend: down 24Mb/s
De snelheid was niet veranderd!
Toen ging hij even overleggen met z'n collega.
En toen zei hij dat er nog helemaal geen nieuwe firmware is.
Hij was verkeerd ingelicht blablabla.
Hij belt nu terug wanneer de nieuwe firmware er wel is.
Wat moet ik hier nu mee.
Oud 7 september 2009, 11:56
Interneppen's schermafbeelding
Interneppen Interneppen is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 Plus
Standaard

De firmware is voorlopig nog niet aan de orde. Dus als men over een firmware update begint is dat niet n.v.t.
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten