Ziggo Gebruikers  - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum  

Ga terug   Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Mededelingen

Ziggo Internet - Vragen en nieuws Discussies en vragen over problemen met je Ziggo Internet-verbinding en modem, nieuwe internetdiensten, voip e.d.

Discussie gesloten

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 24 augustus 2009, 14:53
Vipeax's schermafbeelding
Vipeax Vipeax is offline
Member

Ziggo Internet: Allesin1Extra, Arris modem
DTV: Samsung DCB-9401R
Standaard

Mmmm.....
Oud 24 augustus 2009, 15:01
volkoren's schermafbeelding
volkoren volkoren is offline
Member

Ziggo Internet: Alles-in-1 extra
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amorax Bekijk bericht
...zodat ik eigenlijk niet meer weet wat nu betrouwbare sites zijn.
Gebruik een programma om de de daadwerkelijke doorvoersnelheid via de netwerkkaart te meten. Dit kan met DUmeter of het gratis NetMeter.

Oud 24 augustus 2009, 15:39
Fietje's schermafbeelding
Fietje Fietje is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damandan Bekijk bericht
Geen wifi, maar bekabeld.
Wifi staat aan, maar de afstand tussen router en modem is sinds het vorige modem niet veranderd. Onze meterkast is trouwens ook niet groter. Modem hangt aan één kant van de kast, de router aan de anders kant. Zou dit dus nu ineens mogen storen dan dient Ziggo dit op te lossen. Immers kunnen ze niet van mensen verwachten dat zij hun apparatuur over het hele huis verspreidt neer gaan zetten ivm eventuele storende straling van apparatuur die gedacht is om met internet te verbinden en dus ook met het modem.

Verder staat er inderdaad een DECT telefoon basis station ongeveer een halve meter onder het modem, maar ook hier geldt dat dit er bij het vorige modem ook al stond en ook hier geldt dat het modem gedacht is om ook mee te bellen. Zou dus een fout in het product zijn als het modem dan niet afgeschermd is tegen de straling die van eventuele DECT telefoons afkomt.

Kortom indien één van deze omstandigheden oorzaak is van het 'wegvallen' van de verbinding dan is dit een 'tekortkoming' van het product en dient Ziggo dit op te lossen. Hetzij via hunzelf hetzij via Arris.

Als ik een auto verkoop/koop die tot 120KM/h kan, dan kan ik als koper van die auto beslissen dat deze snelheid het veiligste op een autosnelweg kan worden behaald. Zou raar zijn als deze auto dan ineens niet tegen autosnelwegen kan en langzamer gaat rijden en de verkoper dan zegt: "Ja dat is een bekend probleem, dan moet je proberen om uit de buurt van autosnelwegen te blijven."

Het direct aansluiten op het modem zonder dat de router er tussen zit heeft nauwelijks effect. Deze router is trouwens speciaal aangeschaft na de vorige verhoging van de internetsnelheid. Toen is er ook bij aanschaf gekeken of de WAN->LAN doorvoersnelheid hoog genoeg was en deze was met 249.6 Mbit/s ruim voldoende de komende tijd.

update: Wie heeft deze post als negatief beoordeeld? Alle genoemde punten zijn valide punten waar rekening mee gehouden dient te worden door Ziggo. Een argumentatie als "vooral niet je eigen intra de schuld geven" is kul! Ik weet zelf duivels goed dat mijn infrastructuur niet de boosdoener is. 2 van de 3 PCs in huis zijn bekabeld via gigabit. Dit kan dus niet het probleem zijn. Verder is de router met een LAN-WAN/WAN-LAN snelheid van 249.6MBit/s meer dan voldoende in staat om de huidige snelheid van Ziggo door te geven. Wanneer er nu dus toch iets mis is, dan ligt het aan het modem of aan de ziggo wijkcentrale. De infrastructuur binnenshuis is zeer zeker niet de boosdoener.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het hier helemaal mee eens ben. Ziggo levert nieuwe modems en mag dan niet van mensen verwachten dat ze in eens alles moeten gaan verplaatsen om het maar goed te laten werken. Alles staat hier al jaren bij elkaar (telefoon/modem/router etc) en ik ga echt niet iets verplaatsen omdat alles nu niet naar behoren werkt door dat nieuwe modem. Het verplaatsen van een DECT-telefoon helpt trouwens ook helemaal niet, maar dat terzijde. Ziggo moet die problemen nu maar 's oplossen, want ik word er helemaal gek van dat mijn internet er gemiddeld 10x op een dag uitvliegt. En laten we het maar niet over mijn downloadsnelheid hebben van 4 MB p/s (wat dus 50 MB p/s moet zijn)....
Oud 24 augustus 2009, 15:47
Fietje's schermafbeelding
Fietje Fietje is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dynamiteluc Bekijk bericht
Ik heb zelf al nod erop en met het oude modem ging hij gewoon 20mbit.
Ik heb ze vandaag al weer 3 keer aan de lijn gehad, want inmiddels ga ik nog maar 2mbit. Ze kunnen het gewoon niet oplossen. Steeds krijg ik te horen dat er maar 1 lijn binnenkomt en dat ze dat naar een andere afdeling zetten die het weekend vrij is. Dit zelfde verhaal kreeg ik vorig weekend te horen. Met andere woorden, dit wordt niet opgelost. De laatste van de helpdesk verbrak gewoon de lijn na 15 minuten bellen. En ik heb er nu even geen zin meer in. Is er trouwens nog iemand die maar 2-3 mbit haalt of halen jullie allemaal boven de 20mbit.
Mijn broer woont 4 straten verder en heeft totaal geen problemen sinds het nieuwe modem. Misschien heb ik wel een defecte modem, maar voordat ze dat eens gaan toegeven en omruilen
Ik haal ongeveer 4 mbit bij download. De upload is meestal rond de 4,5 dus vrij normaal. Bellen naar Ziggo heb ik 1x geprobeerd, maar de wachttijd daar vind ik veel te lang
Oud 24 augustus 2009, 17:17
MrDroopy's schermafbeelding
MrDroopy MrDroopy is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect&Play Max | Ziggo CH7465LG Connect Box | d-link dir-855
DTV: Horizon | Humax 5200c | Cisco 8455 | Samsung dcb-h360r | FireDTV
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damandan Bekijk bericht
Dat heb ik al gedaan. De snelheden zijn dan marginaal sneller. Ik heb het dan over 0.1MBit verschil of zo.

Per saldo blijft de download snelheid rond de 40MBit hangen. Soms is dit 43 soms 35 maar gemiddeld zo rond de 40 MBit. De upload zit rond de 3 - 3.5 MBit.
De modemwaardes die je gepost hebt, wijzen erop dat je waarschijnlijk een versterker voor het modem hebt hangen. De waarden zijn behoorlijk hoog (ongeveer 8dB boven de ideaalwaarde) en mogelijk reden voor oversturing van het modem.

* Heb je inderdaad een versterker (10dB model schat ik in)?
* Kun je eens een poging wagen zonder versterker of met een lagere versterking?
Oud 24 augustus 2009, 18:24
Damandan's schermafbeelding
Damandan Damandan is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Ziggo Alles in 1 Extra + 4xTV Digitaal Basis
DTV: Twinhan Mantis Cab-CI 2033
Standaard

Nee, zonder de versterker gaat niet. Maar het modem zit ook op de uitgang 1 van de versterker en deze versterkt niet.

Type versterker is: KABEL KEUR HUISVERSTERKER TECHNETIX FRA-752/N

Hier zijn de specificaties te vinden en als je op het plaatje inzoomt zie je ook een 0dB versterking op poort 1. Dit is extra vanwege digitale tv zo aangesloten en werkt verder optimaal. Komt het dus al te sterk binnen dan komt het al vanuit Ziggo zo binnen.
Oud 24 augustus 2009, 18:38
wvroessel's schermafbeelding
wvroessel wvroessel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max en Play Complete
DTV: Horizon Box
Standaard

Nadat Ziggo vraagt om via speedtest.bbned.nl eerst te testen kom ik schrikbarende cijfers tegen. 21 Mb down.
Dan maar weer speedtest.net en zie:

Dat is direct op het modem zonder router er tussen.
Oud 24 augustus 2009, 18:46
Saywhat's schermafbeelding
Saywhat Saywhat is offline
Senior Member

Ziggo Internet: ai1 Extra, Arris TM702
DTV: Humax Duovisio iPVR-9200C, Humax IR-FOX C, Cisco 8455DVB
Standaard

en wat haal je op: speedtest.ziggo.nl ?
Oud 24 augustus 2009, 19:07
wvroessel's schermafbeelding
wvroessel wvroessel is offline
Senior Member

Ziggo Internet: Connect Max en Play Complete
DTV: Horizon Box
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saywhat Bekijk bericht
en wat haal je op: speedtest.ziggo.nl ?
Die werkt bij mij niet..Na 4 minuten naar test starten te kijken breek ik hem maar af...

Wel zie ik via bbned als ik 100Mb download dat ik met 4,3 Mb/s download. Dan kom ik weer uit op ongeveer 37 Mb van speedtest.net.

Net de laptop bedraad aangesloten. En wat schets mijn verbazing, daarmee haal ik 46 Mb. Dus zoals ik al eerder aan gegeven heb de lagere snelheid ligt aan de pc. Dus we gaan binnenkort maar eens kijken voor een iCore 7 set Nog even sparen...

Alleen qua download van bestanden komt de teller niet boven de 4,5 Mb/s. Dat moet theoretisch toch 5,7 Mb/s zijn ? daarbij getest met newsleecher en een groot bestand vanaf speedtest.bbnet.nl.

Laatst gewijzigd door wvroessel; 24 augustus 2009 om 20:41
Oud 24 augustus 2009, 22:53
CeeS's schermafbeelding
CeeS CeeS is offline
Senior Member

Ziggo Internet: CMax300|TC7210|Asus RT-AC87U(Merlin)
DTV: CI+1.3 LG|Horizon 7401|Humax 5050&5200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wvroessel Bekijk bericht
Dus zoals ik al eerder aan gegeven heb de lagere snelheid ligt aan de pc. Dus we gaan binnenkort maar eens kijken voor een iCore 7 set Nog even sparen...
Ik zou eerst met je bestaande PC eens kijken als je opstart in veilige modus met netwerkondersteuning of het dan niet sneller is. Vaak zorgt een virusscanner of firewall voor een vertraging en kun je door windows op te schonen je resultaten enorm verbeteren. Een nieuwe netwerkkaart driver doet ook wel eens wonderen.

Ziggo Gebruikers - Grootste onafhankelijke Ziggo Forum > Ziggo Internet > Ziggo Internet - Vragen en nieuws

Labels
docsis 3, snelheden

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten