Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 september 2009, 13:33
Ectholian's schermafbeelding
Ectholian Ectholian is offline
Member

Ziggo Internet: 4MB Bundel /
DTV: Humax
Standaard

Ik heb alles in 1 plus, en vandaag mail gehad dat snelheid per 1 sept omhoog gegaan is.

Huidige snelheid up/down10 / 1,5 Mbps
Nieuwe snelheid up/down20 / 3,0 Mbps

Maar ik haal dus mooi niet de opgegeven snelheid. Bedraad, zonder downloads oid aan...

Edit; ikkwam net een speedtest.ziggo.nl linkje tegen: die geeft wel netjes 10ms ping, 19.5mbit down en 2.6mbit up weer

Laatst gewijzigd door Ectholian; 3 september 2009 om 13:49
Oud 3 september 2009, 13:57
meesdroo's schermafbeelding
meesdroo meesdroo is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
DTV: humax IR-FOX C; samsung DCB-B270R.
Smile

Zo te zien doen ze het niet in één keer, maar voeren ze hem langzaam op om je router niet te laten schrikken ....

Mees de Roo
Oud 3 september 2009, 14:07
patriesenkamiel's schermafbeelding
patriesenkamiel patriesenkamiel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
Standaard

Ik heb vandaag mail gehad dat per 1 september mijn lijntje van 10 naar 20 mb is geupgrade,

echter sinds 30 augustus al problemen met de snelheid.
De ene keer trek ik maar 3 mb de andere keer netjes 9,6 mb zoals voorheen met mijn 10 mb lijn .

Je zou denken dat als de snelheid verdubbeld is je dowbloads toch ook 2 x zo snel zouden moeten gaan

De speedtest.nl geeft elke keer zo tussen de 9 en 13 mb weer.
de speedtest.net ( die van ziggo) geeft elke keer tussen de 12 en 19 mb weer.

Router al vele malen gereset en modem ook, zelfs de router er tussen uit gehaald maar dat werkt ook niet.

Bagger zooi.

(ps: ik woon naast het internet kastje, dus de afstand kan het ook niet aan liggen)

Oud 3 september 2009, 14:19
Senior Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 +;Motorola SBV5121E;Sitecom WL-600;IPCOP 1.4.21+CopFilter;Linksys 54G;Sparc;PC's;MACs
Question

Voor alle zekerheid (wanneer je dat tenminste nog niet gedaan hebt) wel even testen zonder router (= PC bekabeld direct op het modem en dan liefst in safe mode met netwerk ondersteuning i.v.m. vertragende AV-software) en dan via:
http://speedtest.ziggo.nl/
Dan weet je zeker of je Ziggo of je eigen/andermans netwerkje de schuld moet geven!

Mees de Roo
Oud 3 september 2009, 14:23
patriesenkamiel's schermafbeelding
patriesenkamiel patriesenkamiel is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 plus
Standaard

En het gekke is dat als ik hem rechtstreeks aansluit ( router ertussenuit) en mocht hij toevallig een keer met mazzel 15 of 16 mb trekken op de speedtest.net niet eens op de speedtest.nl dan blijft mijn download ( die dus op volle snelheid moet gaan via nieuwsserver) nog steeds maar op 9,6 mb hangen net zoals voorheen op mijn 10 mb lijn)
Oud 3 september 2009, 14:39
Senior Member

Exclamation

Die speedtest.net en speedtest.nl zijn soms gewoon overbelast; gebruik de test-link van Ziggo die ik je zonet doorgaf.
Denk eraan dat je PC alles ook moet kunnen bijbenen. Zorg dat je ethernet-adapter drivers up to date zijn. Zet bij de configuratie daarvan (indien aanwezig) liever NIET optimize voor doorvoer aan, maar optimize voor CPU. Dat lijkt onlogisch, maar een goede adapter haalt met optimize voor CPU nog altijd ruim voldoende snelheid, en je hebt die CPU power vaak keihard nodig voor het binnenhalen van je spullen.
Onderschat ook vooral niet wat je AV-software (vaak als proxy) vertraagt aan je download! Voor testen kun je het uitzetten (vandaar die safe mode), maar voor the real world kan je er beter mee leren leven of een zwaardere multi-core computer kopen.

Mees de Roo
Oud 3 september 2009, 15:55
madeleine-b's schermafbeelding
madeleine-b madeleine-b is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Alles in 1 extra / tijdelijk weer Motorola
DTV: Humax IR-C-Fox
Standaard

Grrr,

Het ging zo lekker tot gisteren timeouts...
Vanochtend ging had ik ineens duidelijke packetloss, vanochtend reset geprobeerd, modem uitgehad en maar weer een call aangemaakt.
Vanmiddag nog maar eens gereset, gelukkig geen packetloss maar geen snelle verbinding..

Tja ik heb wel eens geroepen dat ik een symetrische verbinding wil, maar dan dacht ik meer aan 20/20 ofzo....
Oud 3 september 2009, 16:01
satplay's schermafbeelding
satplay satplay is offline
Junior Member

Ziggo Internet: alles in 1 extra arris doccis3
Standaard

dit is mijn snelheid sinds nieuwe modem waardeloos dus, hoop dat ze hier snal wat aandoen. dit is zonder router en na 10 resets
heb alles in 1 extra

Oud 3 september 2009, 20:36
Feelgood's schermafbeelding
Feelgood Feelgood is offline
Member

Ziggo Internet: Alles in 1 Extra - Cisco EPC3928
DTV: Humax iHDR-5200 (HD-PVR)
Standaard

Download Upload Latency Server Distance Bedraad.
9/3/2009 5:33 PM GMT 2.83 Mb/s 3.08 Mb/s 20 ms Amsterdam ~ 50 mi
9/3/2009 5:07 PM GMT 1.99 Mb/s 2.34 Mb/s 20 ms Amsterdam ~ 50 mi
9/3/2009 4:49 PM GMT 2.75 Mb/s 2.21 Mb/s 23 ms Amsterdam ~ 50 mi
safe mode met netwerkondersteuning.
9/3/2009 4:00 PM GMT 26.29 Mb/s4.57 Mb/s 18 ms Amsterdam ~ 50 mi
9/3/2009 3:59 PM GMT 24.43 Mb/s4.61 Mb/s 17 ms Amsterdam ~ 50 mi
9/3/2009 3:58 PM GMT 27.14 Mb/s4.57 Mb/s 17 ms Amsterdam ~ 50 mi
Bedraad.
9/3/2009 3:43 PM GMT 6.61 Mb/s 3.45 Mb/s 21 ms Amsterdam ~ 50 mi

Reeds uitgevoerde acties welke niet tot een hogere download hebben geleid:

- zonder router
- bedraad
- netwerk-kabels vervangen
- computer aangesloten zonder router en opgestart in safe mode met netwerkondersteuning.
- Stroom afgehaald van het modem.
- Hard reset modem.
- Speedinstellingen staan op 100 Mbps Full duplex.
- Laatste driver geïnstalleerd

System: ARRIS EuroDOCSIS 3.0 / EuroPacketCable 1.0 Touchstone
Firmware Name: TS070072_020509_model_7
Firmware Build Time: Feb 5 2009 15:58:45

http://192.168.100.1/cgi-bin/status_cgi is me nog maar 1x gelukt.
Maar 4 download en 1 upload draadje.

Wat kan een gewone gebruiker aan deze kant van de lijn nog meer checken!!!!!!! Voordat we Ziggo gaan bellen.
Oud 3 september 2009, 20:50
Fietje's schermafbeelding
Fietje Fietje is offline
Junior Member

Standaard

Hier zijn de problemen nog steeds niet opgelost en ik wacht nog steeds op antwoord op mijn mail die ik vorige week woensdag verstuurd heb.

Wel hebben we intussen met hulp een aantal testen uitgevoerd en staan we nog steeds voor een raadsel. Misschien dat er iemand is die een antwoord weet:
  1. Een nieuwe router geplaatst (WRT54G2 als ik het goed heb) die dus 54 Mbit aan kan ipv de oude 11 Mbit. Verrassend genoeg ging de snelheid hiermee flink naar beneden (van 4.5 downloadsnelheid voorheen naar 0.25 Mbps). Het laden van pagina's duurt ook een eeuwigheid in vergelijking met de vorige router. Erg vreemd aangezien je mag verwachten dat de snelheid hiermee flink omhoog zou gaan.
  2. Snelheid getest met kabel, hiermee haalt hij met gemak de 50 Mbps die we horen te hebben. Je zou dus denken dat er aan het nieuwe modem niets kan mankeren. Ook zou je dus gaan denken dat er iets is in de naaste omgeving dat enorm stoort. Dus de DECT-telefoon al uit gehad, draadloze bel uit gehad...hielp niets, maar dat viel te verwachten, want voordat we het nieuwe modem kregen was onze snelheid prima! Mocht iemand nog suggesties hebben van apparaten oid die invloed kunnen hebben, hoor ik dit graag (al vrees ik dat dit het probleem niet gaat oplossen).
  3. Omdat het nieuwe modem zich gedurende de dag nog steeds meerdere keren reset (varierend van 3 tot meer dan 10x per dag), moet het probleem toch haast wel bij de modem liggen. Al is het nog steeds een raadsel waarom de snelheid flink naar beneden gaat bij de nieuwe router (op dit moment gebruiken we dus ook de oude, die laadt pagina's tenminste binnen de seconde) en waarom de snelheid prima is bij gebruik van kabel.
Ziggo al een paar keer geprobeerd te bellen, maar ze zijn onbereikbaar .
Als iemand nog tips heeft hoor ik dit graag!
Discussie gesloten

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten